1.275 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger! HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger!

Hej alle sammen.

Jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind :S Min gs'er står på værksted for 8'ende uge i træk, og værkstedet kan ikke finde ud af hvad der er galt med den. Jeg tænkte derfor på om der skulle være nogle der har oplevet lignende:
Jeg havde kørt ca. 35km på motorvejen, og da jeg drejede af begyndte den at tabe pusten, og gik til sidst i stå. Det lykkedes dog at få gang i den igen med lidt besvær, samtidig med den ikke kunne gå i tomgang.
Jeg skyndte mig at få den ind til siden, hvor den begyndte at dryppe kraftigt fra den ene kaburator, og jeg bemærkede den var meget varm. Herefter røg den direkte på værksted.
De har prøvet med to andre sæt kaburatore, kompressionstest, nyt indsugningsgummi og kontrolleret ventiler. Intet med resultater.

Hvis i har en ide til hvad det kan være, plaece skriv.

Mvh. Mathias W.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger!
  • #1   20. jun 2011 Fuelpumpe ..

• #2   20. jun 2011 spørgsmål: mærkede hvad var møg varmt?

• #3   20. jun 2011 men som jeg forstår det lyder det lidt som benzinhanen kan være sat på "PRI" for så fosser benzen bar ned. og er nåleventilerne ik i orden så oversvømmer det motoren (og kabu løber over)

• #4   20. jun 2011 Det var motoren der var for varm.
    De har målt på den og den får alt for lidt benzin på den ene cylinder. De siger at der ikke er forskel på om skruen i kaburatoren er helt inde, eller helt ude.

• #5   20. jun 2011 så den stoppet enten i dyser/dyserør eller luftfilter.

eller meget utæt

• #6   20. jun 2011 De har prøvet med to andre sæt kaburatore smiley Så jeg tvivler på det er dyserne der er stoppet

• #7   20. jun 2011 det lyder til du får en meget stor regning...

men luft benzin og gnist skal der til.

hvis de har prøvet med flere sæt rider, og stadig måler for lidt fløde til den ene cyl,.. så ville jeg tjekke benzin til førlsen..

mvh

• #8   20. jun 2011 Benzinhane og slanger, eller?

• #9   20. jun 2011 fra tanken af... selve tanken, samt udluftning . slanger ,hane, pumpe. knæk på slange osv osv..

mvh

• #10   20. jun 2011 Det kan ikke passe ! Det er sq et ret sørgeligt værksted du bruger, en gs 500 med det problem burde sq ikke tage meget mere end en arbejdsdag at fejlfinde på !
    Jeg vil med glæde kigge på den ub. i fritiden, hvis du kommer herned på kanterne.

• #11   20. jun 2011 det lyder grotesk ! måske skulle du overveje at sætte den på et mc værksted , og lade dem forsætte med at rep støvsugere ?

• #12   21. jun 2011 Nyt værksted.

Hvis de har skiftet kaburator, så ville jeg nok ofre nye slanger og brændstoffilter. Så ved du forsyningen er god indtil kaburatoren. Har selv haft en bil hvor filteret var stoppet og benzinen løb fint...så det ud til, men efter 3-5 km så lukkede det til og det kan man ikke umiddelbart se, når man tog slangen af løb det okey

• #13   21. jun 2011 Det koster penge at finde fejl, og på sådan en ældre GS er en ældre mekaniker måske at foretrække, de unge er jo mere til PC baseret fejlfinding!
    Ventilerne står ok på den cylinder?
    Men de har haft 2 andre sæt karburatorer på, de skulle så ha den samme fejl? Lyder ikke sandsynligt! Benzinfilter har de med garanti skiftet!
    Tag en kompressionstest!
    Fød den uden om tanken!

• #14   21. jun 2011 Hej,

En ret almindelig fejl på gs'erne er at tankenventilation tilstopper, så den går ud når den har kørt i et stykke tid.

Men tag og skift værksted. En GS500 er en primitiv knallert. Den kan alle fikse på maks én dag!

• #15   21. jun 2011 Det lyder han helt sindsygt, jeg håber aldrig min mc kommer på sådan en tur.

• #16   21. jun 2011 Søren B * Århus *,
    Det har du da nok ret i smiley
    Måske er det en svømmerventil som ikke lukker tæt til? Men fejlen burde så forsvinde da mekanikeren skiftede karburator på den.

• #19   21. jun 2011 Tak for alle de gode bud. Jeg vil ringe op til ham der kalder sig mekaniker og fortælle.

Mht. ventilerne, så har de haft topstykket af og kontrolleret alle ventiler, der er kørt kompressionstest på begge cylindere, osv.
    Jeg har heldigvis en aftale om ikke at skulle betale for alle timer, da det er deres fejl at de ikke har hørt efter i skolen den dag de havde mekanik.

Mvh. Mathias W.

• #21   21. jun 2011 Hehe, det er helt rigtigt. Men Jeg har valgt at se på de emner som er nævnt flere gange, og omkring dele jeg ved findes på min motorcykel smiley

• #22   22. jun 2011 troels B
    hvis det bla er mig du der hentyder til.. ( gider ikke læse hele denne tråd igemmen ). så går jeg ikke hans model igenmen specielt og tjekker om der fx er pumpe på eller ej.... men fortæller blot at start ved tanken og forsæt vider der fra , også pumpe hvis der er en... det burde vel være klart ikke at tjekke den, hvis der ingen er.. eller ?

stiv pik herfra

mvh

• #23   22. jun 2011 Det er bare helt i orden smiley

Jeg har i dag snakket med værkstedet, og problemet menes fundet: Defekt benzinhane

Mange tak for de mange svar

• #24   22. jun 2011 : )

• #26   22. jun 2011 Ja, tænk nu hvis man gik hen og spildte næsten en halv sæson på at den stod på værksted for den bette smule smiley

Men de skal i hvert fald få lov at høre om det her. Det kan ikke passe at et motorcykelværksted ikke kan finde en så almindelig fejl som denne lyder til at være.

• #27   23. jun 2011 skriv... hvad regningen lyder på , når du får den...

mvh

• #28   23. jun 2011 Er spændt på regningen. Tænker samtidig, er der ikke et sted hvor mekanikere kan ringe hen? Herinde er kommet mange GODE bud, så der kunne mekanikeren jo evt. have skrevet (som privat). Fatter ikke ham længere oppe der syntes at folk er kloge at høre på og at det er helt ok. Fair nok hvis en mekaniker ikke kan finde fejlen med det samme, men 8 uger, tænk på hvad American Choppers (eller hvad de hedder) kunne nå på den tid smiley

• #29   23. jun 2011 husk nu, bare fordi man er mekanikker betyder det jo ik man ved alt, selvom mange tror det

• #31   25. jun 2011 Endelig kom den hjem på sin plads igen i går aftes smiley Regningen lød på 4800kr. For de penge har jeg fået:

-Andre brugte kaburatore (de game var voldtaget af en tidligere ejer)
    -Nye membraner i kaburator
    -Indsugningsgummi
    -Kaburatorjustering
    -Nye tændrør
    -Ny benzinhane
    -5,5stk arbejdstimer i alt.

Der ud over har han lavet en aftale med Bislev MC (mener jeg det var), om at jeg kunne komme og få den rullet med en sonde i røven, og se hvad den får at spise, på hans regning.
    Jeg er stadig træt af at det skulle tage så lang tid, men det er der ikke noget at gøre ved. Men jeg tvivler på at den skal derud igen.

Mvh. Mathias W.

• #32   25. jun 2011 bare ærgerligt, den lyder fair nok, men den kunne ha ligget på under en tusse hvis den rigtige fejl var fundet fra start, men du har fået nyere/bedre karbs og lært noget on brændstoffets vej rundt i systemet!
    God vind derude:)

• #33   25. jun 2011 Den er vist god nok. Jeg kunne godt se at de ikke var helt raske da jeg pillede droslingen af her i vinters.

• #34   25. jun 2011 Du er da ikke blevet helt flået.

Jeg ville klart få den rullet også, nu det er ”med” i prisen. Der er måske skiftet lidt for meget MEN, når man ser de andre indlæg herinde, så har du fået skiftet det som er klassiske fejl på den maskine, og hvis den så køre fejlfrit (det burde den) de næste 10år fordi de andre ting der vil komme allerede er taget, jamen så er pengene givet godt ud.

• #35   25. jun 2011 Har tænkt samme tanke. Og den skal da helt bestemt rulles smiley

Kommentér på:
HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger!

Annonce