HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger! HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger!
Hej alle sammen.
Jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind :S Min gs'er står på værksted for 8'ende uge i træk, og værkstedet kan ikke finde ud af hvad der er galt med den. Jeg tænkte derfor på om der skulle være nogle der har oplevet lignende:
Jeg havde kørt ca. 35km på motorvejen, og da jeg drejede af begyndte den at tabe pusten, og gik til sidst i stå. Det lykkedes dog at få gang i den igen med lidt besvær, samtidig med den ikke kunne gå i tomgang.
Jeg skyndte mig at få den ind til siden, hvor den begyndte at dryppe kraftigt fra den ene kaburator, og jeg bemærkede den var meget varm. Herefter røg den direkte på værksted.
De har prøvet med to andre sæt kaburatore, kompressionstest, nyt indsugningsgummi og kontrolleret ventiler. Intet med resultater.
Hvis i har en ide til hvad det kan være, plaece skriv.
Mvh. Mathias W.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 55 Svar: 334
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 93 MC-er: 15 Emner: 137 Svar: 707
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 93 MC-er: 15 Emner: 137 Svar: 707
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
De har målt på den og den får alt for lidt benzin på den ene cylinder. De siger at der ikke er forskel på om skruen i kaburatoren er helt inde, eller helt ude.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 93 MC-er: 15 Emner: 137 Svar: 707
eller meget utæt
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
men luft benzin og gnist skal der til.
hvis de har prøvet med flere sæt rider, og stadig måler for lidt fløde til den ene cyl,.. så ville jeg tjekke benzin til førlsen..
mvh
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
Jeg vil med glæde kigge på den ub. i fritiden, hvis du kommer herned på kanterne.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Hvis de har skiftet kaburator, så ville jeg nok ofre nye slanger og brændstoffilter. Så ved du forsyningen er god indtil kaburatoren. Har selv haft en bil hvor filteret var stoppet og benzinen løb fint...så det ud til, men efter 3-5 km så lukkede det til og det kan man ikke umiddelbart se, når man tog slangen af løb det okey
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Ventilerne står ok på den cylinder?
Men de har haft 2 andre sæt karburatorer på, de skulle så ha den samme fejl? Lyder ikke sandsynligt! Benzinfilter har de med garanti skiftet!
Tag en kompressionstest!
Fød den uden om tanken!
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
En ret almindelig fejl på gs'erne er at tankenventilation tilstopper, så den går ud når den har kørt i et stykke tid.
Men tag og skift værksted. En GS500 er en primitiv knallert. Den kan alle fikse på maks én dag!
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 76
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Det har du da nok ret i
Måske er det en svømmerventil som ikke lukker tæt til? Men fejlen burde så forsvinde da mekanikeren skiftede karburator på den.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
Mht. ventilerne, så har de haft topstykket af og kontrolleret alle ventiler, der er kørt kompressionstest på begge cylindere, osv.
Jeg har heldigvis en aftale om ikke at skulle betale for alle timer, da det er deres fejl at de ikke har hørt efter i skolen den dag de havde mekanik.
Mvh. Mathias W.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
hvis det bla er mig du der hentyder til.. ( gider ikke læse hele denne tråd igemmen ). så går jeg ikke hans model igenmen specielt og tjekker om der fx er pumpe på eller ej.... men fortæller blot at start ved tanken og forsæt vider der fra , også pumpe hvis der er en... det burde vel være klart ikke at tjekke den, hvis der ingen er.. eller ?
stiv pik herfra
mvh
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
Jeg har i dag snakket med værkstedet, og problemet menes fundet: Defekt benzinhane
Mange tak for de mange svar
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
Men de skal i hvert fald få lov at høre om det her. Det kan ikke passe at et motorcykelværksted ikke kan finde en så almindelig fejl som denne lyder til at være.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 93 MC-er: 15 Emner: 137 Svar: 707
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
-Andre brugte kaburatore (de game var voldtaget af en tidligere ejer)
-Nye membraner i kaburator
-Indsugningsgummi
-Kaburatorjustering
-Nye tændrør
-Ny benzinhane
-5,5stk arbejdstimer i alt.
Der ud over har han lavet en aftale med Bislev MC (mener jeg det var), om at jeg kunne komme og få den rullet med en sonde i røven, og se hvad den får at spise, på hans regning.
Jeg er stadig træt af at det skulle tage så lang tid, men det er der ikke noget at gøre ved. Men jeg tvivler på at den skal derud igen.
Mvh. Mathias W.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
God vind derude:)
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Jeg ville klart få den rullet også, nu det er ”med” i prisen. Der er måske skiftet lidt for meget MEN, når man ser de andre indlæg herinde, så har du fået skiftet det som er klassiske fejl på den maskine, og hvis den så køre fejlfrit (det burde den) de næste 10år fordi de andre ting der vil komme allerede er taget, jamen så er pengene givet godt ud.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
HJÆLP! Gs 500 på værksted i 8 uger!