2.418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Høj lade spænding Høj lade spænding

Hej.

Min Honda CBR1000F lader med 14,8V det er vist meget normalt op til 15V iflg. Haynes, og jeg har en ekstra regulator, den har jeg prøvet at montere, med samme ladespænding som resultat.

Men da jeg er lidt træt af at tjekke vand på batteri, og skifte ofte, ville jeg gerne have ladespændingen sænket lidt.
Er der nogle guroer der ved hvordan man fikser den?
Eventuelt en ensretter i serie med regulatoren, inden den går over på batteriet, eller noget endnu smartere?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høj lade spænding
  • #1   1. jun 2011 Min gør det samme, jeg har monteret et gel batteri fra biltema og det har virket i 3 år uden problemer


  • #2   1. jun 2011 Var også planen at jeg ville sætte Gel-batteri på næste gang, men nu har jeg lige købt nyt batteri, så kunne jeg fikse det, så den holder længere, og ikke skal tjekkes så ofte, ville det være rart.

  • #3   1. jun 2011 Til bla peugeot kan man få en spændings ting, da den køre med lidt høj spænding, så pærer går tit mener den kan købes tæt på alle steder, Mekonomen, osv.
    Ved ikke om den sænker volt ned på 12, eller den tager volt under 15.
    Men den spændes på + og - og så er der en lille boks.
    Thomas


  • #4   1. jun 2011 Så længe den ikke lader med mere end hvad dne gør I dag, så er din laderegulator/ensretter OK....

    Men det kan være, at du snart skal til og finde et andet batteri, for det burde ikke være nødvendigt og toppe jævnligt...


  • #5   1. jun 2011 De der stykker ledning man bruger til at sænke spændingen lidt over en pære, det er bare en modstand, der er dimensioneret til en pære på 55 watt.. Det kan du ikke bruge til at sænke spændingen over batteriet, fordi generatoren afgiver væsentlig mere end 55 watt..

    Et Gel batteri er nok løsningen på det.. Min Kawa lader med 14,5, og det har aldrig givet problemer.. En anden løsning på det er at anskaffe sig et batteri med en af de små kondensfang på siden af batteriet. så blir vandet i batteriet.

    Sådan har mange bilmærker løst problemet.. Kan ikke forestille mig andet end at det os kan fås til en motorcykel. I praksis er jeg ret sikker på at man kalder den batteritype for vedligeholdelsesfrit...


  • #6   1. jun 2011 Hvis du sætter en brokobling på (dobbelt ensretter (faktisk 4dobbelt)) til ca. 50kr for en der kan klare 30amp, så mister du 1,2-1,5 volt alt efter belastning.

    Det er ikke det rigtige at gøre og du kommer jo ned på ca. 13,2 - 13,6 volt, så det burde ikke give nogle problemer, og ellers kan du jo pille den af igen....50kr er jo ingenting


  • #7   1. jun 2011 Casper.
    Ved du hvor den kan købes?


  • #8   1. jun 2011 Uha, ved ikke i Jylland, men noget elektronik bix. Vi har https://www.elextra.dk/main.aspx , mon ikke det ligger i hele landet?

    https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H13998

    Husk den skal have køling, så du skal have pasta og sætte den fast på stel eller lign


Kommentér på:
Høj lade spænding

Annonce