3.176 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

MC hakker og taber kraft når den blive MC hakker og taber kraft når den blive

Hejsa, jeg har haft min motorcykel i to år nu og den har indtil nu kørt ubeklageligt.
Jeg fik skiftet mine cylinderpakninger her i for en lille måned siden (hos mekaniker), og nu taber den kraft, hakker og vil ikke rigtigt tage gas når den bliver varm.

Hvad kan dette skyldes? håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig, for det er ret fustrerende at man ikke kan tage sig en ordentlig tur med det gode vejr der har været...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC hakker og taber kraft når den blive
  • #1   16. maj 2011 Ups glemte lige at skrive at jeg har en XJ650 Maxim fra 1982

• #2   16. maj 2011 fiser den.... altså er der lyd ved top pakningen. eller den pakning der lige er blevet skiftet... så komp forsvinder muligvis den er gået igen....

tjek evt komp på din mc..

tjek at dine tændrør er spændt som de skal være... samt tjek for falsk luft...

på indsug siden...

mvh

• #3   16. maj 2011 lyder som at dine tændspoler er færdige, de laver lige netop det nummer når de bliver varme

• #4   16. maj 2011 For at starte fra en ende af, : tankudluftning?filter på benzinhane?,benzinfilter stoppet?, skidt i svømmerhus?,svømmer/ventil "hænger"?,tændspole?.kondensator?,platiner?,og ja så tjek lige stelforbindelsen fra batteri til stel...
    Er der strøm nok på batteriet?

• #5   16. maj 2011 Har du lige tanket benzin inden den startede med at opføre sig sådan, hvis det har stået for længe, eller der er vand i, er det håbløst at køre på, prøvede jeg her 1. maj, var nødt til at køre hjem på det, mcen hoppede og ville ikke rigtig tage gas... (Stødvist ville den godt). Benzinadditiv samt genopfyldning tog alle problemerne. Så start med at tømme tanken for brændstof, tanke den et andet sted end sidst, giv den gerne noget Octane Booster, eller lign., ryst tanken(Hele mcen), og prøv om det hjælper... Selv om der godt kan gå et par minutter inden det virker. Det er da et forsøg værd....

• #6   21. maj 2011 Hejsa igen
    Nu har jeg været en del af punkterne igennem....
    jeg har købt nye tændrør, hvilket ikke hjalp.
    jeg kontrolerede for gnist da den stadig var varm og fandt at der stort set ikke var gnist i tændrør 3, men stadig var gnist at se i rør 2. rør 1 og 4 gnistede fint.

• #7   21. maj 2011 tændspole

• #8   21. maj 2011 så er det jo bare at få den skiftet, må se om jeg kan nå det inden weekenden, havde planer om at tage cyklen til norge i uge 22...

tak for hjælpen

• #9   21. maj 2011 men læg lige mærke til at det er hvad jeg skrev først

men prøv lige at bytte om på den spole på cylinder 3 og en af de andre der duer, så skulle den gerne begynde at tænde igen

• #10   21. maj 2011 sorry den fangede jeg ikke helt....
    skal jeg rykke ledningerne fra den ene spole over på den anden for kontrolere om det er i ledningerne fejlen sidder?

• #11   21. maj 2011 byt om på de to af spolerne. så ser du om den ene lader være med at gniste

• #12   25. maj 2011 lavede testen og der kom liv i tændrørene.
    har også fundet nogle små revner i den ene ande af tændspolen.

• #13   26. maj 2011 kan du evt tage nogle detaljerede billeder af dem og uploade dem i et fotoalbum

Kommentér på:
MC hakker og taber kraft når den blive

Annonce