{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  520 vs 530 kædekit
  • #1   4. maj 2011 520´eren er smallere end 530

  • #3   4. maj 2011 Der er ingen grund til at kører med 530 kædekit, mine 520ére holder omkring 20000 og jeg bruger da min cykel rimelig hårdt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   4. maj 2011 520 er bare lettere - ikke noget man vil mærke.

  • #5   4. maj 2011 Det har nu mere at sige end man lige tror, det er jo en roterende masse man gør lettere, så motoren skal ikke bruge så mange kræfter på at trække den rundt, så du vil få mindre tab til baghjulet.

    Men med mindre du er hardcore bane racer, så er det sq fuldstændigt ligegyldigt, så skal det kun være fordi du syntes det er lir at have sådan en kæde smiley


  • #6   4. maj 2011 Har ellers læst at der er tydelig forskel at mærke ??

  • #7   4. maj 2011 Ja man kan nemt mærke forskellen

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #8   4. maj 2011 Ja bare i selv tror på det... smiley

    Hvis det er så meget at man kan mærke det, må det også afspejles i accelerationstiden f.eks fra 0-100 - ikke?

    Jeg skal gerne stille et 530 kædekit til rådighed for sammenligningens skyld, og jeg skal gerne påvise at de skallede 200 gram man ca sparer, ikke har en DYT at sige. :o)


  • #9   4. maj 2011 Mon producenten af motorcyklen har valgt at bruge 530 fremfor 520 bare for "the heck of it" ?
    Jeg kan ikke sige om man kan mærke forskellen, men det er vel muligt. Men at nedgradere fra 530 til 520 for at spare vægt er noget jeg ville anse for tvivlsomt, både styrkemæssigt og pengemæssigt. Med det sagt kan jeg også sige at hvis man aldrig prøver noget, finder man heller aldrig ud af noget som helst, man kan kun lytte til andres historier.


  • #10   4. maj 2011 Spørg hvilke som helst der har forstand på et rullefælt , hvor meget en kæde fra 530-520 betyder for hk angivelse + frisk olie og evtl alukædehjul , det er ikke småting , uden at kunne huske tallene så er det 5-8 % så vidt jeg husker i arbejsområdet på en alm 600 ccm sports mc


  • #11   4. maj 2011 Uden at spille mig som en specialist inden for området kan jeg dog sige at korrekt strammet 530-kæde, velsmurt og i god stand er lige så effektiv som at skifte "ned" til smallere 520-kæde. Hvis is kigger på medfølgende link kan i selv se forskellen på en 520 O-ring og 530 O-ring
    (link fjernet)
    Man kan også se at vægt forskellen kan være virkelig stor, men det er min fornemmelse at den vægt forskel på bagtanhjuls radius spiller ligeså stor rolle som nyt eller nedslidt dæk, da der er tale om vægt yderst på perifieren.
    Man kan regne sig frem til besparelser mange på mange måder, for eksempel ville jeg mærke større forskel på min gamle Honda hvis jeg tabte 20 kilo egenvægt end jeg ville lægge mærke til ved at skifte til lettere kæde.


  • #12   4. maj 2011 Nu blev der jo spurgt om der var forskel, og det er der... at det så er små ting er en anden ting, folk skifter jo også til k&n luftfilter selvom det ikke rigtig giver en skid.

  • #13   4. maj 2011 Det er så sikkert bare hurtiger og sjover at skifte kædekit end at smide 20 kg smiley
    Og for lige at sammenligne , hvor mange 1000 kr man skal bruge for at spare 20 kg på en alm Mc , puha det koster

    ved godt dine tal er i max omd , mod mine i omdrejning vilighed


  • #14   4. maj 2011 Om det kan mærkes eller måles på vej, aner jeg ikke, det kan måles i et felt......520 "koster" ikke helt så meget at trække rundt som større kæder....

  • #15   5. maj 2011 Jeg snakkede med en gut som kørte ræs på en 1000 K7 som min, de havde haft den i bænk med std 530 og 520 med alu hjul, den gav 2 HK mere - med 520 og alu hjul. Og nej 2 Hk kan ikke mærkes, men det hele løber op når der bliver lettet for vægt, kommer andet udstødning og pc og hvad fanden der elelrs bliver hældt i

  • #16   5. maj 2011 Når det handler om race og top-ydelse tæller alt, men til dagligbrug ville jeg personlig ikke bruge penge på det, men det har måske noget med alderen at gøre ;=D

  • #17   5. maj 2011 Har skiftet til et 520 kit men er stadig skide forpustet efter et 15 min´s pas på Knutten smiley

  • #18   5. maj 2011 Tak for alle de gode svar , jeg holder mig bare til 530 kæden det kan vist ikke gøre den store forskel på min gamle fireblade. Geare den en tand ned i for i stedet som den er nu det kan da mærkes :-))

  • #19   8. maj 2011 hejsa.

    vis du vil spare vægt så skal du købe en 3D kædekit.der spare du ca 200g i forhold til et traditionil kæde kit


  • #20   8. maj 2011 Hvad er et 3D kædekit lige, hedder mærket 3D eller hvad ?, link os op Mr Jakob N.

  • #21   8. maj 2011 Tag og brug et størrer bagtandhjul i stedet så du får kæden fri af svingeren samtidig med at du beholder bukkeradiusen i stedet for at gører den mindre med mere slid til følge

  • #22   9. maj 2011 Hvor manger tænder skal jeg op på baghjulet så jeg får samme gearing som når jeg går en tand ned på for tandhjulet . org køre den 16/42

Kommentér på:
520 vs 530 kædekit

Annonce