4.349 visninger
|
Oprettet:
Udskiftning af knastkæde {{forumTopicSubject}}
Min suzuki gsx 600 f har ca 60000 km på bagen (ifølge uret) og jeg synes at den har noget støj fra knastkæden. Jeg aner ikke om den nogensinde er blevet skfitet så jeg overvejer at skifte den og strammeren for en sikkerheds skyld.
Jeg vil så lige høre om hvor bøvlet sådan en kæder er at skifte. er det muligt at trække den nye med rundt i enden på den gamle eller skal hele motoren skilles ad? og hvad med strammeren?
Hvis en med god forstand på sådan en har lyst til at ligge et øre til maskinen i nærheden af Fredericia en gang ville det nu også være fint.
mvh Henry
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
knasterne skal afmonteres.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 144
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
I mine øjne vil det da være helt umuligt uden at fjerne knasten først, da knasten jo ikke kører med rundt imens. Eller???
Dette indlæg skal betragtes som et spørgsmål og ikke som en kritik af diverse mekanikere.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Jeg tror det kommer fra folk der kun har arbejdet med motore hvor der kun er EN knast i... Der kan man nemlig godt trækker kæde med rundt... Men med to knaster, det gad jeg ikke engang begynde at tænke på
Udskiftning af knastkæde