{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.121 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Emner: 50 Svar: 237

skævt dæk fra mcdaekonline {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået monteret fordæk nummer 2 på min mc fordi det første jeg købte fra mcdaekonline.dk simpelthen var så skævt at den nærmest var ved at kaste mig af.

fælgen blev også set efter af montøren så det er helt sikkert at jeg har fået et defekt dæk, så jeg syntes at folk lige skal overveje en ekstra gang om det er værd at handle der, jeg gør det ihvertfald ikke igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skævt dæk fra mcdaekonline
  • #1   27. apr 2011 Sådan et fordæk har jeg også før fået derfra. De byttede den dog uden problemer men det er stadig træls:-(

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #2   27. apr 2011 Nu er det måske ikke mcdaekonline.dk som presser alle deres dæk skæve inden en given kunde køber skidtet - trods alt! Et skævt dæk kunne du også købe hos en street-forhandler - altså en fysisk butik!

Hvis dækket er skævt må du jo bare have det ombyttet, hvilket du vel også får tilbudt- eller allerede har gjort? Så op på pinden... sende....sende... bytte...bytte.... Eller måske du skulle overveje at se bort fra den ringe besparelse ved online-handel og købe dine (næste) dæk hos den lokale MC-forhandler - og dermed støtte dem lidt?

• #3   27. apr 2011 inden du går het op i limningen... har du så forsøgt at kontakte dem ????

har selv handlet der nogle få gange... ok det jeg fik.... måtte da bare lige have byttet 2 hjul der var forkert størrelse.... nå hva faen.. 50% hjulene var ok.... og de andre kom ret hurtigt efter

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#4   27. apr 2011 jaja, ved godt at det kan byttes osv osv, men pointen er at man risikerer en masse bøvl fordi de sælger noget crap i første omgang, og derfor ville jeg bare lige advare andre imod at gøre det samme så de ikke skal igennem det og så ind til en forhandler og få monteret et ordentligt dæk bagefter alligevel. så det var såmænd bare en lille forbruger oplysning til folk der evt står og skal have nye dæk:)

• #5   27. apr 2011 Så fordi du har været uheldig med et dæk, er det et dårligt sted at handle? Jeg har vel købt i omegnen af 30 dæk ved dem, og aldrig haft problemer - så måske i skulle overveje at købe dæk ved dem en anden gang....

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#6   27. apr 2011 gør hvad i vil, syntes bare folk skal være obs på muligheden for et lortedæk og efterfølgende porto udgifter og besvær ved ombytning osv.

• #7   27. apr 2011 Må man spørge hvilket dæk der er tale om?

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#8   27. apr 2011 jada, det var et metzeler perfect me77

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   27. apr 2011 Michael: Fair nok - din hensigt er uden tvivl reel og gjort af hensyn til andre. Men... at hænge en forhandler ud - uagtet om det er online eller en fysisk - for "din oplevelse" er måske over stregen? Som sagt gør forhandleren nok ikke sine dæk skæve eller bevidst køber skæve dæk ind til salg for ligeså-skæve Virago'er..... Hvorfor skulle han dog påføre sig alt det bøvl? Og hvorfor tage chancen når de fleste MC-pushere godt ved, at branchen er lille... og (næsten) alle taler sammen! Og som det også fremgår ovenfor, så er der også positive oplevelser fra denne online-handel.... hvilket jo i alt tydelighed trækker i den anden retning!

Mon ikke du kører ned til din lokale MC-forhandler og får monteret "et lige dæk" næste gang? smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#10   27. apr 2011 jo hans M, det var jo det der var min pointe:)
    kør ned til din forhandler istedet for, FØRSTE gang.

og grunden til at han ville tage chancen er vel for at tjene penge, mon ikke? skæve lortedæk er vel billigere i indkøb.

og nu vil jeg ud og køre på min (ikke skæve da fælg osv også blev checket) virago med et lige fordæk fra en ordentlig forhandler.
    over & out.

• #11   27. apr 2011 hans m

Som regel kan en af de lokale dæk pushere kun leverer dig et "skævt" dæk, hvis du får det i hånden, blir det monteret hos ham, ses defekten jo, inden kunden får cyklen eller hjulet

Hilsen Mikael

• #12   27. apr 2011 har fået 5 dæk derfra de har ikke fejlet noget, så jeg handler der stadig... vil jeg også gøre selvom jeg fik et skævt dæk engang

• #13   27. apr 2011 fik 4 nye 17" bildæk fra dækonline ...de 2 af dem var spændt så hård sammen af indpakningen at de var defekte og sku retur ....så det sker alså for dem i ny og næ

• #14   27. apr 2011 Har handlet både bildæk og mcdæk 6-7 gange uden problemer.

• #15   27. apr 2011 Daekonline er kun distributører så det er faktisk metzeler man skal holde sig fra ?

De har jo "bare" et lager de sælger ud fra.. Man ser næsten aldrig dækket er skævt før det er monteret og fyldt med luft.

personligt har jeg aldrig haft problemer og de har altid været imødekommende hvis man har kontaktet dem

Mvh

• #16   27. apr 2011 Nye folk på lageret osv!
    Har fået 4 dæk der ikke fejlede noget!
    Hvis vognmanden har parkeret en gaffeltruck oven på dækket, så bliver det skævt!

• #18   27. apr 2011 Ahhhh. Nu er daekonline ikke en lille forhandler. Og det er heller ikke overskudsdæk de får, men derimod de samme dæk som din lokale forhandler. Men i alle dæk kan der være en fabrikationsfejl, og fejlprocenten hos daekonline er ikke højere end hos din lokale forhandler.
    Men hvordan ved du det giver efterfølgende besvær når du ikke har været i kontakt med dem?

• #19   27. apr 2011 lol, hvis man skulle boykotte og opfordre til boykot hver gang man har købt en vare med en fejl, så var hele verden blevet arbejdsløse..

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #20   28. apr 2011 Køb dog ved den lokale, og få en snak og et råd i ny og næ, det er kortsigtet at være så fedet, en ynk at voksne mænd shopper rundt for en tier.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   28. apr 2011 Niels B: Hørt og SÅ rigtigt....

• #22   28. apr 2011 Jeg vil gerne vide hvilke lokale forhandlere i handler ved, hvor i kun sparer en tier på at købe dæk på nettet???

• #23   28. apr 2011 Ja tænker jeg også. . så er der lige forskellen i køre stil og type af dæk. . Sport touring holder lige lidt længere end dejligt bløde sport dæk. . så 10kr jamen så køb ved din lokale men jeg har sku ikke nogen lokale der kan gøre det til mindre en nogle hundrede mere.

Mvh

• #24   28. apr 2011 Peter V: De er nok bare sure fordi de ikke kan google de gode priser smiley

Det der med at handle i udlandet... er det ikke lidt ligesom at sige at man aldrig skal lave noget på cyklen selv, fordi så får mekanikeren ingen penge ?

• #25   28. apr 2011 Niels B: Når det gælder dæk er en besparelse på 1.000,- ved at handle på nettet ikke unormalt.

• #26   28. apr 2011 haha en tier.. der sku't mange steder i dk hvor man kan få et ordentlig sports dæk i 180mm til under 1000kr inklusiv levering efter 2 arbejdsdage..!

• #27   28. apr 2011 Jeg har et lidt off topic spørgsmål ang. skæve dæk. Jeg købte for et par uger siden et nyt bagdæk til mit GS450 projekt. Det blev sat på, dog med slange. Efter det blev sat på cyklen kan jeg se at det er "skævt" og gynger når man triller på cyklen (er ikke køreklar endnu).

Troede i starten at det bare skulle rettes til med håndkræft og pustes op et par gange for så at springe på plads, men lige meget, hvor meget jeg kæmper med det sker der ingen ting.

Er jeg et offer for de skæve dæk eller kan jeg få det til at passe?

Vh

• #28   28. apr 2011 Hoff: En slange i et hjul designet til ikke at køre med slange er ikke en god ting. Så ud med slangen.
    Derefter af med dækket og monter det igen. Kan være det hjælper. Og når du har dækket af, så kontroller det ikke er din fælg der er skæv.

• #29   28. apr 2011 Jesper:
    Havde sgu heller ikke lige regnet med at ham jeg fik til at skifte dækket beholdt slangen i. Spørg mig ikke hvorfor der sad slange i fra start af - nok noget med at den har været punkteret ell. lign.

Burde slangen kunne gøre dækket skævt?

Er der nogle specielle ventiler man skal købe til slangeløse dækfælge, eller er det bare ned i den nærmeste auto/thansen?

Fælgen er ikke skæv.

Vh

• #30   28. apr 2011 Hoff: Du kan ikke pumpe et dæk helt op så det presser på fælgkanten når der er en slange i. Prøv at få det monteret korrekt og se så hvor skævt det er.
    Kør ned på dit lokale mc-værksted der har dele fra MC-nøglen. Der koster en ventil ca. 25,-

• #31   28. apr 2011 ok tak, det vil jeg gøre så. er alle ventiler til slangeløse dæk samme størrelse eller skal jeg frem med målebåndet?

Vh

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #32   28. apr 2011 Jamen, det var bare sådan generelt, undskyld. 1000 kr for Pirelli supercorsa sp, det er et ordentligt dæk, hvis det er sådan, så kan jeg vist godt bøje prins ib lidt !

• #33   28. apr 2011 tror godt jeg kunne tænke mig at prøve et sæt Maxxis i sports udgaven, kan være de er gode nok til en ældre mand som mig smiley
    Kan ofte købes billigt i sæt på Ebay!

Kommentér på:
skævt dæk fra mcdaekonline

Annonce