{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

O ring kæder {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. o ring kæder.
Da min Bonnie ikke har megen plads at dele ud af mellem gearkasse og primær kasse, så siger nogle kloge hoveder at det slet ikke kan lade sig gøre at klemme en o ring kæde på.
Der er dog andre der selv har prøvet det og siger at den lige akkurat kan være der.
Det har jeg nu tænkt mig at afprøve, men hvordan finder jeg den smalleste o ring kæde, helst did eller rk?
Vi snakker selvfølgelig ydre mål.
På denne kæde f.eks.
DID O-RINGK 530V/094
er de 094 ydre mål eller angiver de tal noget helt andet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  O ring kæder
  • #1   14. apr 2011 Kan et 520 conversion kit ikke hjælpe?

• #2   14. apr 2011 de 94 det er enten antal led eller en standard for styrken af kæden

530 er størrelsen , skal du have noget smallere hedder det 525 eller 520

• #3   14. apr 2011 Hvis du går fra en standard 530 til O-ring 520 skulle der væar plads til kæden.
    Se skemaet i medfølgende link: (link fjernet)
    Det øverste skema viser størrelsen på en standard 530 og det nederste størrelsen på en O-ring 520. Jeg går ud fra "Pin Længde" da det er kædens største bredde.
    Håber det hjælper.

• #4   15. apr 2011 Jeg har selv overvejet at få modificeret mine tandhjul, man kan nemlig ikke få 520 tandhjul til den.
    Så skal jeg bare have tømt primær kassen for kobling og andet skrammel for at nå derind og det ville jeg så forfærdelig gerne undgå.
    Den er jo svær nok at få tæt sådan en:)
    Jeg er klar over at 530 er størrelsen, men da det er den indre størrelse og ikke den ydre, vil jeg gerne finde den smalleste x eller o ring kæde (pin-pin).

• #5   15. apr 2011 En 530 kæde kan have pin længde fra 20,3 mm optil 23,35 mm. O-ring kæde måler fra 24,6 til 25,4. Hvad du gører er at du måler pinlængden på din nuværende kæde, dvs. maksimal bredde over kæden, og derfeter måler du det plads kæden har på motorcyklen. Det er bedst at måle nogle forskellige steder for være helt sikker på at ramme det smalleste sted, men det plejer at være på hver side af det førreste tandhjul.
    Pladsmålingen siger dig hvor meget plads du har til en eventuel O-ring kæde. Ved at bruge den link før i tråden kan du klikke på de forskellige typer kæder og der kan du aflæse pin længde og se om der er noget der passer din cykel.

Kommentér på:
O ring kæder

Annonce