{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.124 visninger | Oprettet:

Castrol/thansen olie. Hit eller skidt? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg flere gange lagt mærke til her på forummet at folk mener at Castrol olie, sommetider kan få koblingen til at glide.. Specielt gerne hvis den er fra Thansen.

Er egentlig lidt nysgerrig for at høre hvor mange som ingen problemer har med olien og folk som har oplevet problemer med den som forsvinder ved et skift til et andet anderkendt mærke. Specielt da jeg både herinde og i den virkelige verden kender folk som bruger den uden problemer, også på +1000ccm cykler.

Olien som der tit omtales er denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=5085784042&n=-1514326066&pn=-1514326062

Der har fornyligt været en tråd omkring en glidende kobling hvor det igen nævnes det kan være pga. olien. Den kan ses her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=159608

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Castrol/thansen olie. Hit eller skidt?
  • #2   31. mar 2011 Næh det kan vi nemt blive enige om. Meget af det thansen sælger og specielt før i tiden fra da man kørte knallert, var sgu noget klyt! Men de senere år har de da fået mange kvalitet/anerkendte mærker i sortimentet.
    Om det bliver købet ved A eller B er vel underordnet : ) Men har bare læst flere gange herinde nu om folk, der mener olien ( uanset købssted ) kan få koblingen til at glide

• #4   31. mar 2011 Jeg har købt flere tandremme fra selv samme firma, og den eneste forskel fra den og andre steder er prisen, det var et anerkendt mærke, og de holder endnu. Men fordomme og billigt bras er der masser af...

• #5   31. mar 2011 *J*P* .

Præcis samme olie jeg hældte på min, inden den blev sat ind. Er spændt på om jeg skal til at være koblingsridder nu : P

René [ københavn ]
    Ja men olien kan jo købes andre steder også. Jeg forstår bare ikk, hvad der skulle gøre olien dårligere end andre mærker? Uanset hvor den så er købt : )

• #7   31. mar 2011 Olien fejler sgu' ikke noget som helst. En motor skal bare have noget olie og så er den sgu' ikke længere... Hva' mærke folk er til vil fylde flere sider og tage flere dage at diskutere...
    Min egen Z1000 fra 82 er efter bogen bedst tjent med mineralsk olie, og kan godt skride lidt i koblingen hvis den får fuldsyntestisk.
    Så er det vist lige meget om det er dyr eller billig fuldsyntestisk.
    Kører på semi på dyret nu, og mærket er det jeg finder ved første øjekast når jeg skifter.
    Men sån' en ældre cykel som jeg har æder sgu' hva' som helst....
    Thansen sælger sgu' ikke lorteolie, og da slet ikke castrols olie, Castrol er da et stort anerkendt verdensfirma, og det lader de da aldrig i livet Thansen ødelægge.
    Kom nu ind i kampen venner, olie på dyret og ud at køre, de lover sgu' godt vejr i weekenden.... (-;

• #9   31. mar 2011 Fåk..
    troede at børnearbejde på Læsø var en and.. men, det står her, og så passer det jo..
    Satans..

• #10   31. mar 2011 Kan nu ikke læse mig til i den tråd at olien er dårlig fordi den er købt i t-hansen.

• #11   31. mar 2011 Jeg påstår ikke at T Hansens Castrol olie er noget bras, men vil gerne oplyse alle de som tror at Castrol olie er Castrol olie, uanset hvor det er købt, om noget andet.
    For ikke så mange år siden, solgte Bilka noget billigt Castrol GTX olie. En af Jyllands Postens læsere, skrev til motorbrevkassen og spurgte om han kunne anvende det på sin bil, som stadig var under fab.garanti. JP´s motormand spurgte så (hvis jeg husker ret) serviceafd. hos VW og Peugeot om de kunne anerkende olien fra Bilka. Begge serviceafd. svarede at blev denne olie anvendt, bortfaldt motorgarantien. JP spurgte så Castrol Danmark hvordan det hang sammen, og svaret var at olien var fremstillet af Castrol, men måtte kun sælges i Fjernøsten pga. anderledes specifikationer end de europæiske. Bilka havde således købt et partil olie billigt i Østen, og kunne derfor sælge det langt billigere end til listeprisen i DK.
    Man bør altså læse specifikationerne på emballagen, og ikke bare tro at olier altid er identiske.

• #12   31. mar 2011 Hvis der står det rigtige på dunken kan det ikke være helt skidt, eller er der altid mapodo.de, bare træls med portoen. Til bilen bruger jeg Biltema olie, der står det rigtige på dunken og det er billiger

• #13   31. mar 2011 Jamen så kan vi jo konkludere at man aldrig nogensinde skal bruge Castrol...
    1. Vi skal ikke finde os i børnearbejde på Læsø
    2. Bruger du Castrol, bliver du total dårlig til minigolf, og det er vi jo heller ikke interesseret i

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #14   31. mar 2011 Det er ikke specifikt Castrol olien som er problemet - men Castrol olien blandet med det der var på motoren i forvejen.

Jeg har selv kørt på Silkolene 10w40 4T Race fuldsyntetisk olie lige fra da jeg købte min SV'er - og det er klart den olie jeg har det blødeste gearskifte med.
    Den overholder Suzuki's krav til motorolie på min, og samtidigt giver jeg ikke ret meget for den, så det er som det skal være.

Jeg har dog flere gange oplevet at andre menneskers kobling begyndte at glide, når de skiftede til den samme olie som jeg har kørt på i en del år uden problemer. Fælles for dem alle var at de kom fra et andet mærke / delsyntetisk som der så var lidt tilbage af i motoren, så jeg vil vove den påstand at man ikke bør skifte for meget rundt mellem de forskellige mærker og typer motorolie, for man kan nemt ramme en olie som ikke kan sammen med den der var lidt rester tilbage af i motoren....

Castrol Olie er Castrol olie hvis der står de samme ting på begge dunke man sammenligner...

• #15   31. mar 2011 Hvis Hansen's Castrol var en kopi vare - så ville der utvivlsomt ikke gå mange sekunder førend de ble commando-raid'et af et "swat" team fra Castrol.
    Der er ingen tvivl om olien i castrol dunkene er castrol olie !
    Castrol er vel i "olieverden" et af de mest beskyttede brands, og den slags koster bunker af penge at opbygge..
    Men hvorfor købe det for dyrt i Hansens tivoli - hvis det er prisen der driver, så check ebay.de, der kan vel spares et par hundrede kroner på at købe 4 l. 10/50 power1 inkl fragt ! men check selv og bliv forbløffet...

• #16   31. mar 2011 Når det kommer til olie, så er kvalitetsnormen det interessante. En sikolene olie og en gastrol olie af samme kvalitetsnorm er som udgangspunkt lige gode.

Jeg er ret sikker på at Thansen sælger en olie af samme kvalitetsnorm som de ovenstående.Står den på olien, så er den god nok. Jeg er Automekaniker, og kan ikke huske hvad kvalitetsnormerne hedder til motorcykler. Men er sikker på Google ved det smiley

Fuldsyntetisk motorolie fra kæder som thansen og biltema, er oftest et anderkendt mærke, der er hældt på thansens dunk.

Biltemas motorolie ved jeg er fra Statoil fx.. smiley

• #17   31. mar 2011 kører også på power one, dog ikke fra Thansen, men fra thy autokøler, var 30 kr billigere literen, men ellers havde jeg købt det ved Thansen, tror ikke en dyt på den fordom....

• #18   31. mar 2011 Men har købt kædespray fra castrol ved Thansen, så får sikkert syfilis og hæmorider som hønseæg inden længe....

• #19   31. mar 2011 Hvis en mc olie har Jaso ma godkendelse kan den bruges..

• #20   31. mar 2011 Skal ikke kunne sige hvad de andre Castrol fra thansen opfylder af rav, men har lige tjekket på det Power 1 som står i min garage og det er JASO MA2 godkendt

• #21   31. mar 2011 Poul : Du har ganske ret - og du kan endda se det bag på visse olie dunke fra T-Hansen at de IKKE har samme godkendelse fordi de er lavet til Østen eller Afrika.
    Og hvorfor støtte en "forhandler" der ikke gør noget godt for Mc folket. ?
    Når du kan få råd, vejledning og ALLE produkter fra Castrol hos din lokale Mc mand der forhandler det - det samme pris eller billigere. ?
    Det er jo ikke T-svansen der laver demo kørsel af cykler, messer, eller har folk der er uddannet til at rådgive kunder og kan også hjælpe med mængde, og andre service tips.

• #22   31. mar 2011 køber aldrig castrol fr at-hansen.. men det skyldes kun at det er dobbelt så dyrt som det sted jeg køber den..

det med at olien er dårligere der end andre steder, skal man godt nok være naiv for at tro på..

• #23   31. mar 2011 Sikke en gang lort at fyre af Fenris tudehoved - forhandlere må bare lære at blive dygtige istedet for det evindelige vi gør så meget for jer bræk

• #24   31. mar 2011 Sikke dog et hylekor. Ikke en eneste gang i den omtalte tråd, eller andre, er Castrol olien omtalt som værende dårlig når den sælges fra T-hansen.
    Der er til gengæld omtalt at Castrol olien ikke passer til alle MC'er, bl.a. VFR750.

Fenris: Mundlort. Den Castrol jeg kan købe hos T-hansen er præcis den samme som sælges hos MC-forhandlere.

• #25   1. apr 2011 Vil nu give fenris lidt ret, kan olien fåes til samme pris ved en mc forhandler, så ville det være dumt ikke at købe det der... Her i thisted er det 30 kr sparet literen ved thy autokøler, og samme pris som thansen i mc shoppen...

• #27   1. apr 2011 Citat:

"OY05 .

Skrevet: 31-03-2011 18:20:45

Hvis Hansen's Castrol var en kopi vare - så ville der utvivlsomt ikke gå mange sekunder førend de ble commando-raid'et af et "swat" team fra Castrol.
    Der er ingen tvivl om olien i castrol dunkene er castrol olie !
    Castrol er vel i "olieverden" et af de mest beskyttede brands, og den slags koster bunker af penge at opbygge..
    Men hvorfor købe det for dyrt i Hansens tivoli - hvis det er prisen der driver, så check ebay.de, der kan vel spares et par hundrede kroner på at købe 4 l. 10/50 power1 inkl fragt ! men check selv og bliv forbløffet..."

Bortset fra dette og et par andre indlæg samt en masse god humor, indeholder denne streng ikke meget andet end det rene ævl, hvis jeg skal sige min mening!!!!

En castol olie med et givet sæt specifikationer, kan man roligt regne med er den samme - uanset hvem der leverer den.

Firmaer som T.Hansen sælger den billigere end de fleste MC-forhandlere fordi de er bedre til at købe ind, holder lavere distributionsomkostninger og formentlig beregner lidt lavere bruttoavance.

Andre forretninger - eks web-shops - har en anden omkostningsstruktur igen, men lad nu vælre med at tro, at castrol olie fra Per er bedre end Castrol olie fra Poul, når de nu ellers er ens specificerede. Vi taler om et af verdens allerbedst beskyttede varemærker.

Det er ikke så længe siden nogen havde fat i samme "religiøse" diskussion om NGK-tændrør smiley

• #29   1. apr 2011 Min mening med tråden var nu mest folks erfaringer med olien. Uanset hvor den så er købt smiley For synes den har været noget diskuteret her og på andre forums

Kommentér på:
Castrol/thansen olie. Hit eller skidt?

Annonce