FZ600 '87 Blinkrelæ {{forumTopicSubject}}
Hej derude!
Jeg købte sidste sommer en Yamaha FZ600 fra '87, som jeg her henover vinteren har gået og puslet lidt om, for at få den lavet flot til den kommende sæson. Jeg har bl.a. renset på den, og fået malet kåben, og generelt bare været god ved den med nye smådele osv.
Når jeg nu alligevel var igang, fik jeg den idé at udskifte de gamle blinklys med nye LED-blinklys, det viste sig at standard-relæet ikke kunne håndtere de nye blinklys, hvorfor jeg har købt et nyt relæ hjem, problemet består så i, at jeg ikke helt har viden til at udskifte dette (alt andet er foregået med Haynes manualen i hånden), for standardrelæet er et kombineret relæ, og det nye relæ har kun to spadestik, hvorimod det gamle har ni. Mit spørgsmål er derfor om der måske sidder nogle kloge hoveder derude, der har en god idé til hvordan jeg skal sætte det nye relæ til?
Jeg har uploadet et ledningsdiagram her; www.nega.dk/diagram.jpg
På forhånd tak!
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 542
http://www.matronics.dk/Soeg/Resultat?q=modstand
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det vidste jevg ikke var muligt!
Men der står på siden;
Skifter man en 5W blinklyspære ud med en LED pære/LED baglygte vil lyset blinke hurtigere som normalt. Man bliver derfor nød til at anvende disse "snydepærer" som bruger den effekt en almindelig pære.
Modstandene bliver tilsluttet på + og – tilgangen til blinklyspæren.
Mit problem er dog at relæet slet ikke slår til, hvorfor der kun kommer svagt lys i nogle af dioderne, og at de ikke blinker - Kan det løses med sådan en modstand?
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 172 MC-er: 6 Svar: 220
Er det denne model FZ 600 du har... Hvis det er, hvor har du fundet den, I tyskland eller et andet sted...
Eller er det en anden model..
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 172 MC-er: 6 Svar: 220
FZ600 '87 Blinkrelæ