{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dragstar 650: udsk. manchet på kardan
  • #1   4. feb 2011 Jeg ved ikke om du kan vende pynterøret, men du kan jo se efter. Det er bare et åbent rør, der ligger rundt om, så kan det sidde der, uden noget skraber på, så er det vel OK.

Vedr. manchetten, så burde du kunne tage baghjulet af, skrue hele bageste kardanhus af(tap olien af først, og så trække kardanakslen ud - den sidder i gliderstråler både bag i og oppe ved motoren i kardankrydset, der sikkert er sat på motorens (gearkassens)kraftudtag på samme måde. Så skulle du kunne pille den gamle manchet af og sætte en ny på. Husk at hælde olie på bageste kardanhus, når det hele er samlet igen(ingen spøg - jeg har mere end en gang set folk glemme det)

• #2   21. dec 2014 Det giver jo ingen mening.. Hvilket pynterør!!?

• #3   21. dec 2014 den skal sættes på fra "motor siden" så klumpen skal ikke skilles ad ! Ingen olie skal tømmes af eller lig.... op med bag enden på cyklen og så hiver du bare baghul, med gear og hele lortet af så kan du skifte den uden videre adskillelse

profilbillede
  • #4   21. dec 2014 Hej Nikolaj

Tak for din beskrivelse.

Ved du, om jeg kan fjerne det kejleformede hus, hvor dust sealen sidder i? Mere om jeg hiver andre ting og sager "med ud".

Dog er ordet pynterør blevet brugt, hvilket jeg ikke kan forstå smiley

• #5   21. dec 2014 Jeg har formegentlig løst gåden...!

Pynterøret er et rør, der er trukket udenpå selve kardan akslen. Pynterøret pakker på dust seal.

Se video!

https://www.youtube.com/watch?v=D2pbw9YQsuk

Kommentér på:
Dragstar 650: udsk. manchet på kardan

Annonce