2.435 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Bremser hugger/ryster Bremser hugger/ryster

Hej med jer.

Sidste sæson bemærkede jeg at mine forbremser begyndte at hugge når jeg bremsede, så hele cyklen rystede, men det var lige inden vinteropbevaring, så jeg skal først til at have gjort noget ved det nu.

Jeg troede umiddelbart at det var skæve skiver, men før jeg begiver mig ud i denne bekostelige affære, vil jeg høre om I ved om det kan skyldes noget andet som kan undersøges først?

Og hvordan tjekker jeg om skiverne er skæve?

-Jeanette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser hugger/ryster
  • #1   26. jan 2011 Hvis det kun er når du bremser og ikke ved kraftig motorbremse sø er det dine skiver.

• #2   26. jan 2011 det kan være skiver men har også oplevet de kan ryste en del hvis lejerne i forhjulet er hved at være dårlige/slidt

• #3   26. jan 2011 Eller der kan være fedt på dine skiver, det oplevede jeg med den tidligere ejer af min kværn, der åbenbart i sin iver for at lege mekaniker havde fedtet skiverne ind, så de kun greb hver halve omgang, det gav også nogle heftige rystelser.

• #4   26. jan 2011 Hej, hvis det var min cykel ville jeg starte med at tjekke forhjulslejer,træk og skub i hjulet (siddeværs)når det er hævet, der må ikke være slør.Kontroller også kronrørslejet når mc en er løftet foran(frem og tilbage i forhjulet.Du kan evt også lige se om den er utæt i gafelbenene, og om det virker som om den den fjedere ok.hvis du skal være sikker på at det er dine skiver der er skæve skal du ha fat i et micrometerur, som du sætter fast på gaffelbenet og måler på skiven mens du drejer hjulet. Jeg ved ikke lige hvor meget dine må slå sig før de skal udskiftes, men på en gsxr 750 1993 må de maks slå sig 0,30 mm. Håber du kan bruge svaret til noget

• #5   26. jan 2011 Hvis det pulserer i dit bremsegreb er det med stor sansynlighed skæve skiver.
    Find en der har et måleur og mål efter, det tager kun 5 minutter.
    Havde det været på sjælland havde jeg kunnet hjælpe, men måske kender du en maskinarbejder der kan låne et med hjem fra jobbet.

• #6   26. jan 2011 Mange tak for alle jeres svar smiley

• #7   26. jan 2011 Hvis de roterer skævt kan du se det med det blotte øje! Det er enten kaliper eller lejer i hjulet, mit gæt!

• #8   26. jan 2011 Hvad vil fejlen være på kaliberen hvis det var?

• #9   26. jan 2011 Rust eller ir på glidere eller stempel, måske i forbindelse med dårlige lejer!! Jeg ville skille det hele ad für eine generalüberholung ja!

• #12   27. jan 2011 Det kan være overdrevent slør i kronrøret..... dog tror jeg mest på skæv skive......

• #13   30. jan 2011 Så fik vi målt skiverne med et mikrometerur.. den højre skive giver sig 0,30 mm og den venstre giver sig 0,15 mm.

Nogle der så kan sige at det er derfor hele cyklen ryster når jeg bremser??

• #14   30. jan 2011 Skift skiverne. Så er det klaret. Det er derfor de ryster.

• #16   30. jan 2011 Så er der indkøbt nye skiver smiley

• #17   30. jan 2011 Nu er det vel ikke sådan at de er flydende monteret, for så må de gerne kunne gi sig?

• #18   29. mar 2011 Ved godt det er ved at være et gammelt emne ..
    Syntes der er nogen der kommer med lidt uheldige svar der kan komme til at koste dyrt.. Har selv Sa mme problem på min r6 fra 2000 skiver tjekket og de holdt sig inden for mål prøvede dog aligevel med nogle ekstra skiver jeg har liggende med tilhørende klodser og samme resultat derefter skiftede jeg lejer i forhjulet stadig samme resultat, hmm nye klodser rystede stadig men dog mindre end før...... Nå af med kaliber ,ud med stempler og de dust seal der nu sidder derinde rense og smøre og samlet igen men ingen ændreing så næste job må være kronrørslejer selv om der intet er at mærke i dem. Vil da godt lige høre om det har hjulpet på din cykel med nye skiver jeanette?

• #19   29. mar 2011 Jannik: De skiver du havde liggende, er det nye eller brugte? Hvis slidt kronrørslejer gør den ryster når du bremser, vil den også gøre det ved kraftig motorbremse og der ville også være klonklyde derfra.

Kommentér på:
Bremser hugger/ryster

Annonce