{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem kan skifte glas i instrument
  • #1   7. jan 2011 hvid det skal laves her i DK, vil jeg skyde på en urmager! Ellers kender jeg kun firmaer i Tyskland der laver sådan noget.

Har du prøvet at google??

• #2   8. jan 2011 Er det knækket eller blot blevet mat? – matte plastskiver kan poleres op med knofedt og fx Meguiar's PlastX Plastic Cleaner and Polish. Polycarbonatskiver skåret på mål kan varmes forsigtigt og trykkes let konkave over fx en kop, hvis du kan skille meteret ad og montere selv. Alt prøv at søge efter speedometerservice, VDO fx.

• #3   8. jan 2011 I "gamle" dage, kunne man finde "klein-kunst og mirakel-smede", der oftest gik under betegnelsen "Instrumentmagere" og der tænker jeg ikke på klaversmede!
    Havde du nu udfyldt din profil, eller brugernavn, kunne det tænkes, at folk måske kunne anbefale en i dit nærområde!

• #4   9. jan 2011 Hej. Tak for "inputs"
    Instrumentet er et såkaldt variometer til et UL-fly. Glasset (som er af glas ) er revnet - sikkert fordi det har siddet i spænd. Revnen bevirker at instrumentet får en misvisning, fordi der er lufttryk inde i uret, og revnen bevirker åbentbart en lille lækage.
    Ja, i "gamle" dage var der et instrumentmagerværksted i Skive, men de eksisterer åbenbart ikke mere. Jeg frygter at et nyt instrument er dyrt, derfor denne løsning.
    Mvh,
    Poul

Kommentér på:
Hvem kan skifte glas i instrument

Annonce