1.928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Nybegynder skal skille mc: Råd søges Nybegynder skal skille mc: Råd søges

Jeg skal skille min mc fra hinanden så stellet kan komme til maleren.

Hvilken rækkefølge er nemmeste. Skal siges jeg ALDRIG har rodet med sådan noget før (mekanik generelt) men er ikke nervøs for at prøve noget nyt, alt kan læres smiley

Jeg tænker:

• Tank
• Kåber
• Batteri
•... og hvad så?

Jeg har selvfølgelig tænk mig at tage billeder af hver del jeg piller af samt lægge de forskellige dele og skruer i poser og kasser hver for sig så jeg ved hvad der hører til hvor henne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nybegynder skal skille mc: Råd søges
  • #1   30. dec 2010 Går med samme overvejelser. Er dog mest nervøs over ledningsnettet Men lytter lige med. Har du forresten en haynes manual. Helt sikkert rar at have ved hånden. Btw. hav da lige et par nye lejer klar til forgaffel etc. nu når det alligevel skal ud.

• #2   30. dec 2010 yup, har Haynes med mig hele vejen smiley

• #3   30. dec 2010 Du allierer dig med en der har lidt forstand. Ellers er det bare at komme i gang og husk nu for guds skyld at mærke tingene op og tage nogle billeder. Du bliver glad for det når den skal samles igen.

• #4   30. dec 2010 Jesper, det er også #1 på min check liste!

Alliere mig som sagt med et digi kamera samt tudser, poser og kasser!

• #5   30. dec 2010 Når du skruer noget af så sæt så vidt muligt skruerne i de huller de kom fra (altså ikke i stellet da det jo skal males men alle andre steder), så slipper du for puslespil når du skal samle - der kan f.eks. godt være forskellige længder på nogle ellers ens skruer, og hvis du smider en kort skue i et langt hul finder du først ud af det, når du står og ikke kan få en lang skrue i et kort hul.

Hvis noget kan vendes på flere måder, så sørg for at tage billeder eller markere hvordan det skal sidde, når du tager det af.

Ellers, ja, kasser til forskellige ting. Hvis skruerne/smådelene ikke kan komme i deres huller, så plejer jeg at smide dem i små poser og tape poserne fast til der hvor de har hjemme. Gå systematisk til værks, så du ikke står og skruer i øst og vest og mister overblikket.

Brug ikke svensknøgler, altid fastnøgler og toppe. Hav specialværktøj klar hvis det skal bruges til f.eks. motorophæng.

• #6   30. dec 2010

TAG billeder af ALT du skiller ad og tag GERNE alt for MANGE BILLEDER af hver eneste lille detalje.. + VIDEO´er Det bliver du glad for når den skal samles igen ;O)

Held og lykke med projektet ;O)

• #7   30. dec 2010 Jeg vil sige.. 1: spænd de vigtigste ting især ved aluminium med moment.
    2: tag billeder af hvor kabler og ledninger er ført nu.
    3: Jeg er selv begyndt at bruge mere Locktite end smørefedt, da jeg for mange gange har spændt gevindet i stykker. Med låsevæske er det ikke nødvendigt at spænde så hårdt som du måske ellers ville have gjort. Låsevæske med medium styrke er rigelig fint, (medmindre du har en Harley). (Fåes i mange mærker, Loctite er bare en af dem).

• #8   30. dec 2010 jeg splittede en cbr f1 fuldstændig fra hinanden da jeg var 16 år, og den blev da samlet igen uden større problemer.. Så mon ikke det nok skulle kunne lykkes smiley jeg tog ingen billeder, men lå blot de dele der hørte sammen i samme kasser.

• #9   30. dec 2010 En god værkstedshåndbog, så er det ikke svære end at samle Lego.

• #10   30. dec 2010 Hehe enhver erfaren mc'ist med nogle år bag sig, ville ikke røre en cykel der var blevet skilt/samlet af en newbe..
    De er altid fusket, og samlet galt, ihvertfald 90% af tilfældene smiley

Det gælder også bil+knallerter smiley

Hvor har man dog mange gange revet sig i håret over hvilke fusker løsninger folk laver smiley

• #11   30. dec 2010 juel : tænkte lige det samme smiley

• #12   30. dec 2010 smiley

• #13   31. dec 2010 Så er det godt at det kun er mig der skal køre den ^^

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #14   31. dec 2010 Strips, for at holde styr på rækkefølgen. Find eksplotionstegninger (dejligt ord ) på nettet, det kaldes også microfile af ikke poeter...

• #15   31. dec 2010 Kristian : det er jo muligt ,at du hører til de 10 % der godt kan ,samle den ordentligt, husk at tjekke hvad du skal med gevinder , alt efter om det er pulver eller vådlak.

• #16   31. dec 2010 "husk at tjekke hvad du skal med gevinder , alt efter om det er pulver eller vådlak."

Hvad betyder det helt præcist?

• #17   31. dec 2010 Put noget i gevindhullerne på stellet inden du afleverer det så du ikke skal til at lave nye gevind bagefter - også huske at proppe kronrørshullet af/beskytte lejesæderne..

• #18   31. dec 2010 Hvad er smartest at fylde hullerne med så der stadigvæk bliver malet så meget som muligt?

• #19   31. dec 2010 En bolt :0)

(bare lad være med at skrue den helt i bund - så skal der nok blive blæst/lakeret omkring hullet) - eller evt dem uden hoved med indvendig unbrakokærv..

Til kronrøret laver du et par træpropper til top og bund og et gevindjern igennem og spænder med en møtrik i top/bund..

• #20   31. dec 2010 Super, takker for alle tips indtil videre... har en lille huske liste og indkøbsliste ved siden af mig så der bliver skam taget noter af jeres nyttige tips smiley

Er der nogen *doh* ting man bør vide... noget som er åbenlyst men som alle begyndere dummer sig med?

• #21   31. dec 2010 Hvis du ikke har afmonteret dine kåber ved bagsædet før, skal du være meget forsigtig. Det skjol med låsen har sådan nogen hager der går ned i sideskjoldene og de kan let knække eller flække skjoldet. Taler af bitter erfaring.

• #22   31. dec 2010 Mit er allerede knækket fra forrige ejer så det bliver ikke noget problem smiley

Skal have ny røv... men det forklare måske hvorfor da forrige ejer havde samlet den selv smiley

• #23   31. dec 2010 er det vådlak , ville jeg ikke putte noget i hullerne ,men skære dem op efterfølgende , hvis det er pulver så spørg om de har plastikpropper (nogle speciele der kan tåle varmen ) eller brug kork , Men du må IKKE bruge bolte , da der lægger sig pulver omkring den som så knækker når du skruer den ud .

• #24   31. dec 2010 Cool... men er det ikke noget maleren bør have tjek på / stå for?

• #25   31. dec 2010 tja han gør vel ikke noget uden betaling smiley hvis i har aftalt det så jo ! hvis ikke så ? men hør ham hellere , "hellere være på på forkant .

• #26   31. dec 2010 Selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Nybegynder skal skille mc: Råd søges

Annonce