{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en MC blive ødelagt???
  • #1   25. dec 2010 overtro smiley

    Batteriet skal måske have lidt strøm ellers pil det af og opbevar det indendørs.

    Du spekulerer vel ikke i plæneklippere, havetraktorer, scootere eller bilerne, som holder udendørs hos forhandlerne. De starter alle såfremt væskerne er "up to spec".


  • #2   25. dec 2010 arg tvivler jeg godt nok noget på, vil bare tro de har bedst af at røre sig lidt

  • #3   25. dec 2010 jamen jeg plejer at starte den engang i mellem, men der er gået en måned nu hvor jeg ikke har startede den, men da jeg endelig skal starte den gider den ikke, der en strøm alt lyser. det ligesom den vil men den kan ikke hvad kan det være??? tror i det er kulden?? for den var frosset til da jeg fjernet garagen :S

  • #4   25. dec 2010 husker du at holde koblingen inde? smiley

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 291
    #5   25. dec 2010 Rolig nu. Så dårlig kvalitet er moderne motorcykler altså ikke.
    Det kan være flere ting, og frosten spiller helt sikkert ind.

    Når en mc har stået stille et stykke tid, er det altså helt normalt at den lige skal have et par omgange på starteren.


  • #6   25. dec 2010 Hvis den bare er opstaldet i 3-5 vinter mnd har den meget bedre af at stå helt stille,- med mindre du virkelig kører den driftvarm. Det der klatstarteri med 5 - 10 minutters motorgang er mere skadelig end hvis den står helt stille.
    Nu hvor du har den opstaldet ude i kulden, så har du vel husket frostvæske i køleren, det er vigtig på en vandkølet som står ude i kulden.


  • #7   25. dec 2010 -C1- jaa har husket kobling smiley

    men så vil jeg helst ikke rører den indtil vinteren er forbi det er sikkert den bedste løsning, så må den få en STOR service når den kommer ud smiley

    har bare hørt at hvis man slet ikke starter den så vil stemplerne sidde fast men det sikkert vrøvl, selvom jeg ikke har så meget forstand på MC'er smiley

    men Tak for hjælpen alle sammen nu jeg lidt rolig smiley og GOD jul


  • #8   25. dec 2010 Min erfaring er at tændrørene har det med at gå i stykker på moderne mc hvis de ikke bliver kørt ordentligt, men kun startet op og gasset lidt op i stilstand!

  • #9   25. dec 2010 mudiii sådan noget som en motorcykel skal da helst ind i varmen at stå, det garage du har over den hjælper jo ikke en dyt udover den ikke står dækket af sne

  • #10   25. dec 2010 Hvad med dødmandsknappen, står den som den skal?

  • #11   25. dec 2010 Det er fuldstændig rigtigt hvad "Michael - Limvig." skriver.
    Den har ikke godt af at blive klatstartet i tide og utide.
    Jeg har haft mc i mange år, og har aldrig startet dem i vinterperioden, der sover de i hi.
    Og jeg har aldrig haft ødelagte tændrør, eller andre problemer efter vinteren.
    Og stemplerne kan IKKE sætte sig fast fordi den står stille smiley

    Hvis du har startet den før i vinter, så er der uden tvivl dannet kondens i karburatoren, og det er derfor du ikke kan starte den nu.
    Lad den endelig stå indtil foråret, og lad gerne på batteriet engang imellem, så springer den igang til foråret smiley

    Og husk som før nævnt, at der SKAL være frostvæske på systemet.
    Men er cyklen serviceret, så er det jo ikke noget problem, så er der styr på det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #12   25. dec 2010 Man kan med fordel sætte en pulslader på batteriet, men lad det endelig blive ude i kulden.

  • #13   25. dec 2010 og husk at 80% af slitage på en motor skyldes start. En motor har ikke godt af at blive startet fordi olien ikke er blevet pumpet rundt og har smurt alle lejer, det motorolien gør er jo at sørge for at der ikke er nogen metaldele der glider mod hinanden, den lægger sig som en oliefilm mellen bevægelige dele. så derfor er nærmest det vrste man kan gøre er at starte en moter når man ikke skal bruge den.

  • #14   25. dec 2010 Nej, tværtimod.. Den bliver "ødelagt" hvis du starter den..

  • #16   25. dec 2010 Takk for jeres hjælp jeg må bare lade den være indtil vinteren er over.
    for hvis jeg piller meget ved den så ødelægger jeg den smiley


  • #17   25. dec 2010 citat
    "Man kan med fordel sætte en pulslader på batteriet, men lad det endelig blive ude i kulden."

    Og hvorfor så det? Den forklaring vil jeg meget gerne høre!


  • #20   28. dec 2010 Batterier holder bedre jo koldere de står. fordi lækstrømmen bliver mindre.
    det er korrekt at et koldt batteri har mindre styrke, men det har bedre af opbevaring udendørs. og hvis man ikke har en pulslader bør man sætte sin alm lader på en times tid en gang om måneden.

    man skal for guds skyld ikke starte en motor en gang i mellem hvis man ikke skal bruge den, og skal man bruge den bør man køre den rigtig godt driftsvarm da der ellers dannes kondens i bundkarret pga fugtig udstødnings blowby.

    og man skal envidere huske på at jo koldere det er i vejret jo mere slider en koldstart på en motor.

    så god fornøjelse dem der går ud og starter MC'en op hver 14 dag i 5 minutter.
    masser af fugt i bunden af motoren, og masser af unødvendigt slid.

    hvorfor er der så mange sære myter inden for MC verdenen?


  • #22   31. dec 2010 Jørgen, lyder ganske fornuftigt, men jeg ville lige smide den lader på bare en time eller to her ca. Midt i opstaldningen.

Kommentér på:
Kan en MC blive ødelagt???

Annonce