1.730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

olieskift cbr 929 olieskift cbr 929

Hej gutter, er der nogen som ved hvor man kan købe oliefilter til honda cbr 929? (kopi, gør ikke noget, bere det er billigt)
Og en anden ting, jeg læste mig frem til at der skal 3,7L olie (synes at det lyder voldsomt) når man skifter filter, og at olien skal være w10-40. Jeg ved ikke om der er forskæl på olie til bil og til mc?? kan jeg bare bruge det billige olie fra t-hansen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olieskift cbr 929
  • #1   15. nov 2010 (link fjernet)
    der kan du se hvor meget oile der skal på samt indevalt mellem skift og original filter er ikke ret meget dyre en uroginalt

• #2   15. nov 2010 Din lokale mc-forhandler har filet til den, 3,7L med filter er korrekt..
    Ja der er forskl på olien til biler/mc, da de fleste mc'er kører med vådkobling..

• #3   15. nov 2010 filet = filter smiley

• #4   15. nov 2010 Hej Mrak

Snakken om Olie er religion, så her er mine tanker om spørgsmålet:

Olie:
    Her kan det ikke betale sig at spare kroner på en billig olie.. Der er så få kroner at spare fra god olie til billig T-hansen olie.
    Jeg tænker at Olien er "blodet" i kroppn på din motor, så her kan det slet ikke betale sig at køre på dårlig olie.

Jeg kører selv på "Castrol" og "Bel-Ray" olie... 10-50 fuldsyntetis (og det kan varmt anbefales)

Og du må ALDRIG bruge bil-olie på en motorcykel !!!!! bil-olie på en motorcykel ødelægger bla. din kobling

Oliefilter:
    Det kan købes billigt i f.eks. biltema, jeg har ingen personlig erfaring med disse universale filtre, men igen... det er så få penge at spare her, så køb et orginalt ved din lokale mc-forhandler og lav olie og filterskiftet selv.

Og et lille ekstra råd..
    Køb en aftapningsskrue med en magnet i.... Magneten opfanger de bittesmå metalspåner i din motor, så de ikke bliver i din motor.

• #5   15. nov 2010 COOL, mange tak for gode råd smiley

• #6   15. nov 2010 hvad siger I til denne olie?

http://www.billigbilpleje.dk/product/castrol-power-1-gps-10w40-458/

• #7   15. nov 2010 Et original Honda filter koster mellem 85 - 100 kr hos en forhandler.. Ikke lige der jeg vile spare.. Jeg køre med 10w40 fuldsyntetisk castrol... Ganske tilfreds med det.. Tror jeg gav 329kr på tilbud..

PS: Mener alle cbr600, hornet og cbr900 køre med samme filter.. Med streg under MENER..

• #8   15. nov 2010 Hej Martin,
    hvor købte du olien?

• #9   15. nov 2010 http://www.davidsilverspares.co.uk/

Her kan du købe nærmest ALT til din motorcykel, de har både org og uorg dele.. de org, er dog ofte så billige at alt andet ikke kan betale sig, og det kan især ikke betale sig at spare 20-30 kr på et uorg oliefilter ;-(

Sretno..

• #10   15. nov 2010 Krogslund reservedele..
    Den der ligger på Dynamovej i Herlev...

Men tror kun det var et midlertidig tilbud..

• #11   15. nov 2010 Alex, hvad er der galt med den olie de sælger i Thansen, de sælger også Castrol, bl.a racing 10w50

Jeg køber ikk derfra det er for dyrt ifht når jeg bestiller fra tyskland.. Men at sige deres olie er billig?

• #12   13. dec 2010 Kwak, hvad er din begrundelse for ikke at sætte uorg. filter på, hvis det lever op til OEM-std, altså ligesågod-eller-bedre end original? Feks. et Champion filter hos Lois.de til CBR F2 til 60kr?

• #13   13. dec 2010 Thomas [Aalborg] -

Her får du min begrundelse: Fordi du ikke aner, hvad du får. Det gør du, når du køber originalt. For de småører der er at spare, er den risiko du løber fuldstændigt ude af proportioner med den minimale besparelse, du opnår.

• #14   13. dec 2010 Køber du et olie filter hos feks Louis, så kan du godt regne med at det er blevet testet igennem, både at producenter og mcister.

• #15   14. dec 2010 Enig med C-4, jeg er ikke bange for at købe OEM.

Gjorde det til min bil, og det virker også fint smiley

Men det er jo en smagssag, og forstår dig skam også godt. Ville bare gerne høre en begrundelse for det, da der er meget lille forskel på de filtre.

• #16   15. dec 2010 C4 har ret, det er altid rart at vide at Loius' produkter bliver testet igenne maf mcister.. så ved man det virker..!

Man må jo bare håbe at man ikke er den mcist der tester og opdager at det ikke virker.. men sådan noget tænker C4 jo ikke over..

• #17   15. dec 2010 Jo Misha, nu har Louis forhandlet Delo og Champion filtere så længe som jeg har haft kørekort , så det er vist længe siden at første mand har testet dem. Ergo sådan noget tænker C4 over . ..

• #18   15. dec 2010 Det er stadig meget betrygtende at du roser et filter udfra at kunderne har gennemtestet dem.. Honda udvikler deres oliefiltre løbende, så de lever op til nutidens standarder..

men brug du bare et produkt som er gennemtestet af kunden for 10-15 år siden og ikke er blevet udviklet siden..

• #19   15. dec 2010 Tror du det er en rumraket der er monteret til at si urenheder fra din olie ? Og hvorfra ved du om det ikke bliver udviklet ? De laver stadig til nye modeller, så mon ikke der bliver udviklet filtere stadig Einstein.

• #21   15. dec 2010 C4 jamen det er da betrygende at vide at deres filtre bliver udviklet, men knap så betrygende at det er kunderne der tester de nye filtre..

På Honda's VTEC DOHC motorer er der mange der har problemer med at uoriginale oliefiltrer ikke har kunne opbygge det nødvendige tryk for at aktivere VTEC.. men C4 du er tydeligvis inde i sagerne, så kan du måske forklare hvorfor det er tilfældet..?

• #22   16. dec 2010 Folk havde for travlt med at flashe bilen nede foran Döner Kebab shoppen og glemte at fylde olie nok på ? Det må være mit bedste bud.

• #23   16. dec 2010 Narrowhead, nemlig, man skal tit lige tænke "aarhh hvor mangr producenter er der lige". Selvfølgelig er det en af de store fabriker der laver dem for honda, og derfor er jeg slet ikke utryg ved OEM filtre. Olien derimod skal være kræs smiley så langt er vi enige.

C4, lol smiley

• #24   16. dec 2010 Ups mente "hvor mange fabrikker er der lige" smiley godmorgen...

• #25   16. dec 2010 C4 dit bud er ringe...

• #26   16. dec 2010 Jeg har altid og kommer fortsat til at trille ned til Honda når jeg skal bruge et filter.. Det tager 5 minutter.. Louis.de .. Det er de sidste 2 bogstaver man ikke lige kan bruge til noget... Jeg gider ikke at bestille det over nettet, for så ender det med at koste mere i sidste ende.. Og nej, jeg har ikke en årlig tur derned...

Kommentér på:
olieskift cbr 929

Annonce