Gamle cykler og uoriginale stumper... {{forumTopicSubject}}
Når man går i gang med en ældre MC-motor, og skal bruge nye pakninger, pakdåser etc., er det min opfattelse at det ofte er nemmere at opstøve eftermarkedsdele frem for originaldele, ud over det med prisen selvfølgelig.
Men hvor godt holder de dele så. Er de lige så gode som de nye originale stumper var, da motoren blev "født" for x antal år siden? Eller er vi ovre i knallert-sektionen med noget billigt bras der ikke holder.
Jeg er ret ny i MC-regi, men skruer en del på USA-biler, hvor eftermarkedsdelene ofte er eneste mulighed ved bl.a. motorarbejder, og der er kvaliteten fin.
Hvad er jeres erfaringer og oplevelser med uoriginale stumper til ældre MC'er / generelt?
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 203
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 37
det jeg har hørt om F2 topstykket og så , var at de kunne smide ventilhovederne . men det var vist sjældent at det skete og nok kun ved mishandling.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
den orginale toppakning har lim på fladerne det har de uorinale ikke.hvis der sidder orginal toppakning på kan man blive nødt til at banke en spartel imellem.
jeg har en makker som har lavet en ny F1 da han havde en ny 1976.der er andre stempler i en f1 og de laver kun nye K2-6 stempler som er 0,5 mindre i kompresion.
han gogglede reservedelnr og fandt et sæt hvis i brasilien.
men du kan købe orginale dele hos davidsilverspares.co.uk
og hvis du ikke kender det orginale nr kan du finde det hos cmsnl.com så vidt jeg husker.hvis du mangler brugte dele ka du få et tlfnr af mig til en som har rigti mange dele og nok også 5-8 stk F2.
mvh kk
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Dog har jeg kun købt stumper jeg er blevet anbefalet af folk der har brugt dem til race osv, eller fra stedder der har lavet uorginale stumper i mange år, som har stor erfaring med det.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
Det bliver mere og mere spændende med den Honda dér, jeg glæder mig til at få skilt motoren ad og se hvilken forfatning det hele er i.
Jeg ved at knastkæden og / eller primær-dobbeltkæden er slidt, da den rasler på den dér helt specielle måde. Derudover går den godt og tager gassen fint. Der står 78000 km. på tælleren, alle skruer er skiftet til unbrako og jeg kan se at flere af pakningerne samt pakdåser ikke har siddet der i lang tid.
Er der nogle af jer der har prøvet at skille sådan en CB750 motor ad?
Hvilke typer specialværktøj bruger man; andet end en god aftrækker?
Og er der noget man altid bør skifte ved adskillelse, ud over pakninger og evt. pakdåser?
Og...hvilken olie er godt til den gamle motor?
Gamle cykler og uoriginale stumper...