638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

gpz 750 (zx750A5) bruger olie gpz 750 (zx750A5) bruger olie

heej folkens
jeg har et stort problem med min gpz 750 den bruger rigtig meget olie. det er kun på cylinder 2 den gør det. og det er så meget så efter ca 30 km ka den ikk tænde på tændrøret længere..
lidt historik så i ved hva der er lavet ved den..
jeg købte den som et mekaniker tilbud som sku ha renoveret motor. så jeg skiller den ad og konstatere fejlene... den sku have 4 stempler, ordnet cylindre og renoveret top.
jeg var så heltig a finde et frisk cylinder sæt som sku ha kørt 5000km. så på med det og så renoverede jeg den gamle top. og kørte lige med det.. og den brugte olie. så af med motoren igen og alt så godt nok ud.. men når cylinder sættet var "nyt" så måtte fejlen jo være i toppen. så jeg fik fat i den top der oprindeligt hørte til cylinderne.. og justerede ventiler. og den bruger stadig rigtig maget olie.. nogle der har en ide om hva det ka være... jeg har jo skiftet alt hva det pejer på.. HJÆLP mig
på forhånd mange tak
mvh jonas


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gpz 750 (zx750A5) bruger olie
  • #1   6. okt 2010 hvordan ser tændrørene ud på de to cylindre du nævner.

    er de sort og sodede... men tøre?

    eller er de sorte og sodede.. men fedtede?


  • #2   6. okt 2010 det er cylinder 2. altså kun en ud af fire..men okay
    hvis jeg lige har kørt er tændrøret smurt ind i våde olie slagger.. og hvis den har stået tøre slaggerne op til en hård kage


  • #3   6. okt 2010 jamen som du siger kan fejlen jo være begge steder. både i toppen eller i selve cylinderen.

    du kan prøve at skifte paraplyerne ved ventilerne. det kunne meget nemt være det. men ellers er ligger fejlen jo nok i en oliering på stemplet.


  • #4   6. okt 2010 altså toppen har kun kørt 5000km siden den blev total renoveret og cylinderne har kørt ganske lidt mere.. dvs alt sku være så godt som nyt

  • #5   6. okt 2010 okay. så misforstod jeg..

    så er fejlen jo nok desværre ved cylinderen. og du har selvfølgelig sat ringene på stemplet rigtigt?


  • #6   6. okt 2010 alt har været skilt og dobbelt tjekket for a finde fejlen..

  • #7   6. okt 2010 Jeg har været inde og kikke på dit fotoalbum, så vidt jeg kan se, har du

    ikke renoveret noget, men skiftet et revet stempel ud med et ande

    brugt, som du ikke ved noget om. Kun at du har fået at vide det har kørt

    5000 km.

    Sådan en cylinder kræver en opmåling, en honing, samt nogle nye

    stempelringe, for at blive som det skal.


  • #8   6. okt 2010 Kompressionstest er første led i diagnosestillingen. Derefter kan du gå i gang med udbedring!
    Og ellers ditto til karsten Hjørring!


  • #9   6. okt 2010 ok...

    jeg tror umiddelbart det cylindersæt du har købt ikke holder helt. var også et smut forbi dit fotoalbum.
    kan se du har ordnet toppen.
    brugte dele kan man aldrig regne 100% med hvad folk siger. tror måske du har købt en defekt cylinderrække og stempel. men det kan laves. prøv at smutte forbi et af landets cylinderservices. så kan du hurtigt få af ell. bekræftet hvorvidt det er i cylinderen/stemplet problemet er.

    det eneste der kan give sådan en klat fedtet olie er hvis der er en paraply der er utæt eller der er en utæthed mellem cylinder og oliering.


  • #10   6. okt 2010 Karsten ; Hjørring; T
    i det album du har kigget i er der ingen billeder af de nye dele.. kun de gamle


  • #11   6. okt 2010 Kasper K
    Kompressionstesten viser at cylinderen der bruger olie har den højeste Kompression på 8,5 bar


  • #12   6. okt 2010 morten M
    jaah måske er treje gang lykkens gang


  • #13   6. okt 2010 tjoe.... har du selv tjekket eller haft den ved cylinderservice?

    fejlen kan jo kun være de to ting. så noget må ikke være tjekket godt nok. :o)


  • #14   6. okt 2010 En kompressionstest behøver ikke at afsløre en dårlig oliering.

    Men der skal ikke meget til for at ødelægge en oliering ved

    monteringen af cylinderen, har arbejdet i faget i 30 år.


  • #15   6. okt 2010 tror nemlig også den ligger i en oliering der er i stykker.

    off you go ;o)


  • #16   6. okt 2010 så må der jo bare en anden motor på

  • #17   7. okt 2010 I stedet for 4 stempler og en opboring/honing? Det lyder da,,,voldsomt!

  • #18   7. okt 2010 Kit includes: (4) Pistons, Ring Sets, Piston Pins, Retainer Clips, and (1) CFM20 Head Gasket
    810cc 2.717" or 69.00mm K810 10.25:1 Cylinder boring only
    3mm oversize $664.05 Piston: 4186M06900 $152.00 Rings: 2717XC Piston Pins: S526
    Stroke - 54.14mm Retainer Clips: CW15 CFM20 Head Gasket: W3163 $56.05
    Optional Sleeve: KA686SL $71.68
    ZX750 E1, Turbo
    Kit includes: (4) Pistons, Ring Sets, Piston Pins, and Retainer Clips. Head Gasket not supplied with kit -


    Sakset fra wiseco's katalog.


Kommentér på:
gpz 750 (zx750A5) bruger olie

Annonce