Skurrer i koblingen eller!? {{forumTopicSubject}}
Ved godt at det ikke er en MC, men det er lidt svært at få et kvalificeret svar på scootergalleri.
Har købt mig en Suzuki RMX med defekt motor, og har efterfølgende skiftet svinghjul og de 2 nylon tandhjul som trækker vandpumpen da de var defekte.
Fik skidtet skruet sammen, og nu springer den lige igang som en mis
MEN.......
Når jeg sætter den i gear og så først når jeg slipper koblingen og den begynder at trække, så kommer der en skurre lyd fra motoren, altså den kører og det hele, men den har den dr mislyd jeg ikke bryder mig om, hvad kan det være!?
Da vi samlede den bemærkede min mekaniker at koblingsskålen kunne vride ca 1cm. til hver side.... jeg ved godt at den skal kunne give sig, men er det for meget? er den slidt? eller ligger fejlen måske et andet sted!?
Håber nogen kan hjælpe...
Pft.!
M.v.h. Thomas
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det kunne evt lyde som om noget enten er amlet forkert, eller koblingen belægning er for hård.
RMX's morini-motor er i øvrigt ganske elendig.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 20
Vi har samlet koblingen efter service manualen, men jeg må lige skille den ad igen og prøve forfra.
Lod mærke til at koblingspladerne har et lille "hak" på nogen af de styrre-tapper, og der var også noget skrift på den ene side af dem, men de har været så venlige at skrive ALT andet end lige om det i service manualen, skal de vende på en speciel måde?
Kan også være der er kommet en skive for meget eller lidt i.... må lige dobbeltchecke...
Nitten med den elendige motor, men jeg må jo bare prøve at få det bedste ud af den.
M.v.h. Thomas
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Jeg har efterhånden lavet service på en del RMX, og hvis man holder sig til standart cylinder så er det sku sjældent den går i stykker... Så lang tid den ikke bliver presset mere end den er bygget til, er der ikke nogle problemer...
/ Bülow...
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Byggekvaliteten på den er ikke god. Den kan ikke holde til ret meget. Desuden er den gearet helt håbløst til de danske veje.
Men som du rigtigt nok siger holder den ok hvis man holder den lovlig eller højst afdroslet.
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Hvis man smækker et 50t bagtandhjul på, et original 80ccm forrør, en 24mm fladspjældskarburator på den, og fjerner resten af begrænsningerne så går den kanon...
/ Bülow...
maj 2009
Jeg må lige skille den ad og gå det hele efter igen.
Til jer andre, så er den ikke std. men med Hebo cylinder, 21mm Dellorto og Polini "For Race" filter... desuden har den leovince udstødning.
maj 2009
Står tidligt op og skiller den ad, så må vi se om jeg kan hitte fejlen derinde.
Skal nok lige vende retur med en melding
maj 2009
http://www.youtube.com/watch?v=vh0ip9rbO_A
Der var også slør i da jeg samlede den, er det derfor den har slået den istykker!?
Her er det hele lagt op så man ca. kan se hvordan det sad.
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/uPM94217.jpg
maj 2009
Har fået fat på en ny skål, samlet det rigtigt og nu kører den!
maj 2009
Skurrer i koblingen eller!?