{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX9R tilspændingsmoment tændrør
  • #1   5. aug 2010 Ved at det er 14 Nm på den første model og så vidt jeg husker bruger de samme gevind størrelse.

• #2   5. aug 2010 Det er et 10 mm gevind og det er C model 1999...............

• #3   5. aug 2010 Glem alt om moment på Tændrør!!!!!

Er det et nyt tændrør, så skru så langt du kan uden vægtstang på nøglen, og derefter en halv omgang med vægtstang - ikke mere, ikke mindre.

Har tændrøret varet monteret før, så er fremgangsmåden den samme, men blot en kvart omgang med vægtstang på nøglen.

Dette skyldes, at røret låses ved at skiven overst på gevindet deformeres - og momentspændingen i gevindet er uinteressant.

Holder du dig til denne metode, skruer du ALdrig noget tændrørsgevind i et alu-topstykke over.

• #4   6. aug 2010 jeg skal sende dig et billede af et 10 mm tændrør jeg købte idag, det gik midt over nede ved gevindet, uden at det blev spændt noget synderligt, lige pludselig kørte det bare rundt, NGK købt ved Tsvansen, kr 99,- faktisk det dyreste i byen, men de lå tættest på! (88,- andre steder)
    Snakkede med en VF på et mc værksted og de havde flere gange observeret tændrør fra den butik, der kun kørte 10 km og så ikke kunne mere!

• #5   7. aug 2010 Allan R:

Du skriver mellem linierne, at T.Hansens NGK tændrør er Fake!!!!!

Tror du egentlig selv på den??? Tror du ikke nærmere det her handler om brødnid fra værkføreren på det MC-værksted du har besøgt:-)

• #6   7. aug 2010 Nej det talte vi sådan set ikke om, for hans var jo billigere, og der købte jeg så nye et nummer koldere til samme pris fordi han ikke havde de rigtige hjemme! Der var en voksen lærling på værkstedet, han sagde at de alle havde prøvet at bøffe sådan et rør, 10-12 Nm er det eksakte mål, men en racer mekaniker satte dem i og var lidt bange for at spænde dem, så jeg gav dem lidt mere:)
    Og udtalelsen kom fra et helt andet værksted!
    Det kan være jeg har spændt for hårdt, men det har jeg lidt svært ved at tro, men jeg laver en test på de rør jeg har taget ud og ser om der skal tages lige så let på det inden det knækker over!
    Men en halv omgang er nok det rigtige!
    VF på det andet sted mente det var NGK France de kom fra, men jeg ringede til Thansen og de fortalte de kom fra Holland, et sted hvor der ikke er en importør, sjovt nok!
    Og jeg har jo haft rør ude af ZX9R mange gange, hvorfor sker det så lige pludselig?

Kommentér på:
ZX9R tilspændingsmoment tændrør

Annonce