756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

blinkrelæ? blinkrelæ?

har fundet nogle Rizoma blinklys jeg vil ha på cyklen både for og bag..

nu jeg godt nok trikker.. meen hvad skal jeg bruge et blinkrelæ til, hvis der følger modstande med til?
jeg tænker så længe at modstanden på fx en 21w pære og på et LED blink med modstand er ens.. så burde det jo ikke være nødvendigt..

eller er det mig den er gal med..?

Mvh Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blinkrelæ?
  • #1   27. jul 2010 det lyder korrekt

• #2   27. jul 2010 nu jeg godt nok ikke el trikker

mem skal det ikke bruges til at få det til at blinke

mvh

• #3   27. jul 2010 Jeg læser spørgsmålet som at du kan undvære blinkrelæet helt? I så fald kan du ikke undvære blinkrelæet til fordel for en modstand. Blinkrelæet afgiver de der lovpligtige 70-80 blink i minutter(tror jeg det er). Hvis der er modstande med til diodeblinkene kan du vælge at montere dem imellem det originale relæ og dine blink således relæet "tror" det er almindelige pærer, med et 21 watt strømforbrug, der sidder i. Men når nu du monterer dioder, så brug dog deres fordele og skift relæet til et diode relæ...du sparer vægt, bruger mindre strøm og udvikler ikke varme fra modstandene samt skal du ikke finde en placering til disse.
    Jeg har brugt det røde dioderelæ fra www.louis.de på de cykler jeg har monteret diodeblink på og det virker hver gang smiley der er ti stik, vender du dem forkert sker der blot det at de lyser konstant, så vender du dem blot.

• #4   27. jul 2010 på de cykler jeg har haft hvor der er blevet monteret diode blink har jeg altid købt et digitalt relæ.... det kræver ingen modstande, så slipper man for at lodde osv... og så koster det kun en 150 kr.. smiley

• #5   27. jul 2010 Blinker ikke længere - det rager ikke folk hvor jeg skal hen

Kommentér på:
blinkrelæ?

Annonce