{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Yamaha R1 ekspertice søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med en Yamaha R1 fra 99.
Har lige hentet den, og på vej hjem bliver den varm og smider vand ud i bundkaret! er der et overløb?
Når jeg så starter den nu render der vand ud af hullet i bundkaret!
Har snakket med ham jeg har hentet den ved, han har blæst op i hullet og sagde at det lød som om der var en "prop" deroppe! kan han have ødelagt en ventil? eller noget!?
Ikke det fedeste når man nu gerne vil ud og kører i det gode sommervejr!!

Rigtig god sommer

Med venlig hilsen
Lasse Meclenborg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R1 ekspertice søges
  • #1   11. jul 2010 Prøv FV Motor

• #3   11. jul 2010 hvem har du købt den af?? den er vel ikke hvid?? der sidder en overløber i vandpumpen, der gør, at der kommer vand ud af bunden på motoren, hvis den blir for varm..

• #4   11. jul 2010 Hvis sælger var klar over det ved salg så er han nødt til at tage den tilbage eller reparere den!

• #5   11. jul 2010 Hvis du piller bundkarret af så sidder der et lille rør, på den sidder der 2 o-ringe som kan være dårlige. prøv at tjekke det først.

• #6   11. jul 2010 kan også være dine pakninger i vandpumpen.. havde selv problemet, med min den hvide.. koster 300 kr og lidt finger arbejde.. for der er sku trænkt i den motor, når kæden skal på pumpen igen..

• #7   12. jul 2010 Som nævnt, så er "overløbet" forbundet direkte til vandpumpen.
    R1'erene har oliepumpe og vandpumpe kørende på samme aksel.
    Overløbet fra vandpumpen er udelukkende for at lede vandet væk i tilfælde af en utæt/slidt pakning, for at man ikke risikerer at det istedet løber ind og blander sig med olien.

Så når der kommer vand ud af dette rør, så er det 99% sikkert at din pakning i vandpumpem er defekt.
    Har set det ske, hvor kølersystemete ikke har været frostsikret, men har også hørt om at det er sket i foribndelse med at motoren har været kørt meget varm.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   12. jul 2010 Jeg takker rigtigt mange gange for alle jeres bud, jeg må i værkstedet i morgen så, er ret sikker på at ham jeg hentede den ved har blæst pakningen i stykker så!

Han blæste op i hullet og sagde at det gav et pop. som om der sad en prop i røret, så har han jo nok blæst pakningen i stykker!

Jeg prøver mig frem.

Nogen der har en splittegning af sådan en motor?

Med venlig hilsen
    Lasse Meclenborg

• #9   13. jul 2010 HVORFOR blæser man med trykluft op i bundkarret????? Nå men her ligger en service manual i PDF. go fornøjelse smiley

(link fjernet)

Kommentér på:
Yamaha R1 ekspertice søges

Annonce