1.259 visninger
|
Oprettet:
Problemer med tænding {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min kammerat har en gammel Honda CB350 twin fra ´72
Jeg har rodet en del med den, og den sætter ud når den kører over 80 km/t. Jeg har stillet ventiler, renset og ordnet kaburatorer, og skiftet platiner, kondensator og tændrør, og den starter og lyder perfekt, men kun når den holder stille. Jeg har en idé om at tændings forstillingen ikke virker korrekt, så det er derfor den sætter ud under kørsel. Jeg fundet frem til denne her tænding, som jeg tror kan være en løsning på problemet:
http://www.classicrace.dk/new.html
Er der nogle her der har erfaringer med denne her type/mærke tænding???
På forhånd tak
Vh. Michael
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
dette er mit bud
mvh
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 23
Jeg har prøvet at justere på platinerne flere gange, samt tændings tidspunket. Jeg tror at det er tændingsforstillingen den er gal med...
Jeg har nu fundet ud af at den elektroniske tænding jeg linker til i indlæget, IKKE justerer tændings tidspunktet før top, men det sker ved den originale mekaniske funktion, som jeg tror på er defekt.
Jeg prøver at rode noget mere med den forstilling i første omgang, da jeg tror primær at det er der problemet er... En elektronisk tænding skal den da ha på et tidspunkt, det er jo vejen frem...
Tak for jeres tilbagemeldinger :o)
Hilsen Michael...
Problemer med tænding