{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Problemer med tænding {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min kammerat har en gammel Honda CB350 twin fra ´72
Jeg har rodet en del med den, og den sætter ud når den kører over 80 km/t. Jeg har stillet ventiler, renset og ordnet kaburatorer, og skiftet platiner, kondensator og tændrør, og den starter og lyder perfekt, men kun når den holder stille. Jeg har en idé om at tændings forstillingen ikke virker korrekt, så det er derfor den sætter ud under kørsel. Jeg fundet frem til denne her tænding, som jeg tror kan være en løsning på problemet:
http://www.classicrace.dk/new.html
Er der nogle her der har erfaringer med denne her type/mærke tænding???
På forhånd tak
Vh. Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med tænding
  • #1   29. jun 2010 prøv at stil platinerne.... ( har de rette afstand ) kør en tur og mål om de har rykket sig.. kan huske dette på en jeg havde..... de gjorde det ... samt at der tit var fejl på de nye kondensator.. så hvis du stadig har den gamle så prøv at smid den på..

dette er mit bud

mvh

• #2   29. jun 2010 på den der er der jo en manuel tændingsforstiller, den skal du tjekke da den kan være slidt, ellers vil jeg sige platiner eller en tand forkert samlet på knastkæden (jeg har selv haft sådan en i 8 år)

• Per P
    Per P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #3   30. jun 2010 hej michael har selv købt en tændings anlæg ved classikracer ,har en kawasaki z 1000 årg 77 og det er nemt at montere kører bare perfekt vh per

• #4   30. jun 2010 Hej alle sammen...
    Jeg har prøvet at justere på platinerne flere gange, samt tændings tidspunket. Jeg tror at det er tændingsforstillingen den er gal med...
    Jeg har nu fundet ud af at den elektroniske tænding jeg linker til i indlæget, IKKE justerer tændings tidspunktet før top, men det sker ved den originale mekaniske funktion, som jeg tror på er defekt.
    Jeg prøver at rode noget mere med den forstilling i første omgang, da jeg tror primær at det er der problemet er... En elektronisk tænding skal den da ha på et tidspunkt, det er jo vejen frem...
    Tak for jeres tilbagemeldinger :o)
    Hilsen Michael...

Kommentér på:
Problemer med tænding

Annonce