3.564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Slør i forgaffel? Slør i forgaffel?

Hej.

Oplever på min xl350 fra 86, at det føles som om forhjulet ikke sidder ordentligt fast, da det har det med at slingre lidt.

Det der sker er at når man kommer lidt op i fart (60-110km/t) og der er lidt vind modstand fra de rigtige vinkler, er det som om styret/forhjulet går lidt fra side til side.
Det føles som noget slør og tager man og giver styret et lille skub bliver den helt hysterisk og er faktisk næsten ikke til at styre. Meget ubehaglig følelse hvis man har for meget fart på.

Ved i hvad der er galt udfra disse symptomer. Skal siges der er semi knop dæk på, og det måske er dem der gør det, ved jeg ikke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør i forgaffel?
  • #1   28. jun 2010 Enig Rene

Vi må da håbe, at han ikke bare er taget på køretur og så.....

det der lyder i mine ører som enten, kronrørsleje, forhjulslejer eller mest sandsynligt slatne gaffelben

• #2   28. jun 2010 sorry er på arbejde, kan ikke konstant være online smiley

Har slet ikke tjekket kronrørslejene, har kun haft den en måned.

Er der en måde at tjekke de forskellige ting på uden at skille den fra hinanden?

• #3   28. jun 2010 Ja-

sæt dig på cyklen, træk håndbremsen og skub hårdt frem og og slap af. hvis dit kronrørsleje er slidt, vil det klikke.

Sæt cyklen på centerben så forhjulet er fri af jorden - eller klods den op.

sæt dig foran cyklen og ryk i begge gaffelben på en gang, så kan du også mærke eet slidt kronrørsleje. Hvis nu du trækker hårdt i det ene gaffelben og skubber på det andet, så må de ikke svaje ift hinanden.

Tag fat i hlujet for oven og for neden, det må ikke kunne rokkes - kan det er dine hjullejer meget slidte. Hvis du spinder det rundt, må lejet ikke knurre - vær opmærksom på at forbremsen kan hvisle-uden betydning, det er lejerne vi tale om.

• #4   28. jun 2010 Super, jeg takker.

Så må jeg heller hjem og få det tjekket.

• #5   28. jun 2010 Det KUNNE jo også bare være vinden, der fanges af en højtliggende forskærm. Men kronrørslejerne er absolut også en meget mulig grund!

Kommentér på:
Slør i forgaffel?

Annonce