{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Gearing {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har snakket med eracing ang deres Supersprox kødekits hvot jeg gerne ville have nyt til min kawasaki ninja 636 med std for og +2 bag.

Supersprox skulle dog efter sigende ikke have +2 til min cykel så jeg søger lidt alternativer nu...

Jeg vil gerne have lidt mere acc. i cyklen så den også er lidt nemmere at få på baghjul og derfor tænkte jeg på +2. En mulighed for billigt at tjekke gearingsresultater er dog hvis jeg går -1 foran og kan prøve det nogle km?!

Mit kædekit på cyklen ser fint ud, både kæde samt tandhjul. Så det skulle kun være for at skifte gearingen at jeg ville skifte delene ud, samt selvfølgelig for at mærke forskellen.

Men vil det være hensigtsmæssigt hvis jeg nøjes med at skifte det foreste tandhjul til et -1 eller skal jeg skifte hele skidtet? :S

Hvis jeg bliver vild med -1 foran vil jeg jo gerne kunne køre videre med det jo, uden at skulle tænke på om det nu er hensigtsmæssigt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearing
  • #1   24. jun 2010 skift til +1 for og +5 bag. Det er det jeg kører med nu og det må siges at give ret så meget optræk på en tilsvarende maskine smiley

  • #2   24. jun 2010 alså 16/45 i stedet for 15/40

  • #3   24. jun 2010 DET var da en underlig måde at Geare på................
    1 tand MINDRE foran svarer ca. til 3 tænder MERE bagpå...

    Så hvorfor i alt verden gøre det du nævner M T... (Ser dig svare virkeligt meget herinde.. Har du overhovedet forstand på noget af det du svarer på???

    jeg tillader mig at tvivle.

    Venligst


  • #5   24. jun 2010 +1for +5bag=std for +2 bag

    ???????? Så får jeg da også effekten jeg snakket om til starte med bare ved at vælge +2 bag?! Synes ikk det giver mening overhovedet...


  • #6   24. jun 2010 Lars, det svarer til en ændring på 5,5% Du kan ikke bare sige at 1 tand foran svarer til 3 bag på men det er en tommelfingerregl. I dette tilfælde er 1 tand foran = 2,8 tænder bag på.

    At du tvivler på min viden kan jeg vel ikke gøre noget videre ved. Jeg har været væk fra MC verdenen i 2 år og er lige kommet tilbage og har så valgt at smide motorcyklen op herinde og deltage i debatterne samt være så venlig at dele ud af min erfaring.Hvis du mener jeg ikke ved hvad jeg snakker om må du jo påvise jeg tager fejl frem for bare at skrive du tvivler.


  • #7   24. jun 2010 nåe - på den måde.... hehe... så er jeg med smiley

    Nogen der har erfaringer med -1 foran? Vil gerne kunne køre længere ture på motorvej uden den ringer ud på begrænseren eller bliver træls at høre på... Så søger lidt et mellemkompromis mellem acc og kørbarhed ved længere ture...


  • #8   24. jun 2010 Så meget er det ikke at du vil ringe ud på motorvejen. Min går rigtige 265 i følge felt og GPS hvilket så er 286 km/t på klokken. smiley

    Hvis du vil have lidt af begge dele så vælg din +2 bagpå løsning.


  • #9   24. jun 2010 er den mærkbart lettere at få op med din gearing i forhold til std? Altså, jeg forsøger lidt at fiske efter hvor stor en ændring det reelt føles som når man kører med den...

    Hvor mange rpm kører du fx nu ved 140/timen i forhold til din gamle gearing? Og kan du powerwheelie i 2. gear fx?


  • #10   24. jun 2010 I mine øjne er det tåbeligt at geare op foran (+1T) og ned bagpå (+5T) samtidig.
    Jeg ville til hver en tid vælge ned foran (-1T) som første forsøg, hvis den originalt er forsynet med 16T, da 15T => en fuld forsvarlig krumningsradius. Først hvis du vil nedgeare yderligere ville jeg overveje + et par tænder bag.
    Dette bl.a fordi du "betaler med ekstra uaffjedret vægt, når du vælger stærre bagtandhjul. (Ikke kun det større tandhjuls forøgede vægt, men også vægten af det længere kædestykke.
    Det fremsatte forslag om +tænder både for og bag vil næsten med sikkerhed også kræve, at du tilføjer ekstra kædeled alternativt må skifte hele kæden til en længere.
    Mvh.
    Jan L


  • #11   24. jun 2010 den kan godt powerwheelie i 2.gear og hvis du ligger i 3.gear ved 11-12.000 rpm kan du også godt hive den op. Jeg har desværre aldrig kørt med original gearingen så kan ikke lige sige hvordan den ligger i forhold til.

    Det er lidt synd du bor så langt væk for du skulle være velkommen til at kigge forbi og prøve så du kunne mærke forskellen. Min kammerat har en 636 fra 04 som din og den kan jeg uden særlig mange problemer udaccelerere.


  • #12   24. jun 2010 Jan det er så åbenbart ikke helt korrekt... Af en eller anden årsag er der 111 led på min kæde imod 112 standard. Yderligere vil jeg da påpege at de andhjul der er monteret nu er bagved i alu og foran er det hullet. Så vægten er ikke øget, men sænket. Hvordan de lige har fået det til at fungere må guderne vide, men jeg kan se på banepapirene at den har kørt med meget varierende gearing fra 14/41 til 17/45 alt efter bane. Og jeg kom til at tænke på om kædelængden måske er sat ud fra at den så passer til de fleste af de setup?

  • #13   24. jun 2010 Standard gearingen på min er 15/40 til information...

    Kan jeg nøjes med at skifte til 14/40 uden at skulle skifte hele kædekittet eller bliver det noget skidt hvis jeg ikke skifter bagtandhjul og kæde med det samme?


  • #15   24. jun 2010 Et større bagtandhjul giver større uaffjedret kædemasse uanset hvor let selve tandhjulet måtte være.

  • #16   24. jun 2010 Jacob, jeg ved godt den hedder 15/40 smiley det er samme gearing min er født med. (at jeg aldrig har prøvet den gearing er en anden sag).

    Altså ja du kan godt skifte 1 ned foran og køre med gammel kæde og bagtandhjul, men da kæde og bagtandhjul har kørt med det andet fortandhjul vil du ret sikkert nedsætte den resterende levetid på kædekittet gevaldigt.

    P.S Jeg har sgu talt forkert. Jeg har 110 led på min kæde og originalt hedder den 108 led. Så min har 2 led mere end standard (ergo mere vægt på kæden som Jan også er inde på). Ved ikke lige hvor jeg fik 112 led fra. Sorry!


  • #17   14. jul 2010 Nåh opdatering til dig Jacob. Jeghar skiftet kædekit til standard gearing og forstår din frustration over accelerationen hehe! I samme overbæring nåede jeg at køre under 30 km med 15 tands fortandhjul før jeg bestilte og monterede 14 tands. Det virker! Der er igen kommet mere spræl i den og den løfter fint næsen når den provokeres i 1. og 2. gear. Den er naturligvis lidt sløvere end den var før, men det er nu egentlig ikke så meget. Har lidt planer om at ændre bagtandhjulet til 42 tands.

  • #18   15. jul 2010 Lyder godt - jeg er stadig lidt hooked på at prøve 14tands og se hvor stor forskellen er i forhold til standard... Hvor har du bestilt det henne og hvad er prisen på sådan et tandhjul?
    Hvor i landet befinder du dig egentlig?


  • #19   15. jul 2010 Det skal lige nævnes at den går betydeligt lettere på hjul nu, efter der er kommet K&N filter i og indsprøjtningen er synkroniseret ind til det... Det giver lige dét ekstra når alt er synkroniseret smiley Og så er det også en del teknik som jeg er blevet bedre til hehe... eller bedre til at turde at give den gas er det nok nærmere haha... Powerwheelies i 1. gear er ingen problemer længere ihvertfald og koblingswheelies skal der lige øves en del mere på før den er i skabet. Men så kommer den let op i første gear... Overvejer dog stadig at prøve 14 for at mærke forskellen. Hvis jeg så bliver vild med den ville jeg nu nok alligevel vælge 42 eller 43-tands løsningen med supersprox da jeg synes de er super fede. Især hvis hele kittet skal skiftes alligevel...

  • #20   16. jul 2010 Det er et JT hjul købt samme sted som jeg købte mit kædekit (for at holde det helle i samme kvalitet). Det kostede 192 kr inklusiv fragt fra tyskland (fundet på ebay.de). Min er ikke kørt ind til at køre med filteret, men den går nu også fint på hjul i 1 gear. Hvis man hiver lidt op kan den også i 2.gear. Har ikke prøvet clutch wheelie i 3.gear endnu... der er jeg sgu lige kylling nok smiley Jeg kommer fra kalundborg

Kommentér på:
Gearing

Annonce