Gearing {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har snakket med eracing ang deres Supersprox kødekits hvot jeg gerne ville have nyt til min kawasaki ninja 636 med std for og +2 bag.
Supersprox skulle dog efter sigende ikke have +2 til min cykel så jeg søger lidt alternativer nu...
Jeg vil gerne have lidt mere acc. i cyklen så den også er lidt nemmere at få på baghjul og derfor tænkte jeg på +2. En mulighed for billigt at tjekke gearingsresultater er dog hvis jeg går -1 foran og kan prøve det nogle km?!
Mit kædekit på cyklen ser fint ud, både kæde samt tandhjul. Så det skulle kun være for at skifte gearingen at jeg ville skifte delene ud, samt selvfølgelig for at mærke forskellen.
Men vil det være hensigtsmæssigt hvis jeg nøjes med at skifte det foreste tandhjul til et -1 eller skal jeg skifte hele skidtet? :S
Hvis jeg bliver vild med -1 foran vil jeg jo gerne kunne køre videre med det jo, uden at skulle tænke på om det nu er hensigtsmæssigt....
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.148
1 tand MINDRE foran svarer ca. til 3 tænder MERE bagpå...
Så hvorfor i alt verden gøre det du nævner M T... (Ser dig svare virkeligt meget herinde.. Har du overhovedet forstand på noget af det du svarer på???
jeg tillader mig at tvivle.
Venligst
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
???????? Så får jeg da også effekten jeg snakket om til starte med bare ved at vælge +2 bag?! Synes ikk det giver mening overhovedet...
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
At du tvivler på min viden kan jeg vel ikke gøre noget videre ved. Jeg har været væk fra MC verdenen i 2 år og er lige kommet tilbage og har så valgt at smide motorcyklen op herinde og deltage i debatterne samt være så venlig at dele ud af min erfaring.Hvis du mener jeg ikke ved hvad jeg snakker om må du jo påvise jeg tager fejl frem for bare at skrive du tvivler.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Nogen der har erfaringer med -1 foran? Vil gerne kunne køre længere ture på motorvej uden den ringer ud på begrænseren eller bliver træls at høre på... Så søger lidt et mellemkompromis mellem acc og kørbarhed ved længere ture...
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Hvis du vil have lidt af begge dele så vælg din +2 bagpå løsning.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Hvor mange rpm kører du fx nu ved 140/timen i forhold til din gamle gearing? Og kan du powerwheelie i 2. gear fx?
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Jeg ville til hver en tid vælge ned foran (-1T) som første forsøg, hvis den originalt er forsynet med 16T, da 15T => en fuld forsvarlig krumningsradius. Først hvis du vil nedgeare yderligere ville jeg overveje + et par tænder bag.
Dette bl.a fordi du "betaler med ekstra uaffjedret vægt, når du vælger stærre bagtandhjul. (Ikke kun det større tandhjuls forøgede vægt, men også vægten af det længere kædestykke.
Det fremsatte forslag om +tænder både for og bag vil næsten med sikkerhed også kræve, at du tilføjer ekstra kædeled alternativt må skifte hele kæden til en længere.
Mvh.
Jan L
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Det er lidt synd du bor så langt væk for du skulle være velkommen til at kigge forbi og prøve så du kunne mærke forskellen. Min kammerat har en 636 fra 04 som din og den kan jeg uden særlig mange problemer udaccelerere.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Kan jeg nøjes med at skifte til 14/40 uden at skulle skifte hele kædekittet eller bliver det noget skidt hvis jeg ikke skifter bagtandhjul og kæde med det samme?
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Altså ja du kan godt skifte 1 ned foran og køre med gammel kæde og bagtandhjul, men da kæde og bagtandhjul har kørt med det andet fortandhjul vil du ret sikkert nedsætte den resterende levetid på kædekittet gevaldigt.
P.S Jeg har sgu talt forkert. Jeg har 110 led på min kæde og originalt hedder den 108 led. Så min har 2 led mere end standard (ergo mere vægt på kæden som Jan også er inde på). Ved ikke lige hvor jeg fik 112 led fra. Sorry!
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Hvor i landet befinder du dig egentlig?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Gearing