5.006 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

start problemer når den er varm... :-( start problemer når den er varm... :-(

Hej alle..

jeg står med et kedeligt problem.. min gsxr 600 fra 99 er begyndt, når den er varm ikke og vil starte..
og nu kommer den lange forklaring..
starteren har været tjekket med mekker..
nyt batteri og ladet..
alle kabler relæ osv tjekket..
cyklen lader det den skal, både ved tomg. og resten af vejen derop af..
når cyklen er kold springer den lige igang.. eller hvis den har kølet ned i 15 min ca..
men så snart du vil starte fx hvis den er gået ud eller man har været på tanken osv.. så kan den ikke!
starteren kan kun lige dreje rundt når den er oppe i temp..
så det er som om der ikke er strøm nok.. men det er heller ikke problemet.. dette er prøvet af med andet batteri sat på når den er varm..

Hmmm nogle der har nogle ideer til hvad det kan være..??
det skal siges at motoren kører perfekt og ingen mislyde..
og den er også nem nok og løbe igang..

på forhånd tak
Mvh Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  start problemer når den er varm... :-(
  • #1   24. jun 2010 Hvornår har du sidst fået stillet ventiler?

• #2   24. jun 2010 sidste år og ca 1000 km siden..
    ved midt fyns mc..

• #3   24. jun 2010 OK, har haft et lign problem hvor det var for stramme ventiler der var årsagen.

• #4   24. jun 2010 det var måske også når den var varm?

• #5   24. jun 2010 Ja. Når den så havde stået en halv time og kølet af så startede den fint igen. Ventilspillerummet ændrer sig jo med temperaturen.

• #6   24. jun 2010 hvis starteren kun lige kan tørne den når den er varm er det ikke ventilerne der er problemet (for stramme ventiler står lidt åbne når de er varme , og så burde starteren spinne hurtigere)

hvordan er stelforbindelsen til starteren på sårn en gixxer ?? gennem blokken eller seperat kabel ?? , hvor meget lader den med ? hvis den lader for meget kan batteriet ikke slæbe den rundt men efter en pause kan det igen
    husk at modstanden stiger med temperaturen , så en dårlig forbindelse er mit bud

• #7   24. jun 2010 stel går ned på blokken, 20 cm fra starteren ca..
    den lader med ca 13.5 til 14.3 alt efter om lyset er tændt eller slukket og hvor mange omdrejninger.. dette skulle hvad jeg kan læse mig frem til være normalt..
    har prøvet med startkabler direkte fra batteri til starter (både plus og minus) og dette er det samme..
    har googlet lidt rundt.. og det skulle være et kendt problem på dem..
    nogen siger det er fordi starten bliver varm også duer den ikke så godt...
    og ellers slidt..
    men ham mekkeren der kiggede på den.. og målte osv sagde den lignene en ny indeni og kullene var fine..
    men det kan jo godt være der sker et eller andet når den bliver lidt lun!`??

• #8   24. jun 2010 lyder sgu lidt spøjst ??

mit sidste bud må være at der er noget der går stramt i starteren (når den er varm) , hvis problemet stadig er der når du sætter startkabler på ?

• #9   24. jun 2010 kan man forresten sætte plus direkte på starteren på sådan en (med plus fra startkabler) ?? det ville udelukke evt dårligt/udglødet pluskabel til starteren

• #10   24. jun 2010 hehe ja det er rigtig meget mærkeligt!!
    det med en stram starter har jeg hørt nogle stykker snakke om..

og den med start kabler.. starteren trækker stel igennem selve bunden hvor du spænder den fast.. og plussen monteres på en klemme..
    dette er prøvet med samme resultat..

har lige snakket med en der har haft samme problem og han skiftede starteren..
    så det tror jeg er taktikken lige pt.. smiley

• #11   24. jun 2010 Har også læst mig frem til at de fleste ordner problemet ved at skifte starteren.

• #12   24. jun 2010 Har en kamerat som havde samme problem med hans Fiat Bravo.......
    Her var det starter der var deffekt..... i

• #13   25. jun 2010 jeg googlede rundt igår og fandt nogle emner fra usa og der kom jeg også frem til at det skulle være starteren..
    problemet så vidt jeg kan læse mig frem til er enten at den kortslutter når den bliver varm i selve spolen..
    eller så skulle det være et kobber bøs der sidder i den ene ende der går løs.. og når det så rotere med rundt så udvider det sig og bremser den..

men nu prøver jeg med en ny starter så må vi se om det ikke kommer til og du smiley

tak for alle de gode svar..!

Kommentér på:
start problemer når den er varm... :-(

Annonce