859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

gnister mellem forrørene... hmmm gnister mellem forrørene... hmmm

jeg er ved at lave en fj1200.

den havde stået stille i 3 år så der var lidt der skulle laves sammen med et knækket tændrør i gevindet.

nå. men alt er samlet og færdig, men der er noget lettere mystisk ved maskinen. når den kører ved lave omdr. går den ikke rent. men ydermere gnistrer det mellem forrørene under motoren. mellem cylinder 3 og 4...

er der nogen der har et hurtigt bud på hvorfor den gør det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gnister mellem forrørene... hmmm
  • #1   23. jun 2010 defekte tændkabler

mvh

• #2   23. jun 2010 Yeps det tyder på tændkabler som er dårlige .. Rør ved dem og hvis du får stød så er de dårlige

• #3   23. jun 2010 Fj er hysteriske mht afbalancering af karburatorer for at gå ordentligt i tomgang og uden vibrationer

prøv at hive tændrørskablet af til cylinder 3 og se om det er den som laver uorden og derefter 4
    - den skal nok gå videre ... i tomgang

men jeg ville prøve at tøre dem rene for oliefilm, og hvis ikke du har givet den 4 nye tændrør så ...
    og lige checke om der er ordentlig jordforbindelse ved spolerne (lige bag kronrøret)

et defekt tændrør kunne faktisk også lave miseren

mvh Lars
    FJ 96-09

• #4   23. jun 2010 haha. Rører dem squ ikke. Jeg ser lige på tændspolerne om de er til at skrue kablerne af. Ellers er det fandme træls.

• #5   23. jun 2010 det er 4 nye tændrør. Jeg har haft karburatorene af i forbindelse med toppakningen skulle skiftes. Men ikke haft dem delt. Jeg prøver lige at kigge stelforbindelserne til de to spoler. Og så evt. Skifte tændkabler hvis de kan komme af. Tror nemlig grunden til den går dårligt skyldes en fejl i tændingssystemet og ikke afbalanceringen.

• #6   24. jun 2010 ellers prøv at høre på www.fjclub.dk

Kommentér på:
gnister mellem forrørene... hmmm

Annonce