552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

TIL GSX600 / 750 F EJERE. TIL GSX600 / 750 F EJERE.

hvad har i andre gjort for at undgå at dækket går op i inderskærmen bagpå / undertray, når i kører med en bagpå og evt. oppakning på cyklen ?

har i hævet den med kødben, anden fjeder eller hvordan ?

Jeg havde ikke problemet før jeg skiftede til undertray og hugger, men pladsen derunder er blevet noget mindre uden den org. skærm...

venligst kom med jeres indput, da jeg meget gerne skulle have det løst ASAP, da jeg ellers ikke kan andet end alene på cyklen...og jeg står og skal på tur med kæresten...

jeg syntes generelt den cykel er meget blød i fjederen, har i andre samme opfatelse ?

MVH
Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TIL GSX600 / 750 F EJERE.
  • #2   11. apr 2006 Hmm strada :

skulle det afhjælpe ? jeg mener det er jo nemt nok at sige køb en anden , men det kan sgu ikke være rigtigt at man skal købe anden blot for at kunne stille på sin affjedring / eller for at køre 2 på cyklen.

HVor kan de købes henne `?

og skulle der ske noget særligt ved at den bliver hævet 1-3 cm i røven ?

Kenneth

• #3   11. apr 2006 Jeg mener der er jo masserer af folk herinde der har samme cykel, hvad har de gjort ? jeg kan næppe være den første der er stødt på det problem ?

• #5   11. apr 2006 Skift bagdæmperen! Det vil du ikke fortryde, og når du nu er igang så skift også fjedrene i forgaflen og vupti du har fået en helt ny mc.

Mvh. Rune

• #6   11. apr 2006 hmm okay i lyder meget overbevisende, men så snakker vi jo lige pludselig flere tusinde kroner eller hvad ?

og skulle det at skifte fjederen og dæmperen gøre at den ikke støder på mere ????
    altså dækket ikke støder på undertray eller hugger ?

skal det så være en hårderer dæmper eller hvad ?

hvad skal jeg lige bestille hos værkstedet.???

jeg har fået en tid til hos Vordingborg mc d.21. og så ville det jo være rart at give dem besked på hvad jeg skal bede dem bestille hjem inden så jeg kan få det lavet mens jeg er der.

på forhånd tak,
    Kenneth

• #8   11. apr 2006 Gisp.......det er sgu dyrt....oven i det kommer arbejdsløn..så er vi i min. 5000,-

ikke fedt at man skal investerer det beløb blot fordi man har sat undertray og hugger på...

• #11   11. apr 2006 Strada. :

ja det kunne jo måske løse problemet ,men når man ikke lige ved hvordan man gør så er jeg ikke meget for at skille det af dernede....og jeg har hørt om det med kødben, men virker det ? og er det ikke lidt som en slap løsning...ja jeg ved det sgu ikke.

syntes nu cyklen kører fint når jeg er alene på den..men jeg hasr jo heller ikke prøvet med en bedre dæmper så det ved jeg jo ikke hvad sige.

Kenneth

• #13   11. apr 2006 Strada. :

takker for dine meget fine svar. jeg ved sgu ikke lige hvad jeg gør, jeg syntes ikke lige jeg har boksen til at smide 4-5 kilo efter en ny dæmper, men det er jo nok det rigtige.

men er jeg sikker på at en ny dæmper vil løse problemet ? med at støde på og kunne gøre cyklen en hel del hårderer ?

jeg mener der er jo intet vundet hvis den stadig kan gå på, så er det en korterer/længerer fjeder / dæmper jeg skal bruge ? hvis jeg skifter det hele ud ?

eller det ved mekanikkeren jo nok.

• #15   11. apr 2006 Som regel bliver din mc også hævet en anelse med en anden dæmper plus der sidder en hårdere fjeder på. Så det skulle helt sikkert løse dit problem.

Mvh. Rune

• #16   11. apr 2006 Strada & Rune. :

jeg takker for jeres svar. !

jeg arbejder viderer med mulighederne, nu er tiden bestilt til værkstedet, så ser vi hvor meget jeg kommer til at ofre. tak igen.

indtil da vil jeg prøve at stille den fjeder jeg har så hårdt som muligt, nogen der ved om det er links gevind på den eller normal.?
    min er sådanne bygget op at der uden om dæmperen, sidder et stykke med gevind og derpå sidder der 2 skiver med hakker hele vejen rundt. under den nederste skive støder fjederen helt op til den. så er det blot at løsne den øverste skive og derefter spænde den nederste skive ned og derved stramme fjederen sammen og så spænde top skiven ned til den anden igen. ?

og begge med almindeligt gevind ?

MVH
    kenneth

• #18   12. apr 2006 Problemet er løst............ kæresten er droppet det var nemmere end at spænde fjederen...

Nahhh nok ikke lige hun er sgu god nok... men problemet er løst nu, det viser sig at der findes 2 ( eller flere) størrelser hugger, og den store af dem er den der går på undertray, så efter et skift til mindre hugger, er der intet problem....samt har jeg strammet fjederen lidt op.

så nu kører / spiller det hele igen, og hvilken fryd det er..

Igen jeg takker og bukker mig i støvet for de mange fine svar jeg fik på mit problem. ( her er det især Strada, jeg refererer til).

SÅ forhåbentligt kan andre ejere af samme cykel med samme problematik, lære af det..

hvis i sammenligner jeres egen hugger med den jeg har på mine billeder så må den ikke være større, hvis den er det så er det altså et spørgsmål om ny dæmper / fjeder.

MVH
    Kenneth

Kommentér på:
TIL GSX600 / 750 F EJERE.

Annonce