932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kobling Skift GS 500E Kobling Skift GS 500E

Hej her på forum!

Føles som om min kobling er begyndt at glide lidt ved fuld gas!
Men hvad kan der ske ved at køre videre?

Ville nemlig allerhelst vente til vinter med at skifte den hvis altså det ikke umiddelbart har store konsekvenser, at den glider (for resten af motoren)?
tænker også på hvad konsekvenserne vil være hvis den skulle gå til?!

Eller ville det være for dumt blot at køre videre til vinter?

Hvad skal man regne med at skulle skifte? Den har kørt 55.000 km! Altså både koblingspladerne, jernpladerne, fjedrene, selve koblings huset med trykplade (eller hvad den nu hedder)? Eller?

Andre ting udover en pakning til koblings dækslet, som man også skal havde klar til denne operation?

Mvh. Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling Skift GS 500E
  • #1   9. jun 2010 ny fjedre og plader så kan du komme videre i trafikken

• #2   9. jun 2010 Har du justeret kablet?

• #3   9. jun 2010 Og nej, der sker intet ved at køre med det. Slider bare mere på koblingen.

• #4   9. jun 2010 Tjek at koblingskablet er justeret korrekt.
    Har du brugt den rigtige olie? Nogle bil olier med additiver kan få koblingen til at glide på en MC motor.

• #5   9. jun 2010 Ja tjek justering af kabel, og at du køre med den rigtige olie.
    Ellers skal du bare skifte koblingspladerne og fjedrene, og der skal en ny pakning til. det er meget nemt.

• #6   9. jun 2010 (link fjernet) S >> Oki smiley

Jesper [Virum] P >> Ja, har justeret den sådan at den tager ved ret tidligt for at se om det hjalp!

- Cracker Jack - >> Oki ;)! Jamen det er primært fordi jeg er bange for at der skal skiftes et eller andet som jeg ikke kan få fat på med det samme og ville være træt af ikke at kunne komme ud i det gode vejr!

- Martin - >> Den er justeret ca så stramt som den kan uden at tage ved når grebet er helt trukket! Bruger denne olie: http://www.louis.de/_10d630d8d8dd81014e9457b3a1c53d945e/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=325&wgr=432&list_total=18&anzeige=0&artnr_gr=10038521

Martin A. > Jo tak!

• #7   9. jun 2010 Du kan sagtens køre indtil vinter, alt afhængigt af hvor meget du kører. Det er bare irriterende, måske du skulle spare op til en justering af ventiler og karburatorer, endnu federe hvis du køber en manual og lærer det selv.

• #8   9. jun 2010 Jo mere din kobling fedter og jo længere tid du kører med den, jo større bliver chanceh for at du ødellægger stål pladerne. Måske er det allerede sket.
    Udover det sker der ikke en skid. Der er intet andet der går i stykker.
    Skift at kobling er helt enormt nemt og kan gøres på under 30 min selvom man ikke er voldsomt rutineret.
    Såfremt din skål ikke er ødelagt(hvilket jeg ikke tror den er) skal du bruge stålplader, koblingsplader, fjedre og ny olie. Læg det evt i forbindelse med service, så sparer du olie.
    Det er ikke nødvendigt at tappe af for at skifte koblingen. Stil den på sidestøtteben med nogle brædder under hjulene så hældningen bliver større så kan du godt skifte kobling uden olien løber af.
    Når jeg skriver jeg så alligevel vil skifte olie er det fordi jeg synes det er god skik at gøre. Alt din brændte kobling ligger jo i olie. Det er sikkert ikke skadeligt, men omvendt når olie ikke koster mere kan man jo ligeså godt skifte

Jeg synes dårlig kobling er mega belastende. Vi er i starten af juni nu og jeg ville aldrig overveje at gøre en halv sæsson mere på ødelagt kobling

• #9   9. jun 2010 ok skulle nok lige have haft læst mit indlæg igennem. Det er fyldt med fejl og dumme formuleringer. Håber meningen trodsalt er klar

• #10   9. jun 2010 hvis han ikke gider kan han vel godt, alt efter hvor slemt det er.. Jeg skifter mine nu, men kun fordi jeg alligevel har åbnet op for svinet

• #11   9. jun 2010 Jonas: Der er skuda ikke nogen fornøjelse i at køre på noget defekt. Det tager ingen tid at lave. Ville du så vente 3-4 mdr og tilgengæld blive irriteret hver eneste gang du skulle forsøge at køre fra en brian bil?

• #12   9. jun 2010 hehe ja, for jeg kører stille og roligt på min EASY rider:D

Han spørger om han kan vente, det vil jeg mene han kan. Jeg havde nok også skiftet.

Kommentér på:
Kobling Skift GS 500E

Annonce