Startforsøg efterfulgt af KLONK {{forumTopicSubject}}
Hello MCG...
Har lige en forespørgsel fra en bekendt som havde en træls hændelse med sin mc i går aftes.
Han har en Kawasaki GPZ900 fra 1984, cyklen går meget sundt og godt og har ingen synderligt forbrug af væsker eller mislyde - indtil igår !!!
Han kørte på arbejde i går aftes, og da han nogle få timer senere ville køre hjem, ville cyklen ikke.
Han satte sig op og trykkede på startknappen, starteren kørte rundt et par gange og så sagde det klonk og den stoppede ( måske som om den blev bremset, han ville jo ikke prøve at blive ved)
Jeg så cyklen her til morgen og han prøvede kort igen - samme resultat 2 - 3 gange kørte starteren og et lille klonk og han stoppede. Han kan sætte cyklen i 1. gear og frigear, men ikke smide den i gear op af snakkede han om...
Den skal selvfølgelig adskilles, men først hentes hjem - har en af Jer kendskab til hvad dette måske kan være ?
Der er olie på og cyklen kørte upåklageligt indtil den skulle startes igen
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
prøv at løbe den igang
prøv at tørne motor uden at bruge starter
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 85 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.508
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 233
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 233
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 538
Thomas
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
Jeg fik den lavet på garantien, og mek'eren forklarede, at det var noget med et kugleleje eller to, som var gået i stykker, så starteren ikke kunne tage omdrejninger... Resten af den mere tekniske forklaring fattede jeg desværre ikke.
Det er jo ikke til at vide, om mekanikken overhovedet kan ske at være den samme på en gammel GPZ som på en nyere V2 motor (årg. 2007), men jeg syntes da lige, at I skulle have mit input med.
God arbejdslyst!
Mvh. Allan Ø.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
På de gamle suzukier kunne nitterne i koblingstromlen blive så slidte/dårlige at de blokerede motoren, så den snurrede en halv omgang og tog på indvendig, jeg ved ikke og kwaken kan det samme, men undersøg de ting inden i splitter lakridsen ad
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 233
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
pøj med det
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
Startforsøg efterfulgt af KLONK