Lys i beg. sider serie eller parallel? Lys i beg. sider serie eller parallel?
Well
har i dag fået et nyt lygtehus hjem til TL´eren! Det er ikke som standard TL lygtehus, da begge sider er identisk, og nærlyssiden ikke har den der lille runde inderlygte!
Det er jo perfekt til Xenon
Men der er ikke råd til xenon lige nu!
Der sidder 1 H4 pærer i begge sider.
Når der er nærlyspå er den ene side aktiveret, mens den anden side er helt slukket. Når der er langtlys på aktiveres den anden side, og nærlyssiden er stadig tændt som nærlys
Jeg vil have det sådan, at når der er nærlys, så lyser begge sider, og når der er langt lys, så lyser begge sider!
Så det er vel bare et spørgsmål om at trække en ledning fra nærlyssiden over til den langlyssiden til de 2 rigtige ben, og så trække fra langtlyssiden fra den anden side og tilbage tilnærlyssiden til de rigtige ben.
Håber ikke det er forvirrende! Men skal det trækkes i serie? elelr parallel?
Så det er vel noget med at
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Så kommer begge glødetråde til at brænde i parabolen!
Kan en H4 pære holde til det eller sprænger den?
mar 2004
Så lige dit svar!
Men hvordan dælen gøres det så! Det er da noget af et større arbejde så!
Tjekker lige op på hvordan det hlet præcist virker når jeg kommer ned til den. Er lidt i tvivl om nærlyssiden forbliver nærlys elelr om den også skifter op
I fald den ikke gør, så skal jeg have luret hvordan dælen ledinger m-m så skal trækkes. Kan godt se problemet hvis de alle 4 gløder på samme tid!
mar 2004
Men skulle det være tændt som lang når der er lang lys på, og kun tændt som nær når der er kort på, er det jo perfekt! For så er det jo kun langtlyssiden der skal sættes i parallel med nærlyssiden, således der er nærlys på ovre i den side der normalt er slukket
mar 2004
Og hvor kan sådanne relæer købes?
mar 2004
mar 2004
har lige fundet ud at at det lygtehus jeg har købt er H4, men det der sidder på min cykel er H1
Så der skal laves et eller andet under alle omstændigheder!
Så tror ikke min teori holder stik når der sidder H1 i den nu
Lys i beg. sider serie eller parallel?