{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Kølevand's tempratur Kawasaki zx-6r {{forumTopicSubject}}

Go dav derude.

Min cykel bliver kun 60-64 grader efter temp. måleren ved normal kørsel. Ved "autobahn" kørsel kan den godt snige sig op på de 70 ..

Er det ikke for lidt ? Generelt skal motorere jo ligge på små 80 grader,

Hva ligger jeres på i drift tempretur?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølevand's tempratur Kawasaki zx-6r
  • #2   18. maj 2010 Det er ulogisk, det Jens E siger... Vandtemperaturen er det systemet regulerer på, det er ikke olietemperaturen..

    Er vandet koldt, så er olien også kold. De to ting hænger sammen.

    En normalt vandtemperatur ligger på omkring 80 - 95 grader når motorcyklen kører og køles af fartvinden.. Alt derunder tyder på defekt thermostat.

    Prøv og start motoren, og find den kølerslange der sidder mellem thermostaten og køleren.. Når motoren er kold, så skal den pågældende slange ikke blive varm før motoren er ca 80 grader.

    stiger temperaturen i slangen sammen med motortemperaturen, så er thermostaten defekt.

    En anden måde og teste den på, det er at lade cyklen stå og gå tomgang indtil blæseren starter, og så aflæse motortemperaturen. Kør så en tur på cyklen, og så skal temperturen ikke falde til under 80 grader.

    Falder den til under 80 grader, så er thermostaten defekt.

    Blæseren starter et sted mellem 95 og 105 grader.

    så har du lidt og arbejde med smiley


  • #3   18. maj 2010 Og nåeh ja... inden div tests af de ovenomtalte ting, så tjek lige at der er vand helt op til kølerdækslet, og der er vand i ekspansionsbeholderen..

  • #5   18. maj 2010 Det er rigtigt, døjer også med at holde min egen cykel varm, når temperaturen i luften er under 15 grader..

    At olien er kold når motoren er varm, det skyldes at olie ikke er nær så modtagelig for varme som vand er.

    påstanden om at olien er varmere end vandet, det kan jeg umuligt forestille mig kan lade sig gøre... Kølevandet ligger omkring cylindrene og i topstykket. Det er der varmen er. Olien er selvfølgelig i hele motoren, men rent mængde mæssigt, så er langt størstedelen af olien i bundkarret og i gearkassen. Dernede er der ingen varme.


  • #6   18. maj 2010 Jeg har talt med den tidligere ejer, der siger at den har lagt på den tempretur helt fra da den var ny. Og ved de 8 værkstedsbesøg den har været på er det ikke blevet påpeget noget, så hvis det er tilfældet, så er der da vist nogle værksteder der har sovet i timen..

    Det kan også være tempreturgiveren der er defekt, men det kunne være mere rart at høre fra en der har samme cykel, hva hans tempretur ligger på.


  • #8   18. maj 2010 Min zx636r fra 2005 ligger på akkurat samme temperaturer, så der er ikke noget at komme efter.. Hvis den ligger på omkring 60-70, så er det rigeligt fint.

    / A


  • #9   19. maj 2010 Jeg har kørt på en Z750'er i fem år... jeg kan kun give Andreas K ret i at det er normalt for den motor.. Så det skal du ikke tænke mere over smiley

  • #10   19. maj 2010 min zx6r lå på samme temp. og blæser begyndte ved 103 hvis jeg lod den stå og blive varm

  • #11   19. maj 2010 Super, tak skal i ha' drenge smiley

    Var bare lidt nervøs, for sæt den havde kørt rundt med en ikke drift'svarm motor i al den tid.


Kommentér på:
Kølevand's tempratur Kawasaki zx-6r

Annonce