CBR600 F2'er taber strøm. {{forumTopicSubject}}
Hej MCG..
Jeg har et problem med min Cbr 600.
Jeg tænker om det er Ensretteren den er galt med da det er et klassisk problem på de kære F2'ere. Inden jeg køber mig en ny vil jeg gerne være sikker. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at måle på batteriet om den lader eller ej, da jeg ikk har et multimeter i nærheden.
Håber dog i kan hjælpe alligevel.
Problemet er som følgende:
Når jeg har kørt længere tid på cyklen (selvf med lyset tændt) mister den efter nogen tid / km kørsels strømen, jeg kan sagtens "løbe" cyklen igang, og kører jeg uden lys dvs positionslys kan den godt lade strøm nok på batteriet til jeg kan starte den på selvstarter igen.
håber i kan hjælpe mig om det er mit batteri der er kolapset eller min ensretter..
Mvh Morten Guldberg.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Du er næsten nødt til at finde et multimeter for at kunne måle, da du ellers risikerer at skifte unødvendige dele.
Men er din ensretter færdig, så er dit batteri ganske enkelt også.
Hvis du måler spænding på dit batteri, med mc'en startet, og den lader kraftigere end normalt (ca 13.4 volt og opefter) så er det meget sansynligt at det er din ensretter der er stået af.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
max mc import og david silver spares .uk sælger ensrettere til billige penge .det er en typisk fejl på de ældre hondaer
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
Batteriet... hmm hvordan starter du den før du skal ud at køre? løber du den igang eller lader du på batteriet før du starter den? Faktum er at nå motoren er startet, så har batteri ingen indflydelse på den generelle spænding... det er det som regulatoren skulle regulere, selv om batteriet er kortsluttet skal den stadig lyse osv...
så jo det må lige i din lysspole eller regulatoren... relativt nemt at tjekke med en voltmeter... hvad kan sådan en koste hos thansen 50kr?
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 35
Har målt følgende på batteriet..
Den lader:
Ved tomgag:
12,7V
ved omkr 3500omdr
14,3V
Regulatoren bliver også varm ved kørsel..?
Jeg syntes bare det er mærkeligt at batteriet kan have "periodiske" fejl. I mit hovede burde det jo være faldet helt sammen og ikke du, derfor har jeg stadig enretteren / regulatoren mistænkt for at have periodiske fejl i stedet for..? Cykler har under ikke gået ud under kørsel overhovedet..
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
Jeg tror du har en dårlig forbindelse et sted, feks omkring ensretteren. Tjek stikkene og give dem et skud kontaktrens først.
Hvis ikke det hjælper så er det nok dit batteri der er faldet sammen.
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
apr 2008
Mvh Morten.
apr 2008
CBR600 F2'er taber strøm.