{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

CBR600 F2'er taber strøm. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG..

Jeg har et problem med min Cbr 600.

Jeg tænker om det er Ensretteren den er galt med da det er et klassisk problem på de kære F2'ere. Inden jeg køber mig en ny vil jeg gerne være sikker. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at måle på batteriet om den lader eller ej, da jeg ikk har et multimeter i nærheden.

Håber dog i kan hjælpe alligevel.

Problemet er som følgende:
Når jeg har kørt længere tid på cyklen (selvf med lyset tændt) mister den efter nogen tid / km kørsels strømen, jeg kan sagtens "løbe" cyklen igang, og kører jeg uden lys dvs positionslys kan den godt lade strøm nok på batteriet til jeg kan starte den på selvstarter igen.

håber i kan hjælpe mig om det er mit batteri der er kolapset eller min ensretter.. smiley

Mvh Morten Guldberg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR600 F2'er taber strøm.
  • #1   10. maj 2010 Det kunne meget vel være, som du selv nævner ensretteren, eller som den også kaldes, regulatoren...
    Du er næsten nødt til at finde et multimeter for at kunne måle, da du ellers risikerer at skifte unødvendige dele.
    Men er din ensretter færdig, så er dit batteri ganske enkelt også.

    Hvis du måler spænding på dit batteri, med mc'en startet, og den lader kraftigere end normalt (ca 13.4 volt og opefter) så er det meget sansynligt at det er din ensretter der er stået af.


  • #2   10. maj 2010 dit batteri skal minimum smide 12,8 volt når det er blevet ladet på. skaf et multimeter og mål derefter om spændingen(volten) stiger ved gasgivning.
    max mc import og david silver spares .uk sælger ensrettere til billige penge .det er en typisk fejl på de ældre hondaer


  • #3   10. maj 2010 Ensratteren/regulator er det nok ikke, den har tendens til at overlade hvis i stykker... så forpæren springer... men jeg udelukker ikke denne mulighed. Mærk lige hvor var den bliver når du har kørt en halv times tid... hvis den ikke bliver så varm at du brænder nallerne på den, så kan det godt tyde på at der er noget galt.

    Batteriet... hmm hvordan starter du den før du skal ud at køre? løber du den igang eller lader du på batteriet før du starter den? Faktum er at nå motoren er startet, så har batteri ingen indflydelse på den generelle spænding... det er det som regulatoren skulle regulere, selv om batteriet er kortsluttet skal den stadig lyse osv...

    så jo det må lige i din lysspole eller regulatoren... relativt nemt at tjekke med en voltmeter... hvad kan sådan en koste hos thansen 50kr?


  • #4   17. maj 2010 Update..!!

    Har målt følgende på batteriet..

    Den lader:

    Ved tomgag:
    12,7V

    ved omkr 3500omdr
    14,3V

    Regulatoren bliver også varm ved kørsel..?

    Jeg syntes bare det er mærkeligt at batteriet kan have "periodiske" fejl. I mit hovede burde det jo være faldet helt sammen og ikke du, derfor har jeg stadig enretteren / regulatoren mistænkt for at have periodiske fejl i stedet for..? Cykler har under ikke gået ud under kørsel overhovedet..


  • #5   17. maj 2010 Din ensretter fejler ikke noget, med de værdier du nævner der.
    Jeg tror du har en dårlig forbindelse et sted, feks omkring ensretteren. Tjek stikkene og give dem et skud kontaktrens først.
    Hvis ikke det hjælper så er det nok dit batteri der er faldet sammen.


  • #6   17. maj 2010 Batteriet kan ikke periodisk kolapse, det tror jeg simpelthen ikke på... det lader til at du har et termisk/løs forbindelse problem. Det kan ske din regulator slå fra ved for høj temperatur, eller du har en dårlig forbindelse et eller andet sted.... prøv at skifte regulatoren hvis du kan låne en, elller montér en voltmeter, så du til en hver tid kan holde øje med ladespændingen... Så kan du jo altid holde øje med om det sker pludseligt at den taber strøm eller gradvist

  • #7   17. maj 2010 Takker for de gode råd..! Der blir monteret et volt meter og så må vi se hvad den siger.. Nu var der næsten ikke mere størm på cyklen efter en længere køre tur på 110km der var der næsten ingen strøm på til og tørne selvstarteren..! Tror sku det er regulatoren der fejler efter længere tids kørsel..?! Men syntes bare det er mærkeligt den ikke springer pærer..?

    Mvh Morten.


  • #8   17. maj 2010 Jeg bor i Århus ved harald jensens plads..! Men jeg tvivler på batteriet da jeg skiftede det sidste år..!?

Kommentér på:
CBR600 F2'er taber strøm.

Annonce