{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

EL-guru på fyn søges... {{forumTopicSubject}}

Mit kære JAWA-projekt er ved at gå mig lidt på nervene.
Jeg kan simpelthen ikke få nogen gnist. Har trukket nye ledninger hele vejen rundt, nyt batteri, nyt tændrør, ny tændspole, ny kondnesator, ny tændrørshætte og nye platiner, men stadigt ingen gnist. Så skulle der findes en el-guru derude, der kunne finde på at kigge forbi, og hjælpe med at finde problemet vil jeg blive en lykkelig mand. smiley

Ellers er input og gode idéer meget velkomne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL-guru på fyn søges...
  • #1   17. apr 2010 når du har monteret platiner og tjekket tændingspunkt er der så en gnist mellem platinerne ?? hvis ikke så har du fejlen inden tændrør, hvis der er en gnist i platiner så er fejlen fra platin til tændrør, hvad det konkret kan være er svært men tjek stelforbindelse 1000 %, tjek med ohmmeter at der er gennemgang i ledninger !!

• #2   17. apr 2010 Punkt 1 - Mål at du har + 6v på klemme 15 på tændspole. Husk tænding på.
    Punkt 2 - Prøv at tage og lægge stel fra batteriet og direkte på klemme 1 på tændspolen. Når du så fjerner stellen fra tændspolen, så skulle der gerne komme en enkelt gnist på tændrøret.
    Virker dette, så lægger problemet i platiner eller kondensator eller ledninger.

Tror nok jeg har lidt Jawa 6v tændspoler, kondensatorer og platiner til at lægge i kælderen.

• #3   17. apr 2010 Så kom der sgu gnist.
    Det viste sig at være en dårlig forbindelse i tændingslåsen, plus alt det andet, men tændingen var det afgørende i sidste ende.
    Så skal der skiftes olie og ordnes karburatori morgen, og så skal den startes.
    Tak for hjælpen.

Kommentér på:
EL-guru på fyn søges...

Annonce