{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

mærkelig lyd... {{forumTopicSubject}}

hey drenge....

jeg har en mærkelig lyd fra motoren... det siger pling, ding agtig, det kan ikke filmes da lyden kun kommer når man kører. det går væk når man trykker koblingen ind og kommer når man slipper koblingen og accelerer i højgear da det er lettest at hører når den skal sej trække... Har afmonteret dækselt ind til koblingen. det her bliver svært at skrive...men hvis man har den arm hvor koblings kablet går ned ti,l så sidder armen på en aksel som går ned i motoren, forenden af den sidder et lille tandhjul som kører en anden aksel frem og tilbage, den søger for at koble ind og ud... den aksel har en notgang skal der sidder en låsering i den??? må akselen gi sig sidde til sidde??? er lidt ude i at det er den der larmer....

EVT RING 31318083 hvis du har svaret!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mærkelig lyd...
  • #1   16. apr 2010 Eller skriv hvis du kender en der ved det

• #2   16. apr 2010 sikkert ikke det samme men min gjorde noget lignende,det var foreste tandhjul som havde løsnet sig helt og kun blev holdt på plads af et plast dæksel.
    havde også alt skilt af før jeg fandt ud af at det var min egen skyld

• #3   16. apr 2010 Det skal lige siges at der er kommet nyt kæde kit på.... dog er det monteret hos den lokale mc værksted og ikke hjemme monteret... med o-rings kæde... og så er den kommet højere op via kortere kødben... ellers er intet ændret siden sidste år....

• #4   16. apr 2010 Check at tandhjulet sidder ordentligt fast, der kan godt være mere lyd i et uorginalt kædekit da det orginale tandhjul er lavet med noget gummi på.
    Ellers kig om der er nogen stive led på kæden.

Tag evt et billede af det du snakker om, fordi jeg har ikke lige nogen ide om hvad det er :), normalt sidder der bare en koblings snegl på koblings dækslet, som så trykker en pind ind som går ind og frigøre koblingen.

• #5   16. apr 2010 Min har lavet klik lyde hele sidste sæson. Troede først det var knast kæden som jeg fik skiftet....det var det ikke.

så fik jeg stjålet min udstødning og da jeg skulle sætte den nye på viste det sig at det var forrørene der sad løst og rystede hvilket gav klik lyde.

• #6   17. apr 2010 hmm... burde lyden så ikke komme når man holder i tomgang og gasser op??? hvis det er forrørerne??

• Per F
    Per F Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   18. apr 2010 Jeg har selv haft en Suzuki GSX ES fra 1986, altså en ældre model.
    Den sagde også den mærkelige lyd som du beskriver og jeg fik at vide af min mekaniker, at det var koblingspladderne som ikke sad stramme nok.
    Man kunne godt stramme dem, men lyden ville komme igen efter et stykke tid.
    Håber du kan bruge mit svar til noget. Jeg er ikke ekspert på området.

Kommentér på:
mærkelig lyd...

Annonce