1.703 visninger
|
Oprettet:
Intruder 1400 HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har lige skiftet batteri på min vs 1400, fordi jeg troed det andet batteri var dødt, pga, den bare sagde underlig klikke , ik ligesom når batteriet er dødt, men en anden lyd, da jeg har ladet på mit batteri hele natten i nat, starter jeg den her til morgen den starter fint første gang, hvorefter jeg slukker og starter den et par gange, dog med lidt besvær, så komer jeg hjem, så siger den bare klik igen og klikker helt vildt, når man prøver på at starte den.
er det muligt at ensrettern er ødelagt på den?
eller nogen der har en ide hvad det kan være PLEASE hjælp
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 112
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Klikkeriet ffra startrelæet siger mig, at du har spænding, men ikke strømkapacitet nok. Og det at du kunne starte med det nyopladede batteri sige, at det ikke er starter eller andet.
Der er to muligheder:
1) Enten har du fået et skidt batteri - det sker - men er ikke så sandsynligt
eller
2) du har en kortslutning -falsk stel - som gør at dit batteri taber sin kapacitet.
eller
3) dit batteri lades ikke op under kørsel.
Jeg tror umiddelbart mest på 2, men det er smadderlet at undersøge. Sluk cyklen. Skru minusterninalen af batteriet og sæt et multimeter mellem ministerminalen og batteriets minusterminal. Når alt er afbrudt, må der ikke gå nogen strøm (i hvert ffald ikke væsentligt mere end en enkelt mikroampere) og ingen spænding være. Er der strøm/spænding, så har du en kortslutning at lede efter.
Er der ingen, så lad dit batteri ordentligt op en gang til. Taber det så strøm lige så hurtigt igen, er det 3 eller 1.
Skal du lede efter kortslutning så start under sæde og tank. Her ligger alle ledningsnettets vigtigste dele, og der kan snildt være en, der er klemt. Derefter skal du kigge i styrkontakterne - er noget klemt mellem kontakthusene og styret og derefter i forlygten, hvor der er en sand fugle rede.
Når nu cyklen er startet næste gang, så mål spændingen mellel batteriets plus og stel ved et par tusinde omdr (ca dobbelt tomgangshastighed. Den skal være 14,5-116 volt. Under 14 er der et problem! Er den OK, så tager du dit nye batteri og går ned og skaber dig!!!!
Er der for for lidt ladespænding så er vi i et andet kapitel, som vi kan tage senere
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
3 muligheder
og 14,5 - 116 V skal selvfølgelig være 14,5 -16 V
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 499
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvis du har fundet en genal måde at få fat i den plus pol uden at skille møget ad og uden at lave for mange kortslutninger, så vil jeg meget gerne høre om den.
Jeg kender et par stykker, men de er ikke rigtig geniale:-)
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
tror det er Knuds 3 mulighed , altså for lidt ladestrøm og batteriet dør langsomt under kørslen - evt. kan det skyldes dårlig forbindelse til statorens 3 gule ledninger
tak for sidst Knud : bilen holder tæt endnu
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Yeps, du går ned at den vej:-)
Den der dæklap - den er da lidt ud over dets sædvanlige:-)
Tak for sidst og tak for kaffe til dig også:-)
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Intruder 1400 HJÆLP