2.810 visninger
|
Oprettet:
Tændingsproblem på Jawa. {{forumTopicSubject}}
Der er tale om en Jawa 350 Style med elektronisk tænding.
Jeg var på vej til Frederikshavn hvor jawaen pludselig går i stå midt på motorvejen. Heldigvis tæt på en rasteplads så jeg kunne blive hentet af min far.
Nu har jeg gået stortset hele ledningsnettet igennem, og kan ikke finde nogle fejl dér. Tændrør hjalp det ikke at skifte, der er stadig ingen gnist.
Fik ny tændspole på for 500 km siden. Kan der ha været en fejl på den?
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
der efter tager du din tændspole af og måler modstanden fra plus ledningen over på pindene der kommer ud af den ?
vis der ikke er forbindelse eller ingen modstand er så er den færdig
fejlen kan muligvis være en dårlig stel forbindelse da det kan få den til at gå
ellers kan det være en fabriksfejl
vis der er modstand i den og det andet også er ok
så skal du tjekke om den får strøm hele tiden (12 volt self)
vis ikke den gør det så skal du gå ledningen efter som går hen på den
vis den får strøm hele tiden så skal du igen kigge under højre dæksel på motoren der sidder en lille føler med en rotor foran den skal du tage fra og måle modstanden i der skal være modstand men ikke sindsygt meget men heller ikke for lidt det vil sige ingen ting.
har haft 2 som du kan se under min profil
og kan hjælpe dig med din i påsken vis det er
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Ps. hvordan måler jeg modstand?
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
med et multimeter og så sæt det til at måle ohm
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Må ha fat i et multimeter.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
har du et lednings diagram ?
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Rotoren i tændingssystemet havde slidt en ledning halvt over, så kun gummiet var tilbage. klippede den over, og lavede noget kobber bart, som jeg viklede om den på tændingen. VUPTI så var der gnist igen.
Har gået og været helt gråhåret af det skidt, uden grund. DOH!
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
tro mig sådan en der kan godt køre på baghjul men den lyder ikke sundt når man tvinger den til det
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
husk vis du skal køre længere så hav ekstra tændrør med min den ene åd dem til morgen mad i perioder
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
find nogle champion de holder længere på 2 taktere
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Købte på et tidspunkt 10 tændrør fra west-import til billige penge, der skulle forestille racertændrør. De holdt et par dage, nogle gange kun 1 dag, hvorefter de var lige til at kyle efter katten
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
mener da ikke det er B8HS har du en manual hvor det står i ?
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Der har altid siddet B8HS i min. Jo højere tal betyder vel højere glødetal? (varme?) eller er det bare en teori?
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
kan ikke huske hvilken type der skal i men mærket champion er det jeg har erfaret virker aller bedst
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
du skal tjekke dit lade relæ om det er så smadret som det der sad på den ene af mine det sidder ved siden af ansretteren
og tjek om dine kul i generatoren kan nå
sidder under højre motordæksel
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
laderelæet er en lille sort eller blank dims med 4 ben på der skal du tjekke om de ben er løse
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
et billed af højre side af cyklen under plastik side skjoldet
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Tak for at du fortalte det med nålelejerne. Er det godt nok ligeså idiotisk lavet som på Jawa knallerterne, med løse nåle?
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
og det med nålelejerne vidste jeg godt det har jeg satme også bøvlet meget med
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
Hvordan i himlens navn skal en (forhåbentlig) fremtidig stærkmand kunne sidde og fumle med en masse bitte små nåle i en Jawa bare for at skifte stempel?
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 101 Svar: 524
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
Tændingsproblem på Jawa.