695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Startproblemer Z750 - Spyball? Startproblemer Z750 - Spyball?

Hey,
Jeg prøvede at få gang i min Z750 efter vinteren i går og det ville den sgu' ikke rigtig være med til.

- Har stået i frostfri garage.
- Batteriet har været afmonteret og opladet for vinteren.
- Skiftet blinkrelæ, blink og baglygte.

Der er lys i det hele, benzin i tanken og benzinpumpen kører - der er bare ingen tænding.
Tænker at det måske kan være startspærre, men kan ikke finde noget i Spyball manualen om det.
Måske er det noget helt andet?

Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak smiley

Med venlig hilsen,
Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer Z750 - Spyball?
  • #1   24. mar 2010 Det er ikk utænkeligt at du skal have udskiftet selve boksen da der kan være sket noget inde i den
    Jeg har selv fået skiftet min sidste sommer da den pludselig havde et overforbrug af strøm så den tog al strøm i løbet af en dag
    Mvh jens

• #2   24. mar 2010 Hvis der ikke er nogen gnist, så er det jo bare at måle på ledningsnettet..

1. får tændspolerne strøm?
    2. Har de en god stel?

Nej til en af de to, så følger du bare ledningsnettet bagud, og måler på den næste komponent.

Det er kun en mc, ikke en rumraket smiley

• #3   24. mar 2010 Hvorfor skulle tændspolerne lige pludselig miste stel ved at stå vinteren over? Alt virker! Benzinpumpe, starter, display, horn, lys....... Der er bare ikke nogen tænding.... Der kommer benzin i udstødningen, men ikke så meget som en lille prut når vi forsøger at starte.

Vi tror det er spyballen der går ind og blokerer for tænding. Den går heller ikke i rigtig alarm mode, altså den står ikke og blinker i kontrol pæren når MC'en har stået noget tid. Normalt ville den slå sig selv til efter noget tid.

Er der nogen der ved om Spyball startspærer tager tændingen fra, eller om den spærer for at starteren overhovedet kan køre rundt?

Er der nogen der ved om der er en sekvens via fjernbetjeningen, som skal eksekveres når strømmen har været taget af, eller burde det bare være plug and play når man sætter batteriet til igen?

Kan det være noget med den PC3 der sidder monteret? Skal den geninstalleres med map efter at batteriet har været af vinteren over?

• #4   24. mar 2010 Har sådan en Spyball ikke et indbygget batteri, som den kan trække på i kort tid, for eller ville det være let og lukke munden på den det blot og klippe ledningen til den eller eller fjerne batteriet....

Kan jo tænkes, at det interne batteri er drænet og derfor den ikke virker... og nu der er strøm på igen, så virker den ikke rigtig....

• #5   28. mar 2010 Jeg havde nogenlunde samme problem på min ninja og spyball alarm. Jeg satte bare sætte helt nyt batteri på, og da der så kom strøm til gik alarmen straks amok, og jeg kunne ikke få den slukket med fjernbetjeningen. Jeg skulle igennem en deaktivering af startspæren for at få liv i cyklen.

Du bør have nødkode til alarmen som du skal bruge til at deaktivere. Du så skal gennemgå koden ved at slå tænding til og fra når led'en blinker kombinationen. Proceduren er beskrevet i manualen.

Problemet for mig er nu at jeg ikke kan få den aktiveret igen, så nu har jeg ikke så meget gavn af min alarm smiley

Kommentér på:
Startproblemer Z750 - Spyball?

Annonce