Start problemer Fzr 1000 Start problemer Fzr 1000
Hej Alle Sammen.
Jeg har lige som de fleste gået og makket med min cykel her i vinter,
den har haft svær ved at starte når den kold i alt den tid jeg har ejet den . den gør følgende
Man må ikke give den mere end choker 2 / 3 mm på håndtaget. når den så tørner på starteren så må man max give den 2 / 3 mm gas så begynder den at forsøge at slå igang , gives der mere så går starteren ned i omdrejninger og der sker intet.
den skal nok køre et lille minut på starteren med en lille smule gas så begynder den at slå i gang på 3 / 4 cylinder så skal man holde lidt live i den ca 2 / 3 min så går den perfekt på alle 4 cyl og gør det resten af dagen.
jeg tror det måske er dårlig tændrør . eller ?
nu her til aften snuppet jeg lige karburatoren fra fra min resevedels bike og renset dem og sat dem på . jeg kan se den er dyset op og der er Jet kit i de gl karburatorere , når jeg løfter vacc stempelet om ig slipper det så ryger de hurtig igen uden meget modstand, de andre karburatorere kan jeg mærke tydelige forskel på vacc stempelet de går noget mere roligt i igen.
men det gør ingen forskel med de andre karburator fra res- del biken ang opstarts problemet
HVAD SÅ ???
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Har de aldrig været skiftet mens du har haft den?
Det kunne tyde på det IKKE er karburator det er galt med så!
Du kunne også prøve med et strint dieselstart, men pas på der ikke går ild i luftfilteret, bedst er det hvis du kan komme til at blæse det ind ved en samling efter luftfilter!
Hvad farve er gnisten på de 2 tændspoler målt på alle 4 tændrørsledninger?
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 110
har ikke tjekket gnistens farven endnu .
men den før nye tændrør nu det er det næste jeg prøver så kan jeg tjekke gnisten ved sammen lejlighed
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
så burde den være ok..
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 255
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 347
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
mar 2009
Normal start procedure er fuld choker og NUL gas, ellers drukner de normalt!
jul 2004
hvor dælen køber du tændrør??
da jeg arbejdede ved en mc-forhandler var der nogle få modeller hvor tændrør var i den prisklasse.. resten kostede under 40kr pr stk!!
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Men enig i andres betragtninger, i med 4 nye rør
jul 2004
man kunne jo godt købe nogle alm tændrør for at teste om det er dem.. og som regel så tænder de da fint nok..
mar 2009
sep 2006
Jeg kan se den tidligere ejer kun har skiftet tændrør på cyl 1 + 4
så jeg snuppet lige alle 4 tændrør fra res-del biken. den gjorde lidt hen af det sammen men kom dog hurtigere i gang end tidligere.
så jeg smutter lige ud efter 4 nye på mandag .
men jeg måtte også lige bruge en lille time i drejebænken for at lave en top der kunne pille/skure de mærkelige Yamaha tændrør ud
18mm tændrør Tsk Tsk .
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.912
sep 2006
men er lidt mere i tvivl ang justering af blandingsforholdet
mar 2009
Det er med garanti ikke synkroniseringen der hindrer starten, spjældene skal jo være lukkede under starten, helt sikkert blandingen eller rørene!
Inden du sætter de ny i så prøv at sætte dem i hætterne og lav startforsøg og check gnistens farve
sep 2006
med et af de gl rør. når jeg tænker tilbage så mindes jeg den var hvid gnisten , nu prøver jeg med nye tændrør .
men blandingen skal justeres der sidder 152´er dyser i den hvilket jeg syntes noget større end jeg kan læse mig frem til hvad andre køre med. men nu er den også pumpet lidt mere end de fleste som bare har KN filtere på og en sportspot
mar 2009
Først skal karburatorene justeres og så skal du køre nogen ture og finde ud af hvad farve rørene bliver, ja det er sgu noget af et cirkus!
sep 2006
4 til 1 rustfri bananmanifold og carbon bagpotte samt KN filtere.
når den først er ordenligt varm så køre den bare super , er virkelig super hurtig , men den æder meget benzin .
det er den rigtige/org type tændrør den har kørt på , har bestilt fire nye rør hjem i dag HA 22 kr pr stk
sep 2006
mar 2009
sep 2006
De er købt igennem mit arbejde derfor er prisen sådan ,
sep 2006
den starter måske en lille smugle bedre med de nye rør , men ikke godt nok. så stod min benzin pumpe pludselig af midt i den hele så den res del biken røg på samt et nyt filter.
så troede jeg bare det var den som har drillet og sunget på sidste vers.
da jeg kom hjem i dag gik jeg ud for at lave en kold start det gik sådan.
for den starter skal den have fuld chooker 3mm gas så begynder den at slå i gang stille og roligt , man skal holde start knappen inde indtil den selv overstiger starts motorens hastighed ellers dør den , når man så kan slippe startknappen så kan man give den lidt mere gas og den forsøger at tage flere omdrejninger men kan ikke brænde rent , jeg prøvet at slå chookeren fra og til det er den lige glad med og kan ikke holde sig i forhøjet tomgang men chooker slået til . men så slukket jeg den stod og kigget på den i 3 min prøvet at starte den igen , nu springer den i gang med det sammen kan holde sig selv i tomgang via chooker, og falder og stiger i tomgang alt efter chookeren.
hva pokker der det næste man skal prøve.
følgende er skiftet
tændkabler
tændrør
tændspoler
karburatorer
nyt benzinfilter
benzin pumpe
gnisten er blålige
Start problemer Fzr 1000