2.140 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Start problemer Fzr 1000 Start problemer Fzr 1000

Hej Alle Sammen.

Jeg har lige som de fleste gået og makket med min cykel her i vinter,

den har haft svær ved at starte når den kold i alt den tid jeg har ejet den . den gør følgende

Man må ikke give den mere end choker 2 / 3 mm på håndtaget. når den så tørner på starteren så må man max give den 2 / 3 mm gas så begynder den at forsøge at slå igang , gives der mere så går starteren ned i omdrejninger og der sker intet.

den skal nok køre et lille minut på starteren med en lille smule gas så begynder den at slå i gang på 3 / 4 cylinder så skal man holde lidt live i den ca 2 / 3 min så går den perfekt på alle 4 cyl og gør det resten af dagen.

jeg tror det måske er dårlig tændrør . eller ?

nu her til aften snuppet jeg lige karburatoren fra fra min resevedels bike og renset dem og sat dem på . jeg kan se den er dyset op og der er Jet kit i de gl karburatorere , når jeg løfter vacc stempelet om ig slipper det så ryger de hurtig igen uden meget modstand, de andre karburatorere kan jeg mærke tydelige forskel på vacc stempelet de går noget mere roligt i igen.

men det gør ingen forskel med de andre karburator fra res- del biken ang opstarts problemet

HVAD SÅ ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problemer Fzr 1000
  • #1   12. mar 2010 Det er lang tid at lade starteren køre, ikke sundt for den, men prøv 4 nye rør!
    Har de aldrig været skiftet mens du har haft den?
    Det kunne tyde på det IKKE er karburator det er galt med så!
    Du kunne også prøve med et strint dieselstart, men pas på der ikke går ild i luftfilteret, bedst er det hvis du kan komme til at blæse det ind ved en samling efter luftfilter!
    Hvad farve er gnisten på de 2 tændspoler målt på alle 4 tændrørsledninger?

• #2   12. mar 2010 jeg har ikke skiftet tændrør endnu nået kun at køre 1500km på den sidste år. nej jeg ved godt det ikke er sundt , men det er sådan set den eneste måde at slå liv i den PT jeg har givet den et lille skud diesel start som regl hvis jeg vil have den til at starte hurtig , hvilket den så også gøre men den går stadig et par min før den går helt rent på alle cyl.
    har ikke tjekket gnistens farven endnu .

men den før nye tændrør nu det er det næste jeg prøver så kan jeg tjekke gnisten ved sammen lejlighed

• #3   12. mar 2010 først tjek at der er ordentlig gnist.. start altid med nye tændrør.. og så gå videre.. hvis gnisten er iorden ville jeg sende den til justering/omdysning hos en mand med rullefelt med det samme.. for så er man sikker på at det er ok..

så burde den være ok..

• #4   12. mar 2010 jeps i med et par nye tændrør så kører det igen

• #5   12. mar 2010 min 750'er har engang gjort lidt af det samme, har du prøvet fuld choker og nul gas på håndtaget det virker på min

• #6   12. mar 2010 fire nye rør, de er altså meget billigere end tændspoler, selvstarter og hvad der ellers bliver unødig belastet på den anden måde..min fars harley var også blevet træg til at starte, men 2 nye tændrør og den springer igang...

• #7   12. mar 2010 Prøvede det samme med en motorsav, røret så ud som nyt men vi skiftede det og den sprang i gang med det samme! Der er bare det ved det at rørene til mange mc koster 100 stk x 4 så det er jo mange penge, hvis ikke det er der fejlen er!
    Normal start procedure er fuld choker og NUL gas, ellers drukner de normalt!

• #8   12. mar 2010 allan r 100kr stk???

hvor dælen køber du tændrør??

da jeg arbejdede ved en mc-forhandler var der nogle få modeller hvor tændrør var i den prisklasse.. resten kostede under 40kr pr stk!!

• #9   12. mar 2010 Hvis man køber f.eks. denso iridium koster tændrør lidt mere..

Men enig i andres betragtninger, i med 4 nye rør

• #10   12. mar 2010 ja men så er man jo ude i nogle tændrør som koster mere men er unødvendige for om mc'en kan køre..

man kunne jo godt købe nogle alm tændrør for at teste om det er dem.. og som regel så tænder de da fint nok..

• #11   12. mar 2010 Ved Minimotor kostede 4 af de små til CBR600 440,- mener jeg!

• #12   13. mar 2010 tændrørerne var godt nok våde da jeg rykket dem ud i dag .
    Jeg kan se den tidligere ejer kun har skiftet tændrør på cyl 1 + 4 smiley :(

så jeg snuppet lige alle 4 tændrør fra res-del biken. den gjorde lidt hen af det sammen men kom dog hurtigere i gang end tidligere.

så jeg smutter lige ud efter 4 nye på mandag .

men jeg måtte også lige bruge en lille time i drejebænken for at lave en top der kunne pille/skure de mærkelige Yamaha tændrør ud
    18mm tændrør Tsk Tsk .

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.912
    #13   13. mar 2010 Eventuelt kan du få karburatorerne synkroniseret - det plejer gerne at være fejlen, eller en del af fejlen..

• #14   13. mar 2010 det var det næste jeg skal til og igang med . har styr på synkroniseringen
    men er lidt mere i tvivl ang justering af blandingsforholdet

• #15   14. mar 2010 Har lige snakket med en mekaniker og han sagde de godt kunne dø hvis de havde fået for meget choker gennem længere tid! Han har adgang til en tester hvor de kan sætte røret i og se gnisten, og i tilfældet hvor gnisten er helt hvid er det fordi gnisten springer flere steder i røret og har derfor meget svært ved at starte! De kan renses med æter eller sæt nye rør i!
    Det er med garanti ikke synkroniseringen der hindrer starten, spjældene skal jo være lukkede under starten, helt sikkert blandingen eller rørene!
    Inden du sætter de ny i så prøv at sætte dem i hætterne og lav startforsøg og check gnistens farve

• #16   14. mar 2010 Jeg lavet faktisk det forsøg med tændrørs kabelet på cyl 1
    med et af de gl rør. når jeg tænker tilbage så mindes jeg den var hvid gnisten , nu prøver jeg med nye tændrør .

men blandingen skal justeres der sidder 152´er dyser i den hvilket jeg syntes noget større end jeg kan læse mig frem til hvad andre køre med. men nu er den også pumpet lidt mere end de fleste som bare har KN filtere på og en sportspot

• #17   15. mar 2010 Hvis rørene har det forkerte varmetal så renser de ikke sig selv, og der skal vel en anden type rør i hvis den er tunet eller hva?
    Først skal karburatorene justeres og så skal du køre nogen ture og finde ud af hvad farve rørene bliver, ja det er sgu noget af et cirkus!

• #18   15. mar 2010 ja den er jo boret 300ccm op portet topstykke sleben knast
    4 til 1 rustfri bananmanifold og carbon bagpotte samt KN filtere.

når den først er ordenligt varm så køre den bare super , er virkelig super hurtig , men den æder meget benzin .

det er den rigtige/org type tændrør den har kørt på , har bestilt fire nye rør hjem i dag HA 22 kr pr stk

• #19   15. mar 2010 ups der skulle stå 30ccm op ;( og ikke 300ccm

• #20   16. mar 2010 Hvilket mærke rør og hvor køber du henne, lyder billigt?

• #21   16. mar 2010 NGK
    De er købt igennem mit arbejde derfor er prisen sådan ,

• #22   17. mar 2010 så fik den de nye rør i går aftes , man havde stadig svær ved at starte.
    den starter måske en lille smugle bedre med de nye rør , men ikke godt nok. så stod min benzin pumpe pludselig af midt i den hele så den res del biken røg på samt et nyt filter.
    så troede jeg bare det var den som har drillet og sunget på sidste vers.

da jeg kom hjem i dag gik jeg ud for at lave en kold start det gik sådan.

for den starter skal den have fuld chooker 3mm gas så begynder den at slå i gang stille og roligt , man skal holde start knappen inde indtil den selv overstiger starts motorens hastighed ellers dør den , når man så kan slippe startknappen så kan man give den lidt mere gas og den forsøger at tage flere omdrejninger men kan ikke brænde rent , jeg prøvet at slå chookeren fra og til det er den lige glad med og kan ikke holde sig i forhøjet tomgang men chooker slået til . men så slukket jeg den stod og kigget på den i 3 min prøvet at starte den igen , nu springer den i gang med det sammen kan holde sig selv i tomgang via chooker, og falder og stiger i tomgang alt efter chookeren.

hva pokker der det næste man skal prøve.

følgende er skiftet
    tændkabler
    tændrør
    tændspoler
    karburatorer
    nyt benzinfilter
    benzin pumpe
    gnisten er blålige

Kommentér på:
Start problemer Fzr 1000

Annonce