{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Honda CB 450s spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Har et par spørgsmål ang min CB450sér....

Håber på der er et par kloge hoveder der har mogle svar.


1. Alle gear virker fint, undtagen 3, det er der ikke.... Det er ligesom der bare er et frigear hvor 3 skulle ligge.

2. Når den "kun" render 135 - 140 km/t, så er den vel neddrosslet til 27 hk. Hvordan fjerner man denne....

Hvem kan anbefales til at lave disse ændringer af værksteder, helst i Horsens / Vejle området.

Har en extra motor + dele til at ligge, så reservedele skulle ikke være noget problem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB 450s spørgsmål...
  • #1   11. mar 2010 Prøv evt at spørge på nogen af de værksteder i Horsens CVP f.eks, Vejle KS Motor! Tror nok det er en rimelig pebret operation, fik lavet noget der mindede om det for mange år siden i Horsens, ikke CVP men Jysk MC, det kostede dengang 5.000 på en Honda CB500, delene var rigtig dyre bl.a. 2 skiftegafler, skiftetromle osv. Tror det er en bøjet gaffel i dit tilfælde, i mit var det tromlen der var defekt! ca 1985......

  • #2   11. mar 2010 Oki... Jamen det lyder jo ikke så fedt....

    Havde også tænkt at køre ned til dem, men ville lige høre om der var andre der havde gode erfaringer fra et værksted, Har en reservedelsmotor til at ligge, den skifter fint, så må da håbe de bare kan skifte det.


  • #3   12. mar 2010 Tror nok du kan tage det ud gennem bunden uden at tage motoren ud af stellet, men er ikke helt sikker!
    Hvis du har en anden motor til at ligge var det så ikke nemmere at flytte det der duer fra din nuværende over på den du har liggende? men du kender måske ikke tilstanden på den du har liggende helt konkret?
    Der er også det ved det at værkstedet måske ikke vil give garanti når det er brugte dele de sætter i!
    Hvad med at købe en Haynes Repair Manual, der står noget om hvad man kan og ikke kan i og udenfor stellet!
    Jeg har selv lavet ALT på en mc på nær gearkasser, den var jeg helt grøn i, så der lod jeg et værksted ordne sagerne med garanti som også kom i brug, så pengene var godt givet ud alligevel!


  • #4   12. mar 2010 Har lige kigget nærmere på dine billeder og det ser ud som om man nemt kan lave det uden at pille motoren ud, da der vist nok ikke er stelrør under motoren! Og så er den også nem at tage ud, bare nogen klodser under motoren og ud med de tværgående bolte, så er den tæt på at være ude!

  • #5   12. mar 2010 Ad 2. Er din droslede Honda tysk, kan du finde beskrivelse af droslingen her:
    (link fjernet)

    Originale knastaksler fra de aargange er sikkert lavet af, hvad yankeerne i dag kalder 'Un-obtanium'; men du kan jo proeve at finde en god brugt i saa fald smiley


  • #6   13. mar 2010 Takker for svar, der er jo lidt at se til så....

    Hvor kan man finde sådan en ny knast henne?


  • #7   13. mar 2010 Med reservedelsnummeret fra det tyske dokument kan du prøve hos din lokale Honda-forhandler for at opbygge et forhold til ham. Eller online hos de sædvanlige så som:
    http://www.onlineparts.dk/
    http://www.cmsnl.com
    http://zsf-motorrad.de/ (her skal du bruge stelnummer for at komme ind)
    http://www.davidsilverspares.co.uk/ (pas på, UK fik den som CB350S)

    En god brugt kan du søge efter hos de danske mc-ophuggere MC-Huset i Kølvrå og LC Racing i Rønnede – svenske MC Skrott i Fleninge ved Helsingborg og i D:
    http://bike-teile.de/ (landsdækkende database for selvstændige ophuggere)
    http://www.mvh-online.de/index.php (stor ophugger ved Hamborg)

    Og der er mange flere derude, om nødvendigt eBay (EU-søgning).
    God jagt


Kommentér på:
Honda CB 450s spørgsmål...

Annonce