{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Hjælp til bagdæmper montering {{forumTopicSubject}}

Hej ville lige høre om nogen kan hjælpe mig.

(link fjernet)

i linket er der et billed (ikke det bedste) af bagdæmperen der i topen sidder fast i stelet og så går ned og sidder i den ene ende af et alu V, hvor midden af Vèt sidder fast på bagsvingeren og den anden ende igen sidder fast i stellet.
Hvad gør dette V og ville jeg ikke kunne montere støddæmperen direkte fra stel og ned på bagsvingeren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bagdæmper montering
  • #1   28. feb 2010 forstår ikke helt hvad du spørger om men hvis det er det jeg tror så : når bagsvinger går op og ned forskydes vinklen , derfor er du nødt til at ha et punkt den kan dreje over . håber det gav mening smiley

  • #2   28. feb 2010 det er fordi jeg er ved at sætte en anden bagsvinger på og ikke rigtig har plads til den vinkel mere, men ved ikke hvor vigtig den er.
    men tror godt jeg forstår hvat du mener


  • #3   28. feb 2010 http://users.hunterlink.net.au/~dmgjb/images/cut209.jpg

    faldt lige over denne her der er monteret direkte på, men er godt klar over der måske er noget med vinkler og sån der måske er ændret her, ville bare lige dele det smiley


  • #4   28. feb 2010 Hvis jeg nu antager at din tråd her har forbindelse til din tråd om at sætte en Duc 848 bagsvinger i en TL1000R .....

    Så skal du /eller skulle have gjort dig tanker om hvordan du vil løse optaget af fjederbenet.

    tag fx Honda ... der har VFR enarmssvinger med optag på undersiden og deraf et led forbindelse placeret der

    CB1000R har også enarmssvinger - ligner til forveksling men har optaget ovenpå bagsvingeren, hvorved at fjederbenets længde bare skal passe hvis ikke den skal ligne enten en dragbike eller en tysker "med røven i himlen" fighter.

    Derfor bruger langt de fleste bagsvingere med optaget nederst da man kan justere en masse mht højden med forskellige længder led forbindelser.

    På de billeder som jeg har kunnet finde (google er din ven IGEN)
    sidder bagsvingeren på en 848 med et vippeled øverst og en stang ned langs fjederbenet som på mange andre Ducatier

    Dette leder til det alt over skyggende og farlige ved en eventuel ombygning nemlig at fjeder karateristikken skal passe ... det duer jo ikke at den fx bliver blødere og blødere efterhånden som fjederen trykkes i bund ... som ex

    Hvis du kan finde et fjederben som er beregnet på at sidde fra et optag oven på svingeren og direkte til stellet som passer til den længde du har brug for ... så har du løsningen ellers skal du til at opfinde noget ledforbindelse eller "låne" fra andre cykler's opbygning ... og her er du på vej i minefyldt farvande ....


    Nå men skulle du mangle et Duc 848 fjederben må du sige til jeg har en og hvis du skal bruge længder på forskellige fjederben kan du downloade öhlins katalog der står de nemlig i alle sammen smiley

    Lars


  • #5   28. feb 2010 Super takker smiley

    Jeg har værksteds manuelen til 848èrn og har godt set at det er samlet oppe under sædet, og vi trode enlig vi hade de fleste løsninger men det viste sig da vi fik 848 svingeren sat på plads at den var betydlig højer end vi hade regnet med så derfor det pludselige pladsproblem.

    Men hade tænkt lidt på at montere dæmperen på svingarmen og så mere lodret op under sædet for at den ikke skulle komme til at side i en vinkel hvor den låser sig selv, men er heller ikke klar over om det er en mulig løsning


  • #6   28. feb 2010 Mål lige afstanden fra øjet på svingeren og til øje i stellet
    -bare lige for at se ...

    men du skal nu nok hen og placere stel punktet mere over end foran svingeren - derfor har suzuki nu nok også lavet det der vippe led i første omgang

    Der er flere cykler som bruger direkte forbindele imellem svinger og stel
    Honda Hornet, CB1000R .... google er din VEN og bagefter checker du bare i öhlins kataloget smiley hvor lang dæmperen er ...

    Lars


  • #7   1. mar 2010 fandt lige öhlins dæmper til tl1000r den er også monteret direkte, hvor de bare har forskudt det punkt hvoe den er fastgjordt i topen. så jeg må jo bare ud og måle noget mere på det og se om jeg kan få min wilbers til at være der igen lidt på samme måde som öhlins er monteret

    (link fjernet)

    http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.aresion.com/tlr2009/vortex003.jpg&imgrefurl=http://www.tlzone.net/forums/bike-pictures/115229-tlr-goin-dark-side-new-black-goodies-marvic-carbon-etc-6.html&usg=__iky-quHYXw-cM75QwbUJR3II_-Y=&h=634&w=951&sz=121&hl=da&start=309&um=1&itbs=1&tbnid=42WvqTZqrRHWtM:&tbnh=99&tbnw=148&prev=/images%3Fq%3Dtl1000r%2Bcustom%2Brear%2Bsuspension%26start%3D294%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1


  • #8   1. mar 2010 Kom lige til at tænke på op og ned på sådan en pæmper... Ville der enlig være noget ivejen for at sætte den på hovedet (rent funktions mæsigt) hvis det ville give en fordel med pladsen der er til at montere den på?

Kommentér på:
Hjælp til bagdæmper montering

Annonce