{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Kunne godt bruge et par gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej MCG'er
Jeg er ved at renover en Honda cb900 Bol D'ore helt fra bunden. Turen er kommet til at renover bremsekaliberer, og har fået den bagerste skilt ad. De to stempler sad nærmest uhjælpelige fast, men med noget varme hjalp det. Ovenpå det hårde arbejde med at få stemplerne ud, havde jeg jo så det resultat, at der kom grimme mærker i stemplerne smiley

Er der nogen der har et par gode råd, vil jeg blive glad smiley
Turen er nemlig kommet til de to foreste kaliber.
Mvh Per T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne godt bruge et par gode råd
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   7. jan 2010 Mon ikke der hører stempler med til et renoveringskit?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #2   7. jan 2010 Det gør der ihvertfald til dem man kan få til henholdsvis mine originale SV kalipre og de GSXR750 kalipre jeg har på nu.

  • #3   7. jan 2010 Jeg er i nogenlunde samme situation, kun med 750. Vedrørende at få stemplerne hævet ud bruger jeg kun bremsekraften til trykke dem ud, en ad gangen men uden at den ene glider helt ud, sætter noget til at stoppe den stempel der kommet ud og trykker så den næste ud. Til sidst bruger jeg vandpumpetang til at vride stemplerne det sidste stykke, men pas på hvis du skal eventuelt bruge stemplerne igen, at du ikke laver mærker på dem mere end ca 10 mm fra den øverste kant.
    En anden metode er at fremstille en smørenippel til bremseslange-hullet og bruge trykket fra en fedtpresse, det virker altid og ødelægger intet.


  • #4   7. jan 2010 mener ikke der følger stempler med, men prøv og slibe det væk de store grater, er det helt galt skal du have nogle nye stempler..

  • #5   7. jan 2010 Brug dog trykluft til at puste stemplerne ud med. Men pas på - de slår hårdt når de løsner sig.Hvis der er mere en et stempel pr. kaliber, så sæt en klods bag dem der ikke "pustes" på, således de bliver inde. Bare sku niplen af og pust i hullet - ingen mærker. "Lirk" ved hjælp af stykluftpistolen.
    Go´ fornøjelse.
    ;O)


  • #6   7. jan 2010 ja, brug luft, men pas på nallerne, for de kan sgu slå hårdt, men der er jo ikke noget bedrer end at ha føling med bremserne, så gør det med glæde smiley

  • #7   7. jan 2010 Hvis luft ikke kan gøre det, så skru en smørenippel i og brug en fedtsprøjte, den kan gøre det.

  • #8   7. jan 2010 Man kan købe stemplerne seperat fra www.atcmteknik.dk
    Det hører næsten til ved renovering at skifte stempler og gummi i bremsekalibre, det er ikke det store beløb man skal af med.


  • #9   7. jan 2010 Tak folkens
    Den med luft har jeg prøvet, men mine sidder satme fast smiley Men den med fedtpræsse har jeg alligevel ikke hørt om før. Men inden at jeg gør yderliger, finder jeg da bare lige ud af hvad det koster for nye stempler.
    Mvh Per T

    Tak for hjælpen


  • #10   7. jan 2010 jeg fandt et komplet sæt sprit nye bremsestempler med pakninger på ebay.uk til min.. til en snotklat af prisen herhjemme.. måske du kan gøre detsamme..?? (det tog dog 10 dage at få dem hjem..)

  • #11   8. jan 2010 Jeg har lige skilt et sæt kalibre ad til bol d'or.
    Tog dem af gaflen med slanger og master cylinder.
    Afmonterede bremseklodserne.
    Lagde en 10 mm. fastnøgle der hvor klodserne sad og pumpede. (Nøglen for at holde dem inde så den ene ikke bare stak af.)
    Så kom stemplerne stille og roligt ud.


Kommentér på:
Kunne godt bruge et par gode råd

Annonce