{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Olie forbrug?? {{forumTopicSubject}}

Hvor bliver olien af??

Min gsx'er har et lille men dog et olie forbrug..

Men hvor bliver olien af??

Jeg har nu kigget alle steder på motoren og jeg kan ikke se at den lækker olie ken en lille smule ved en top ventil på motoren.

Er der noget man kan skifte feks. ved ventilerne eller lign nu der ikke er synligt olie spild at se??

Håber at få noget hjælp, da jeg ikke har skilt sådan en motor af før og ville ikke lave lort i den smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie forbrug??
  • #1   2. jan 2010 Den bruger det nok bare. Enten kommer det op ved stempelringene, eller også kommer det ned ved ventilerne.

Det ville undre mig meget hvis sådan en gammel GSXF ikke brugte olie.

Hvis den ikke bruger over 1L pr 1000 km eller ikke ryger blå, er der ingen grund til bekymring.

• #2   2. jan 2010 Jeg kørte godt 18000 km i sidste sæson men syntes nu ikke den brugte olie. Men jeg fyldte olie på når den manglede.

Men nu den står stille kunne jeg jo måske gøre noget ved det..

• #3   2. jan 2010 Du kan skifte gummimanchetterne ved ventilerne. Det kan måske hjælpe. De bliver også kaldt olietyve.

• #4   2. jan 2010 De typiske syndere er ventilmanchetterne (også kaldet paraplyer) og stempelringe/olieskraberinge. Alt kan skiftes, men som jesper er inde på, så er det altså et halvstort arbejde og heller ikke helt gratis, så hvis ikke forbruget er +1l pr. 1000km, så vent til det bliver det og lev med at skulle fylde lidt på..!

• #5   2. jan 2010 Som Søren og Niels siger, så er det sikkert "olietyvene/paraplyerne" d.v.s. ventilmanchetterne, som er årsagen til forbruget.
    Men hvis dit forbrug ikke er helt urimeligt, så er der ikke nogen grund til at gå i panik over det...

• #6   2. jan 2010 ja hæld du bare noget olie på når den har brug for det smiley Olie er jo ikke det dyreste i denne verden. Bare sørg for at du har en ok oliestand altid da det jo udover at smøre også er medvirken til køling af motoren smiley

mvh Offslow

Kommentér på:
Olie forbrug??

Annonce