{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Bremse hænger efter adskillelse {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg lige haft skildt mine bremser ad. Alt har været ude, og blevet rengjort.

Sporene bag o ringene er gjort rent for ir.
Silkone på stempel, oringen, bag på klodserne + hylepladerne.
Der er sat nye "pinde" og clips på.

O ringene er ikke skiftet.

Da jeg satte stemplerne, gled de ligeså let i. Der skulle intet til at presse dem tilbage. Derefter er de monteret.

Nu kører hjulene rimelig "sejt" rundt, ligesom stemplerne ikke går tilbage, til trods for de gik MEGET nemt i. Jeg har IKKE været ude at kører en tur endnu.

Hvad kan problemet være?

/Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse hænger efter adskillelse
  • #1   27. dec 2009 Hej
    Det kan næsten kun være din hovedcylinder, som hænger.
    På den igen - rens og renovere.


  • #2   27. dec 2009 du kan også komme til at vende bremseklodserne forkert... det kan lade sig gøre, - og spørg ikke hvorfor jeg ved det smiley

    hehe sådan er livet nu engang imellem... men ja det kan jo også være den anden ende det er galt med...

    mvh Offslow


  • #3   27. dec 2009 jeg var selv ude for det samme for nogle år siden på min TL 1000 s .

    3 gange måtte jeg adskille og rense YDERLIGERE . selvom man syntes man har været grundig så er der bare noget der ikke lige er til at se .

    Jeg sad med ridsespids og 200 vatpinde med lampeolie og følte mig som en anden spasser men det virkede . Det ir der sætter sig i de spor skal man være SÆRLIGT påpasselig med at få fjernet .


  • #4   27. dec 2009 For meget bremsevæske så kan det ikke komme tilbage

  • #6   27. dec 2009 Tjaaa - Må tjekke bremsevæsken, men er ret sikker på der ikke er for meget. Så skal den jo være heeelt fyldt op, så det ikke kan komme nogle vegne, og det er den ikke.

    Er 100% sikker på det er gjort som det skal, men som præsi siger. Rens igen. Men synes bare det er utroligt når den gled MEGET nemt ned i, da jeg satte den i.

    Måske man skulle prøve en tur på den, når det engang tillader, og se om det ændre noget.


  • #7   27. dec 2009 Jeg fattede selv ikke en skid da min hang efter "renovering" . jeg havde været ud over alle grænser grundig . Bare ikke grundig nok :-).

    Min stempler gled også fint når jeg bevægede dem med fingrene . men alligevel var der små partikler bag ringene som åbenbart holdte nok tilbage på stemplet til at det ikke trak sig tilbage da jeg monterede lortet .

    4 timer kostede det mig !!. Husker tydeligt hvor splitterarrig jeg var :-).


  • #8   27. dec 2009 hehe jaaa deet er da noget værre lort :D.

    Men jeg må vel på den igen smiley


  • #9   27. dec 2009 ja det tror jeg . men selvfølgelig . Jeg KAN jo tage fejl.

    Held og lykke med fejlfindingen !.


  • #10   27. dec 2009 søger også kun foreslag til hvad det kan være. Så folk KAN jo tage fejl. Så det er ok smiley

    Men ja, det skal skilles ad igen jo. Men måske det går væk efter en kørertur med lidt tryk på bremsen


  • #12   27. dec 2009 Morten:

    Ja det kan jeg prøve, men hvad kan jeg konstaterer af det, mere end jeg kan nu?

    Forstå ikke helt hvordan de O ringen ska trække den tilbage. Det hele er smurt ind i silicone. Der er vel kun noget som får stemplerne ud af.

    Systemet er ikke helt nyt.

    O ringe, Stempler, Bremseklodser er genbrugt.

    Der er kommet nye pinde, clips, bremsevæske i, og ellers renset og siliconefedt.


  • #13   27. dec 2009 Det er det "systemslip" der er i systemet der sørger for at klodsen lige ligger 0.1mm fra skiven! O-ringen der giver sig i pakrillen!
    Hang de inden du skildte dem ad?
    Hvis ja, så kan det være en bremseslange der er gået i stykker indeni og så virker som en kontraventil og ikke vil slippe trykket ud=bremser hele tiden!


  • #14   27. dec 2009 Nej de hang ikke før - Der "pev" den bare MEEEGET lidt, men nok til jeg kunne bruge noget af vinteren på at skille det ad smiley

    Ja okay - Men det må sgu være de O ringe så. Må pøve at kører en tur, tjekke om det er bedre, og ellers skifte dem.

    Synes bare det er sjovt, når de gik så nemt i. Kunne forstå hvis de var svære at få i.


  • #15   27. dec 2009 Er det mig der husker helt forkert, eller er det ikke noget med at o-ringene i kaliberen kan vende forkert..?

    Hygge


  • #17   27. dec 2009 Prøv at løsne banjobolten på caliberen, hvis den stadig hænger er det i caliberen, hvis ikke er det hovedcylinderen, men det kræver jo at du skal udlufte igen men det er jo heller ikke det store problem.

  • #18   28. dec 2009 Ps.: Hvad skulle alt det der cilikone, det er sgu da noget til bryster og ikke til bremser
    Jeg har skruet i biler i 35 år og har endnu aldrig brugt cilikone til bremser men det er måske nyt!!!!


  • #19   28. dec 2009 Det at de går nemt i har sådan set ikke noget med sagen at gøre! Hvis det tryk som opbygges ved aktivering af grebet ikke bliver mindre ved deaktivering, så er der noget galt fra bremsemasteren og ned til kaliper, stemplet ved vi jo er i orden nu, glem bare de O-ringe, det er ikke dem der gør det!
    Hvis du f.eks. ikke kan blæse luft igennem NEDE fra banjobolten oven på kaliper og OP, så er det slangen der er i stykker indvendigt, dvs trykket kan IKKE forsvinde, da en løs "flap" inde i slangen hindrer dette! (Slangen SKAL være afmonteret begge steder inden test, og husk bremsevæske æder lak).


  • #21   28. dec 2009 UPS!!!!!

  • #22   28. dec 2009 Hvordan ved vi det ikke er O ringene Allan?

  • #23   28. dec 2009 Og tvivler på det er masteren det er galt med. Der var intet galt inden jeg skiftede det. Såå tror nu at det er O ringene, og måske det bare skal køres en tur med det.

  • #25   28. dec 2009 Har ikke prøvet endnu - Men det tror jeg da, når jeg kunne trykke den ligeså let i da jeg monterede dem. Med mindre der self er noget tryk i nu?

  • #26   28. dec 2009 Men som du skriver længere oppe "Fatter ikke du sparede oringene".

    Næææ, det kan man jo være træt af nu, hvis det er problemet. Men det så ganske fint ud. Og der er alligevel for 400 kr bare i o ringe.


  • #27   28. dec 2009 Hvis ringene ikke duer er kaliper utæt, og det er jo ikke tilfældet?
    Jeg skifter ALDRIG o-ringe hvis ikke det er fordi jeg har købt et rep-sæt hvor de følger med!
    Det er jo også træls at skifte dem og så fejlen stadig er der!
    Nu har du haft det hele skilt, alt er rent, lad os gå ud fra det er i orden! Så er det slanger og bremse-master du mangler at kigge på, mon ikke fejlen er der?


  • #28   28. dec 2009 Kan det være fordi der er luft i systemet ? Hvis de ikke er udluftet godt nok?

  • #30   29. dec 2009 Der er luft i systemet, det er derfor jeg spørg om det har noget at sige.

  • #31   29. dec 2009 Det har MEGET at sige .
    Alt luft skal ud for at bremsen kan virke optimalt . Det kunne godt være der dit problem ligger søren .


  • #32   29. dec 2009 det eneste sted der bør være luft i dit bremsesystem er jo lidt i toppen af din bremsevæskebeholder... ellers bør der intet være andre steder! Dit bremse håndtag skal som du jo nok ved være stramt når du strammer det op... ikke noget med at det skal kunne fjedre.... eller at du kan trykke det i bund.

    mvh Offslow


  • #33   29. dec 2009 Nej nemlig. - Men jeg VED at den ikke er udluftet 100% optimalt. Så MÅSKE det kan være problemet, hvis de 2 ting har noget at gøre med hinanden. Vidste bare ikke om det var vigtig, for at stemplerne kunne trække sig tilbage, men det kan jeg høre det er. Så det er første skridt !

    TAK for alle "indslag", og bliv endelig ved. Nu får jeg lige luftet den bremse ordentlig ud.


  • #35   29. dec 2009 Tjaaa - Hvis de er intakte, er der vel ingen grund? Men som du siger, det er din mening.

    Men nu, hvis det er problemet, er det selvfølgelig for dumt :).


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #36   29. dec 2009 hvad med der hvor enderne af klodserne ligger imod,der kan være nogle vældige slidespor som klodserne kan hænge fast i, hvis det ikke er det,
    så må det næsten være forstoppelse et eller andet sted mellem caliper og beholderen


  • #37   29. dec 2009 Er det O ringe eller firkant ringe (aner ikk hva det hedder

    er det firkant ringe skal de vende rigtigt, sådan at de kanter lidt - det tykke væk fra klodsen


Kommentér på:
Bremse hænger efter adskillelse

Annonce