{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.636 visninger | Oprettet:

Slange i slangeløst dæk? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt vintersutter til geden, en mellemting mellem enduro og turring dæk.
Da jeg fik ordrebekreftelsen, så jeg til min overraskelse at bagdækket var et TT - altså slange dæk.
Min mc køre uden slanger, men kan man ikke bare kyle en slange i dækket, og køre sådan?
Jeg har været inde og kikke, men kunne konstatere at man ikke kunne få slangeløse dæk af den type jeg skulle bruge til min mc...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slange i slangeløst dæk?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   20. dec 2009 Jo så smider du bare en slange i.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #2   20. dec 2009 Ventilen kan bare godt drille lidt - det er det eneste.

• #3   20. dec 2009 Det havde jeg som også regnet med, tak for svaret.
    Så vil jeg tage en kop kaffe, i stedet for at døje med at afbestille :o)

• #4   20. dec 2009 Så var den lige igen.
    Det er en skrøne at man ikke må smide slange i et slangeløst dæk.
    Alle egerhjul skal have slange og udvalget af slangedæk er sq for lille til at jeg er tilfreds.
    Kører mad slange både for og bag selv om det er slangeløse dæk.

• #5   20. dec 2009 Og selvfølgelig omvendt i dette tilfælde.
    Du skal bare smide en slange på dit slangeløse fælg hvis dit dæk kræver det.

• #6   20. dec 2009 Citat "Det er en skrøne at man ikke må smide slange i et slangeløst dæk."

Der er Rådet for større dæksikkerhed nok uenig, der er noget om at Ilægning af slange i et slangeløst dæk kan forårsage dækeksplosion, dækfabrikanten skal jo godkende hvis der er mulighed for slangeilægning, der står lidt om det i Dansk Standart 2044 og 2168, som jo godt nok er vedr. reperation, men hvis bare man ved det er en skrøne, så går det nok ....

Men det kan jo også være propaganda og betalt af dækunderverdenen ......

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #7   20. dec 2009 Øh ALLE eger hjul skal der ikke være slange i, Bmw har feks, et par modeller med egerhjul uden slanger i.

• #8   20. dec 2009 Har skam set en mercedes til 1M som havde fået slange i et forhjul, som så sprang (pga gnidnings-modstand) på Autobahn med 200+. Lad os bare sige at han slap med livet i behold.

Hvis ikke dækket er beregnet til at køre med slange. SÅ LAD VÆR!!!

Mvh
    Dæksmeden

• #9   20. dec 2009 Ja det er jo rigtigt at man ikke må komme slange i et slangeløstdæk men der er jo stor forskel på om det er en højfartsraket eller en ofroadcykel. Kører selv med slange i et knopdæk for som der bliver nævnt er udvalget ikke aldtid så stort. Det har jeg ikke de store skrupler over da hastigheden /varmeudviklingen ikke er så stor. men ellers er det rigtigt aldrig slange i et slangeløst dæk

• #10   20. dec 2009 Jan J: DS 2044 & 2168 handler om hhv reperation af dæk og slange, samt regummiering af dæk. Ikke det denne tråd handler om.

Man må godt smide en slange i et TL dæk. Så længe at hjulet også er til dækslanger.

Men man må IKKE, som i den situation trådstarter er i, smide en slange på en hjul der er designet til at køre uden slange (det er ikke hvad der står på dækket der er afgørende).
    Smider du slangen på fælgen, vil det betyde at luft kan blive fanget mellem dæk og slange = BANG.
    Så på med en TL dæk til din TL fælge.

Der er ingen problem i at køre med TL dæk og slange i en fælg beregnet til slangemontering, som oftest ses på egerhjul.
    Og nej, ikke aller egerhjul kører med slange.

Kommentér på:
Slange i slangeløst dæk?

Annonce