{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.376 visninger | Oprettet:

yamaha xs 650 bliver for varm? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået købt, en fin yamaha xs 650 for 76.
Da jeg købte den, var den blevet hovede renoveret(fik jeg at vide)

Det vise sig, når jeg køre på den, alt efter hvor hårdt den bliver kørt, koger den helt vildt i oile og den bliver meget varm og jeg tror den er tæt på at sætte, sig i motoren bare efter 5 min kørsel. Den har svært ved at starte når den er kold, men starter første gang når den er varm.

noget siger mig at det kan være slidte stempler og cylinder der gør den har svært ved at starte? eller fordi jeg ikke bruge den ret tit, da den bliver så varm efter 5 min.

Og det med den bliver for varm, måske dårlig køling eller til stoppet filter, men jeg ved det ikke, når motoren skulle haft været renoveret ?

Men inde jeg skilder den af i atomer, kunne det være rart og høre om der er nogen der kender lidt mere til de motor og deres problemer end jeg gør. Da jeg kun har skruet på crosser før.

håber der er nogle der kan hjælpe... Lasse..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha xs 650 bliver for varm?
  • #1   25. nov 2009 Start med at checke grund indstillingerne...Tænding, carburator (især dine luftskruer) og ventiler, check dine tændrør for mager forbrænding! (grå-hvide med nister)
    De plejer at være bom stærke de xs'ere og nemme at have med at gøre.
    Mvh Frandsen


  • #2   25. nov 2009 Og husk altid at få papir på at den er renoveret. Dvs regninger osv

  • #3   25. nov 2009 Først og fremmest så lad være med at kører med den når den gør sådan... ikke engang en lille smule.

    Måske en defekt oliepumpe? - tilstoppet filter?

    XS'eren er godt kendt på nettet, så du kan nok finde al info omkring motoren du har behov for hvis du søger lidt.


  • #4   27. nov 2009 hey takker for de fine svar,,,

    JA jeg ville starte med at tjekke for brændingen, og olie pumper virker som den skal og der kan komme noget igennem filteren...

    Det skal sige ringsted motor har haft den nede og justeret motor og lavet kaburatore på den og han siger efter følgene, det er stemperne der er slidt og derfor bliver den for varm ?

    Men nu jeg jo bare en diesel/heavy fuel mekaniker, men jeg kan ikke få til at passe at hvis stempler er slidt og har køre længde i cylinderene, så skulle der opstå problemer med den skulle blive varme, tværtimod.


  • #5   27. nov 2009 tror ikke på det er stemplerne

    I min overbevisning er det enten tænding der står forkert ,, blanding få mager eller at olien ikke kommer rundt
    men nå den kun efter 5 min er så varm ville mit bud være olien der ikke kommer rundt
    de 2 andre ting burde ikke få den så varm efter 5 min
    det med stemplerne er slidte er noget fis hvis de er så slidte at at det gør at motoren bliver så varm så ville du kunne høre de lamer i cylinderen


  • #6   27. nov 2009 Ja jeg må have skildt den af og se om der er problemer med olien smøringen..

    Det skal lige siges at tidliger ejer har taget olie pumpen af og jeg har fået at vide der kun skal side sådan en på hvis man har tunet den ?


  • #7   27. nov 2009 Der skal sku da være en olie pumbe hvordan skulle olien ellers komme rundt ?????
    så på med en ny oliepumbe og håb på du ikke har fået ødelagt nogle lejer

    Ud og køb en nu


  • #9   27. nov 2009 Kører du m den originale oliesi? eller er den lavet om m udvendigt filter?
    De kan godt sætte sig hvis den kører m for mager blanding!
    Prøvede flere x!!!!


  • #10   27. nov 2009 jo undskyld, det er en olie køler jeg mener,, sad lige og tænke på om det kunne være olie pumpen, derfor.... er godt klar over den ikke køre ret langt uden en olie pumpe..

    Ja den køre med den originale olie si, har set man kan købe en der sidder udevendig, er det penge værd eller er det lige meget ? og er det nemt at skifte?

    Ja jeg må se om den køre for mager blanding, men som sagt den skulle været stillet ind nede hos ringsted motor, da den har fået nye renovret kaburatore på...


  • #11   27. nov 2009 Med chance for at blive stenet..Papa fra ringsted har ikke styr på en sk...
    Har du checket at slangerne er sat rigtigt efter oliekøleren er taget af??
    Ellers så tag returen af og se om der kommer olie ud der..
    Mvh Frandsen.


  • #12   27. nov 2009 Btw. der er både et sumpfilter og det der sidder m 2 skruer på højre side af motoren. smiley

  • #13   27. nov 2009 Ja der er både en si i bunden og et ved koblingen, har jeg forstået...

    kender du noget til det med at skiftet til det udevendigt, eller er der nogen der går ? er det, det værd ?

    Ja en god ide og se om der kommer olie på retur siden.. jeg skilder den af her på mandag, så kan jeg jo lige komme med nogle retur svar.


  • #14   27. nov 2009 i skal have tak for hjælpen, håber sgu ikke det er noget støre problem,, det sgu surt når man køber en ny maskine, og går ud fra alt bare spiller og så virker det ikke.
    Så kunne man lige så godt haft købt noget billigt lort og selv renoveret det..


  • #15   27. nov 2009 Jeg har også selv købt katten i sækken ved min første mc. Den kørte ca 1000-2000km og så skulle den motorrenoveres....Den tidligere ejer havde selv samlet den.

    Min anden mc kørte rigtig godt, men skulle motorrenoveres efter 10000km
    Min tredje viste sig bare at være noget pilrusten russisk lort, så man skal have fornuften og hovedet med når man køber nyt smiley


  • #16   30. nov 2009 Så kommer først opdatering..

    Ja startede med, at se efter om der var noget galt med mine oliefilter eller de var stoppet til, men de var helt rene og som de skulle være.

    Men da jeg fik løsnet oppe til toppen og så ind til vippetøjet og ventilerne , var der ikke en dråbe olie , `der blever jeg bange :D` for den har da kørte et par timer sådan, men jeg håber jeg kan rede den.

    Men jeg fik trukket` mig lidt i håret og tænkt, ham jeg købt den af, sagde han havde lige taget olie køler af den, da jeg købt den, men han har købt den hvor den sad på.

    Men den er ikke født med oilekøler denne her model?

    Det viser sig, der hvor det lille olie filter sidder, er der blevet boret et hul i dækslet og så er olie køleren, blevet kørt uden om den gamle olie kanale (fra pumpe til top filter).
    Da olien køleren så er blevet skruet af og de gamle oile kanaler er blevet blindet af, har den ikke kunne få noget olie længder end det lille filter. Som sørger for der kommer oile til toppen.

    Nu må jeg lige have fat i nogle pakninger til motoren, og kunne rigtigt godt tænker mig at få en starter på den, for den er også skruet af.
    Nogen er der har erfaringer, med at skrue en stater på sådan en ?


  • #17   30. nov 2009 Håber ikke der er sket nogen skade...de er sejlivet, men intet kan køre uden olie.
    kan du ikke lige oprette den ged så vi kan se dyret??...Det lyder lidt som det samme der var lavet på en xs jeg havde engang..


  • #18   30. nov 2009 jo den skal jeg nok, har også lige taget nogle billeder af problemet, så du kan se hvad det er.
    Er sgu glad for at have fundet problemet, for det kunne godt haft drillet længde hvis man ikke lige havde tænkt over det..


  • #19   30. nov 2009 Hey hvor købt du stumper til din cykel ?

    skal bruge pakinger,, og du kender ikke nogen der har en stater liggende vel ?


  • #20   30. nov 2009 det er mange år siden.. Men pakninger finder du bare i mc nøglen og henter dem hos din lokale mc pusher.
    Der var nogetder hed xs laden i Tyskland de havde alt.
    Halco i England lavede nogle vilde bigbore kit.
    Har faktisk alle manualer et eller andet sted i pdf (samtlige årgange) hvis det var noget?
    Mvh Frandsen.


  • #21   30. nov 2009 ja for fan smiley det viller være super fedt at have..

    Tror men hedder xs2 men ellers er den en xs 650 fra 75.

    Tror også det er den US model, da dan har 16 tommer baghjul og 19 tommer forhjul.
    Men den kan også bare være bygget om, for der er ikke meget originalt tilbage.

    Det ligner der har sidet en elstater på den før, men den er blevet taget af.


  • #22   30. nov 2009 ved ikke hvor meget det fylder, men du kunne sende den på lasse.aagerup2@gmail.com.

    det ville bare være fedt...


  • #23   1. dec 2009 Us modellerne har kun 1 skive foran ... men det kan jo ha været lavet om.
    Finder dem en af dagene, har dem liggende et eller andet sted. Det er manualer fra hver gang de har ændret en skrue, så din burde også være med.
    Mvh Frandsen.


  • #24   1. dec 2009 okey, ja det jo lige det hvor mange gange de er blevet lavet om,, men min har to skrive bremser for an, men det jo ikke til at vide..

    Ja glæder mig til at se dem, jeg skal se om jeg kan få motoren tæt i dag og få den startet op uden olien vælter ud af dækslerne..


  • #25   1. dec 2009 Så den på, den gamle....

Kommentér på:
yamaha xs 650 bliver for varm?

Annonce