2.591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

NM - Bolte til kobling NM - Bolte til kobling

Jeg er ved at skifte koblingen på min VS 1400, og skal nu til at spænde de 8 bolte til hvor der sidder korte og lange fjedre.

Hvor mange NM skal de spændes med? Har set i min clymer, at det skal være 8-12, men er ikke helt sikker på om det er det rigtige jeg ser på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NM - Bolte til kobling
  • #1   13. nov 2009 Står der et tal på hovedet af bolten? Hvis der gør, så sig det lige. Jeg skal også vide om de sorte, galv. eller rustfrie.... Hvis du kan oplyse det, skal jeg fortælle hvor mange newton du skal spænde med. Og jeg skal selvfølgelig også vide størrelsen på bolten.....

• #2   13. nov 2009 Hey,

Der står 7 på. Det 6 mm 2 forskellige længder. Sorte !

• #3   13. nov 2009 Min liste siger lige godt 10 NM. Men du kan godt gå op til 17. Så clymer har ramt den godt.... :0)

Giver du dem mere end det, skal du ikke regner med at de holder så længe.... Husk at spænde efter når du har fået kørt lidt...

• #4   13. nov 2009 ok... men kan så sige at de 8 jeg spændte dem med til at starte med var for meget ... en af boltene knækkede... men tror der bliver invisteret i et sæt nye og så prøver vi igen ...

• #5   14. nov 2009 I manualen til min cykel, står der at 6mm bolte skal have 6Nm, 10Nm hvis de er mærket med 7.
    men lyder da lidt vildt at 8Nm kan knække sådan en, mon ikke skruen var træt ?

• #6   14. nov 2009 Det kunne godt tyde på at de ikke så stærke som de giver sig ud for.... Jeg ville købe nye bolte...

• #7   14. nov 2009 Joo, det skal nok passe for jer, med at skrue var træt. Så der bliver købt 8 nye.

De bliver jo spændt ind mod en fjedre, men derfor burde de jo at kunne holde til det forskrevne.

• Ole T
    Ole T Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #8   27. maj 2019 Skal skruerne til koblingsfjedere spændes med moment og isåfald hvor meget på en zxr 750 fra 94

Kommentér på:
NM - Bolte til kobling

Annonce