3.374 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Motor Olie Motor Olie

Hey Mc Venner

Jeg har lige et spørgsmål omkring hvad for noget motorolie min Kawasaki Ninja 250r bruger.

Jeg har kigget i Manual'en, men det hjalp mig ikk meget. Der stod en masse underlige bogstaver smiley

Nogen der kan hjælpe mig ? Og er det normalt at skulle fylde ½liter på efter 13000 km ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor Olie
  • #1   3. nov 2009 "Og er det normalt at skulle fylde ½liter på efter 13000 km"

what ?!?

kører du 13.000 på den samme olie smiley ??

• #2   3. nov 2009 Skriv lige hvilke bogstaver der stod mht olien...

Ja, hvis du kører 13.000km på et olieskift, er ½L olie meget normalt, men olien burde være skiftet inden...

• #3   3. nov 2009 Der skal slet ikke olie på en motorcykel der ikke kører, og det gør den vel ikke når du ikke har kørekort?? FY HA SKAMME!!! ;o)

• #4   3. nov 2009 Nej, det er selvfølgelig blevet skiftet til service

Og jeg har skam kortet . Har bare ikk lige opdateret det på MCG :b

• #6   3. nov 2009 Det var godt :o)

• #7   3. nov 2009 man kører sgu heller ikk 12.000 på samme olie uanset hvad kawa foreskriver..

smiley

• #8   3. nov 2009 Det blir jo vel forhåbentligt skiftet ved hvert service - dvs. hvert 6000km ? =)

• #9   3. nov 2009 Mirza: Hvis Kawasaki mener deres motor kan holde til at køre 12.000km mellem hvert olieskift, så holder den nok til det. Er ret sikker på, at de ingenører de har ansat i udviklingsafdelingen, ved en del mere om motorolie end brugerne på MCG til sammen...

• #10   3. nov 2009 Jeg er ikke i tvivl om at den ikke kan holde, men spørgs er hvor længe..

en motor kan også holde til at køre på madolie..

en helt anden ting er at kawa overhovedet ikke aner om hvordan de forskellige mc-ister bruger deres maskine, nogen komme aldrig i nærheden af det røde felt, mens andre hele tiden ligger omkring det røde felt..

så er der altså MEGET forskel på hvilken olie der kan tåle hvad..

• #11   3. nov 2009 rettelse: "Jeg er ikke i tvivl om at den KAN holde, men spørgs er hvor længe.."

• #12   3. nov 2009 Mirza: Men det er jo så derfor der fra producentens side er minimumskrav til de specifikationer og krav olien skal kunne opfylde.
    Så mener producenten at deres motor kan holde til 12.000km brug med en specifik olie, ja så kan den rent faktisk det.

• #13   3. nov 2009 Nu ved jeg ikke om det er helt det samme men der er mange bil mærker som fra fabrikken er sat op til at køre 30000km på olien men man har måtte indse at mange af de motore har taget skade af det da olien ikke har samme smøre evne når den køre så længe.

• #14   3. nov 2009 Motoren holder sikkert nok til det, men derfor er det stadig bedre at skifte den før, sådan vil det altid være, min manual siger så også at der skal skiftes olie hver 6000km, så det gør jeg

• #15   3. nov 2009 Per O, Kwak, Morten..

nemlig nemlig nemlig..

man skal sgu ikk spare på olien, uanset hvad der bliver foreskrevet, motoren står sgu ikke af mens man har garanti på maskinen.

Men 20 år og 100k km senere kan man godt mærke hvilken maskine der har fået skiftet olie hyppigt...

• #16   3. nov 2009 Bestil et par dunke 4 ltl Procycle 10W40 fra Louis.de. Del eller fuldsyntetisk, afhængig af hvad manualen siger. Samtidig bestiller du alt andet du bare kunne tænke at får brug for, eg Procycle kædespray.
    Det er billigere end selv Thansen.
    Husk at oprette bonuskort, hvis du bestiller hos dem.

• #17   3. nov 2009 Hvis ikke de 13000 km er kørt over flere sæsoner med en masse koldstarter og korte ture, så betyder de ikke en bønne:-)

Det vigtigste er, at der er holdt øje med oliestanden, og det må der jo være, siden der kun går en halv l i.

• #18   3. nov 2009 Køre også med Procycle olie på min og det har jeg ingen problemer med.
    har set en dansk side der solgte det samme olie bare til 460Kr hvor det koster 260kr fra Louis.

• #19   3. nov 2009 Hvis den så ikke kan holde til at køre 12.00Km mellem olie skiftene, hvordan ved du så at den kan holde til at køre 6.000? Burde man ikke skifte for hver 3.000Km eller måske 1.000Km? eller bedre endnu for hver gang man har været ude og køre?

Jeg ved det ikke, men det kan være der er nogen her inde der har et bud der kan overbevise mig, indtil det sker tror jeg bare jeg holder mig til producentens foreskrifter.
    Mon ikke de har kigget en smule på hvor meget olien den bliver nedbrudt over de km de har fastsat og så lige givet den en god sikkerhedsmargen?

• #20   3. nov 2009 jeg ville ikke være nervøs ved at køre 12000km på samme olie, bare det er i samme sæson.Selvfølgelig kan motoren holde til det, når kawasaki foreskriver det .Har netop skiftet olie på min ged, kørt ca 4800km, og olien så næsten ud som ny, så 6000km ser jeg ike noget farligt i......

• #21   3. nov 2009 Når vi er i den gade:

Jeg hælder frisk olie på inden vinterhenstilling, og så kører jeg ellersr sæsonen igennem med den samme olie, dog med opfyldning ved behov.

For mig er der alt mellem 8000 og 18000 på en sæson, så der går da en halv liters penge på et par gange eller tre.

Nu kører min cykel ikke ved så mange omdr. så olietemperaturer over 85 grader er sjældne her hos mig, og så mister olien nærmest aldrig sin smøreevne og den kemiske stabilitet er meget stor. Bare man ikke kører mange langture uden at få kondensvandet kogt af med jævne mellemrum

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #22   3. nov 2009 Kawa Jackie; en halv liter er godt nok meget olie at hælde på en så lille motor, den rummer vel kun et par liter total, du er vel klar over at den skal stå lodret når du tjekker olien ?
    Alle mc får vel skiftet olie og filter ved det første eftersyn ved 1000 km.
    Måske du skulle køre den til din forhandler, hvis den virkelig har brugt olien, du har vel garanti endnu, så det er bedst hvis de får det af vide nu, hvis den skulle fortsætte med at bruge olie.

• #23   4. nov 2009 hvem siger den ikke må bruge olie ??? en ny vw passat må bruge 1l på 1000km, efter instrukstions bogen...............

• #24   4. nov 2009 Fanta H: Den har vel samme oliemængde som de fleste andre motorer. Det er ikke motorens størrelse der er afgørende for forbruget...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#25   4. nov 2009 Jesper: du har altså ikke samme mængde olie i om du har en 1000er eller en 250er, og des mindre olie des større procent, er en halv liter,
    hvis der nu kun havde været en liter i motoren havde det jo været halvdelen, du skal vist bare være modsat

• #26   4. nov 2009 Fanta: Min 250'er har 2,5L olie, min 500/600 har en oliemængde på 1,7L og en CB250n har 3L olie. En nyere GSXR750 har 2,5L olie. Så sammenhængen er ikke sådan.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#27   4. nov 2009 Og en cbr 1000 har 4 L, normalt har en større motor mere olie det er vel logisk, men en gammeldags mindre motor har forholdvis mere olie end en moderne, men det kommer helt an på motor type. en gsxr 750 fra 04 har 3,6 L olie fra helt tom.

• #28   4. nov 2009 Ja, og en 08'er har 2,5L. En racer er i dag konstreret til at køre med mindst muligt olie, da det jo sparer vægt. Men ½L efterfylding på en 250'er, er kun for meget hvis den har brugt til under min. niveauet.

• #29   4. nov 2009 Det er dæleme godt, at nogen kan skrive, hvad jeg mener:-)

Helt Korrekt Kwak - TAK

Kommentér på:
Motor Olie

Annonce