3.722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvor mange Km har en superbike i sig ? Hvor mange Km har en superbike i sig ?

Ved godt at der sikkert vil være delte meninger om dette, men vælger nu at høre hvad folket har at sige smiley
Jeg studsede over dette da jeg sidder og leger med tanken om at få en ny BRUGT MC. Men der er jo så meget hysteri omkring MCér, ligeså snart en mc har gået mere end 10000km så er den jo ved at falde fra hinanden iflg nogen. Syntes aldrig rigtigt man hører folk snakke om km standen på de forskellige mærker i mc verdenen, som man FX gør i bil verdenen. Eks vis så ved alle da at en mercedes benz nemt går langt over 500.000 km. Men hvordan forholder det sig med superbike motorene ? Hvornår skal man begynde at holde sig tilbage pga km tallet når man kigger på brugte MCér ? Og ja ved godt at det kommer an på hvor mange "hug" mcén har fået og om den er blevet passet og plejet, men der må jo være et ca tal derude smiley
Håber på nogen gode svar og ellers god weekend til MC folket .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange Km har en superbike i sig ?
  • #1   23. okt 2009 min zxr 750 skulle have en ny knastaksel efter 48000 km det var det eneste den fejlede ud over almindelig vedligehold

• #2   23. okt 2009 ingen ca tal overhovedet.. der er meget meget forskel på hvordan den er vedligholdt og kørt osv. desuden så kører de fleste ældre mc'er rundt med et speedometer der ikke passer.. altså med km..

mange mc'er fra 90 der kun har kørt 25kkm.. har nok kørt 125kkm..

så fornuft kommer man længere med end et tal!!

• #3   23. okt 2009 Lad værre med at kigge på km tal! kig på mc'ens generelle stand det siger meget mere
    Min zxr har kørt 65000 km (med den org. motor) og den siger ikke et puf forkert, skramler ikke eller bruger olie.
    En ny mc der bliver rykket at efter 2 min tomgang holder måske 30k km
    men hvis du fks kører den langsomt varm (jeg kører altid 10km) inden du vrider håndtaget kan den måske nemt gå 100k km +

MVH Simon J

• #4   23. okt 2009 Nu ved jeg ikke helt hvad du forstår ved begrebet "Superbike", men det er nogenlunde almindelig kendt at f.eks. Fireblade-motoren er rigtig solid.
    En bekendt af en bekendt har kørt over 300.000km på sådan én.

Mvh Mathias

• #5   23. okt 2009 Hej.

Nu er det godt nok langt fra en super bike, men det er en luft/olie kølet motor der skulle have et langt "hårdere" liv ? de fleste super bikes i dag er jo vandkølet med deraf langt bedre holdbarhed............
    denne luftkølede sag (BMW R 1100 GS) har kørt over 450000 MILES ........ noget der ligner 720000 km !

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=278021

/Dennis

• #6   23. okt 2009 Hvis man skraber alt af...

I princippet så kan den holde så lang tid du vil, alle dele kan skiftes i en motor.. Og sker en større skade, så kan man købe en billig mc i tyskland som man kan nuppe fra som tiden går..

Jeg nægter at tro en mc er bygget til kun at holde 50.000 km.. Så ville jeg fandme føle mig snydt hvis jeg havde givet over 200k for den fra ny og der kun var 50.000 km sjov i!!

skifter man olie, oliefilter, og generelt bare sørger for at reperare ens cykel når den går i stykker, jamen så vil jeg sige der er ihvertfald 200.000 km i stortset alle cykler..

mange får slet ikke lov til at køre det, da det jo for de fleste er en hobby, og vi kun tage vores lækre maskiner ud når vejret er godt..

Kort sagt, jeg er ikke bange for at købe en cykel med km på bagen.. man kan mærke det med det samme du sidder på cyklen, om den går fint.. om den har problemer i gearne, om den hænger i kobling, osv osv..

jeg tror det er individuelt fra person til person..

håber det kan bruges..

• #7   23. okt 2009 Deffiner superbike motor. F.eks er en VFR var jo i sin tid en superbike, og de holder +400.000km med alm service. Det samme med en GSXR750'er

• #8   23. okt 2009 Altså Bandit motoren er jo bygget på de første 1100R motorer, som må siges, at have vist sit værd efterhånden... altså 1100R'en?!

Men som de fleste klogt nok skriver, kommer det meget an på hvordan den er blevet behandlet. Dog vil min umiddelbare vurdering at ved "normal" kørsel, er der nok næsten 100.000 km i de fleste motorer.

• #9   23. okt 2009 min har kørt en 56.000Km indtil vider, og den fejler ikke noget så vidt jeg kan mærke.
    Der er også et par stykker på en amerikansk gsxr side der har nogen track bikes som har rundet 80.000km og de køre også fint.

Kan slet ikke forstå de folk der har maskiner der har kørt 10-20k, hvorfor fanden bruge så mange penge på at købe en maskine, også aldrig bruge den ?

• #11   23. okt 2009 Skulle måske have sagt at med superbike, så mener jeg self de race modeller der findes i de forskellige mærker som bruges i superbike og supersport række 4 som V2.
    Men ja der er kommet en masse forskellige svar, men ja tror bare man må bruge sin sunde fornuft og evt spørge ind til benet på sælger når man er ude og kigge. Men ville også selv mene at der burde i hvertfald være lidt over 100.000 km i de nyere cykler der bliver lavet idag. Mange folk siger tit, jamen de får så mange "HUG" de mcér, ja' det gør de vel, men det ved fabrikanterne vel godt og de bygger vel lortet så de kan holde ?

• #13   23. okt 2009 yamaha vmax tror jeg der er rigtig mange km i, det er jo en 1,2, det er vel svarende til en bil motor, så 3-400.000

• #14   23. okt 2009 Som mange skriver, DROP km tallet, det er flintrene ligegyldigt, brug det, til at spare mange penge..

ALT kan som sagt skiftes. SÅ find den cykel du vil have, og ud og gøre en god handel, brug de sparede penge, på udstyr, service, og en god middag med konen, hvor du roser dig selv, for at have sparet 30.000 kroner på din maskine smiley

• #15   23. okt 2009 min cbr 1000f fra 1994 har lige rundet de 100000 og det kan i hvert tilfælde ikke mærkes smiley mekanikeren havde åbnet da jeg købte den - der var intet at komme efter, det kunne ikke ses, at den havde kørt 80000

Kommentér på:
Hvor mange Km har en superbike i sig ?

Annonce