{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Blinklys spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at få grå hår, over min manglende viden, indenfor det elektriske på en mc.

Da jeg købte min Virago, sad der de der utroligt grimme blinklys, på hver sin side af styret.. http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/271978.jpg?23-09-2009 10:38:50

Jeg pillede dem af, da jeg skulle skifte mine hpndtag, til nogle lidt pænere og har så købt nogle ande blinklys. På de der sad på, var der kun én ledning, der er målt til en + ledning og går så ud fra, at lygten fik stel fra styret. De virkede som de skulle, da jeg pillede dem af.

Problemet ligger så i, at når jeg tager mit nye blinklys og bruger den samme plus og så en stel, så lyser lygten konstant, istedet for at blinke. Ved selvfølgelig godt, at det drejer sig om et blinklys relæ, men da jeg har brugt den samme ledning som før, burde skidtet vel virke? Eller hvad..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinklys spørgsmål
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #1   7. okt 2009 Mulig forklaring: De nye har for små pærer, så der er ikke belastning nok til at relæet skifter status.

Løsning: Skift til digitalt blinkerelæ - det er ligeglad med belastning.

• #2   7. okt 2009 Du er også så klog :0)

Hvor får jeg fat i det, hvad koster det og kan jeg bare smide det på de ledninger jeg har, eller skal jeg først finde det gamle blinklysrelæ og udskifte det?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #3   7. okt 2009 Jeg mener thansen har et - det virker udemærket.

Det skal erstatte det gamle relæ. :o)

• #4   7. okt 2009 Så spørger jeg sikkert igen dumt, men hvordan finder jeg ud af, hvordan mit blinklys relæ ser ud. .Havde regnet med jeg kunne gå efter en klik klik lyd, når jeg satte blinklyset til, men den er der jo så ikke :0)

• jens G
    jens G Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 94
    #5   7. okt 2009 Du har ikke en manual over cyklen? Blinkrelæet har normal 2 eller 3 ben, men kan også være kombineret med f.eks. støttefodskontakt.. De fleste gange sidder det vidst under sædet, men ved ikke lige med din cykel...

Relæet kan du købe mange steder.. Her fx - der er vidst også en vejledning. (link fjernet)

/J

• #6   7. okt 2009 Nej, har ingen manual over cyklen.. Men har sådan en fætter som den du viser der på min cykel, bare kun med 2 stuj ben.. Det var den jeg regnede med det var, men da jeg kun kunne måle konstant strøm i den, var jeg i tvivl.. Ser den digitale og den almindelige, begge sådan ud?

• #7   7. okt 2009 bare kun med 2 STIK ben

• jens G
    jens G Tilmeldt:
    mar 2009

#8   7. okt 2009 De kan godt se forskellige ud.. Står der noget på den du har fundet? Du kan evt. prøve at pille et af stikkene af, og så se om der er lys i dine blink... Det burde der ikke være, hvis det er blink relaæet du har fundet

• jens G
    jens G Tilmeldt:
    mar 2009

#9   7. okt 2009 PS. Der er vidst også en vejledning derinde et sted.............. Ved dog ikke lige om den hjælper dig med dine spørgsmål, men det var da hver at kigge i den

• #10   7. okt 2009 Der står intet på det.. Men når jeg måler på de 2 stik ben, er der konstant plus på begge.. Er identisk med det på billedet, bare "kobber" farvet..

Cyklen står inde i min forretning, så kan ikke prøve nu. .Så vil være så forberedt som muligt, når jeg skal rode med det igen i morgen. :0)

• #11   7. okt 2009 Jeg bestiller sådan et relæ og prøver at se om det løser mit problem. .Tak for hjælpen...

Kommentér på:
Blinklys spørgsmål

Annonce