Prob med cbr600 f2 - Carbu? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Bøvler lidt med min cbr igen. Har efterhånden set det på en del maskiner - græsslåmaskiner, påhængsmotor mv. Så tænkte at nogle af jer kloge hoveder kendte til en god løsning på problemet..
Kold start går ok, indtil der er gået et minut til halvandet minut hvor motoren har kørt. Herefter dør maskinen og kan være fandens svært at starte igen.
Når maskinen er startet igen (efter meget besvær) kører den uden problemer og trækker helt som den plejer. Umiddelbart ingen problemer med start så længe maskinen er lidt varm, men næste morgen kan det være samme tur når den er blevet helt kold igen.
Nogle gode forslag til hvad der sker for kværnen? Det er fandens irreterende.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
tænker på om den måske drukner når den er kold, og bedre kan klare det, når den først er lun....
Ville nok skifte luftfilter, tændrør og få renset/justeret karbs....
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Endte med jeg solgte den og købte en FireBlade.
sep 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
Det er både når jeg starter den uden choker og med choker. Det er selvfølgelig værst når den er helt kold og får fuld choker, men nogle gange hvis jeg tager chokeren tidligt fra den, og bare holder den i live uden choker, så kan den også dø og være svær at starte igen.
Lasse - Hvad gjorde de ved den hos rydsbjerg og gjorde det ingen forskel?
Ingen andre der har haft en positiv oplevelse med lignende udfordring?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Som jeg skrev tidligere... et grundig service af luftfilter, tændrør og rensning af karb, med efterfølgende justering, så er problemet nok løst...
Der er ikke nogen benzin pumpe på en F2, så den behøver du ikke lede efter...
Du kan jo tage et af tændrørrene ud og se om ikke det er sort.... for så er blanding alt for fed...
Prob med cbr600 f2 - Carbu?